Skocz do zawartości

Jak to jest zimą?


Rekomendowane odpowiedzi

jeden z użtykowników forum opisywał kiedyś swój własny test napędu przód tył na śliskiej nawierzchni i wniosek był jeden - autem z tylnym napędem trzeba zimą jezdzić wolniej. jako użytkowanik ubydwy rodzajów nepędu potwierdzam.

 

BTW dlaczego w rajdach nie jeżdżą RWD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW dlaczego w rajdach nie jeżdżą RWD?

 

To wynika bardziej z masy samochodu. RWD jest dużo cięższe.

Inna sprawa, że gdyby tylny napęd się zimą sprawdzał to bym nie wstawiał w listopadzie motocykla do garażu.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% użtkowników BMW nie ma pojęcia jak wprowadzić auto w poślizg i o zgrozo jak go z niego wyprowadzić!

ja twierdze odwrotnie, wiekszosc ludzi ktorzy kupuja BMW to tacy ktorym zlerzy na tylnim napedzie,wyjatkiem sa lolki w nowych beemkach

dlatego zalezalo mi na RWD, cale zycie smigam rwd. W zime staram sie duzo cwiczyc boczkow. Raz spotkala mnie sytuacja w ktorej lecialem lekkim poslizgiem i tylko dzieki praktyce wyszedlem z opresji .

moje cwiczenia:

http://video.google.pl/videoplay?docid=8035976053849936503&q=e34+drift

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwazam ze duzo zalezy od samochodu jak jest zbudowany itd...

 

N.P Volvo i Saab sa absolutnie najlepsze auta w Zimie.

Ojciec jezdzi Saaben 9-5 a ja w zimie jezdzilem Volvo S60 D5.

Spokojne Volvem jechalem sobie 100km/h na takiej drodze http://www.geting.se/viewimage.php?image=IMG_2327.jpg na oponach zimowych (bez kolcow) 235x40x18 Pirelli Winter Snowsport 240.

 

A na takiej drodze spoko 130-140km/h http://www.geting.se/viewimage.php?image=IMG_2311.jpg#

 

Jak kupilem BMW to miala zimowe opony o rozmiarze 205x55x16 (wiem, za niski profil) Ale na pierwszej drodze jechalem ledwo 80km/h i to ze lekkim strachem :D , a na to troche miesa roznica, ale nie idze tak jak Volvo albo Saab po zimowych drogach.

Zmienilem po tygodniu na opony na 205x65x15 (odpowiedni rozmiar) ale nie duzo ruznicy.

 

Ze moje zdanie jest ze duzo zalezy od samochody jak jest zbudowany. I czy ma system DSC. Jak sie porowna samochod z tylnym napedem bez DSC albo ASC z samochodem FWD to wolabym samochod FWD. Ale jak samochod jest RWD i ma system DSC to juz sie nadaje na zime.

 

Samochody o roku ~2005 i nowszy to juz maja takie systemy ze tam zalezy tylko od opon a nie czy FWD albo RWD...

 

 

Na takiej drodze niechce sie popelnic zlego manewru... :D http://www.geting.se/viewimage.php?image=IMG_2338.jpg#

 

Moje byle S60 D5 na zimowych kapciach... http://www.geting.se/viewimage.php?image=IMG_2331.jpg#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

 

Nie pomysleliście o naważniejszej i najniebezpieczniejszej sytuacji w zimę. Wyobraźcie sobie: jedziecie FWD jest zakręt przyspieszacie znacznie i koła zrywają przyczepność ... i co auto zamiast skręcać jedzie prosto ... a w RWD tyłem zarzuci odbijasz kierownicą odpowiedni bieg i ogpowiednia ilość gazu i mamy zakręt opanowany (w poślizgu kontrolowanym oczywiście - to co tygryski lubią najbardziej).

Ja jeździłem poprzednio sierrą ... napęd na tył .. w życiu nie udało mi się wylecieć z trasy ... miałem kilka niekontrolowanych poślizgów ale redukcja biegu odpowiednia ilość gazu i mamy kontrolowany poślizg. Teraz mam BMW E30 ... czekam na zimę na śnieg żeby zobaczyć jak to autko będzie się spisywało:)

Mój znajomy próbował w FWD wyprowadzić auto ... nic nie dało ... koła zerwały przyczepność ... ratował się ręcznym (żeby tył troszkę obróciło) ale nie dał rady ... został na drzewie ... nic się nie stało ... ale autko rozbite ...

 

Najlepsza zabawa z RWD jest na placyku ... zero wysiłku i mamy drifting :)

 

Pozdrawiam wszystkich użytkowników BMW:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, tak sobie czytam i mam pytanko :wink:

Przygode z bmw zaczalem 2 tyg temu i nie wiem jak to bedzie zima z tym tylnim napedem :doh:

 

Moze znacie jakies publikacje czy cus takiego w sieci gdzie mozna sobie o tym kontrowaniu itp poczytac ? Dzieki! :cool2:

http://images20.fotosik.pl/92/baf96c1de6443063.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Różnica jest taka, że przednim napędem trudniej wpaść w poślizg ale jak już wpadniesz to "umarł w butach". Tylnym zwłaszcza na manualu możesz samochód wyprowadzić.

 

Z praktyki wiem że w poprzednim samochodzie (E34 540 automat bez ASC) musiałem uważać nawet w lecie na mokrym asfalcie. Jak robił kick-down to potrafiło tyłem machnąć.

 

Zgadzam sie w 100% ze auto z przednim napedem jest trudniej w poslizg wprowadzic ale WYPROWADZIC to jest 8 cud swiata. Za to auto z tylnym napedem latwiej w poslizg wpada ale latwiej jest wyprowadzic z niego auto :)

 

 

A ja z praktyki wiem ze nawet m50b25 na automacie przy sporcie i kickdownie na mokrej nawierzchni tanczy jak bletnica na lyzwach :)

Wiec nic dziwnego ze m60b40 robi to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze znacie jakies publikacje czy cus takiego w sieci gdzie mozna sobie o tym kontrowaniu itp poczytac ? Dzieki! :cool2:

W sieci jak w sieci, polecam książkę "Szybkość bezpieczna" Sobiesława Zasady, sporo można sie z niej dowiedzieć o technice jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, tak sobie czytam i mam pytanko :wink:

Przygode z bmw zaczalem 2 tyg temu i nie wiem jak to bedzie zima z tym tylnim napedem :doh:

 

Moze znacie jakies publikacje czy cus takiego w sieci gdzie mozna sobie o tym kontrowaniu itp poczytac ? Dzieki! :cool2:

 

jak spadnie pierwszy wiekszy snieg jedz na jakic pusty placyk i cwicz cwicz cwicz i jeszce raz cwicz. zadna ksiazka nie da ci tego co praktyka. teorie musisz przyswoic ale nie zapomnij o cwiczeniach bo to najwazniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.