Skocz do zawartości

Problem z wahaczami. Wymiana co sezon.


frame

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem laikiem samochodowym jednak moja e46 330d zmusza mnie bo borykania się z coraz to nowszymi zagadkami, dziś chciałem was spytać o dobór wahaczy, ale i również o czynniki wpływające na ich trwałość. Kupiłem samochód po rodzinie i uprzedzał mnie sprzedający, że wymieniał wahacze co sezon (ten typ tak ma), jednak myślałem, że przesadza... do czasu. Po kupnie wymieniałem komplet z przodu na Meyle była kasa mówię co mi tam, jednak po roku na przeglądzie powiedziano mi Panie wahacze do wymiany, ok wrzuciłem jakiś tańszy zamiennik, pojeździłem 8 miesięcy znów to samo. Poprzedni właściciel mówił, że miał to samo czy wrzucił coś droższego czy tańszego to wytrzymywało podobnie czyli około roku.

 

Teraz moje pytanie, dlaczego ?! Nie jestem jakimś wariatem, mimo mocy używam jej tylko do wyprzedzania, nie szaleje, nie kręcę kółek itp.

Pytanie numer dwa, wczoraj byłem na wymienie opon i już mi mechanik powiedział, że prawy wahacz wybity i do wymiany, lewy trzyma dobrze, więc chcę wymienić prawy jednak nie wiem czy sens przepłacać myślałem o SRL cena przyzwoita, jednak opinie na tym forum różne.

 

Kolejne pytanie, czy jeśli wahacz ma gwarancję 2 lata to na co ona przysługuje? Czy jest aktualna jak sam wymienię część w domu? Czy jest tak jak z żarówkami osram, jak mi się przepaliła owszem mogłem oddać na gwarancję, jeśli jednak pokażę potwierdzenie że wymieniałem w autoryzowanym serwisie BMW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy ile robisz kilometrów za ten rok i po jakich poligonach,

 

Kup wahacze z wymiennymi sworzniami to będzie taniej. Możesz też wymieniać te niewymienne tylko trzeba chwilę powalczyć. Co roku masz wybite 4 sworznie? Niemożliwe. Geometrię sprawdź.

 

Jakie masz koła rozmiar.

 

Nie kupuj całych wahaczy bo po co jak psują się tylko sworznie. Możesz się pokusić o sworznie przy zwrotnicy od E36 z taką poduszka dodatkowa gumową, może będą lepsze. Ale to nie jest normalne i ten typ tak nie ma.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika, miał Pan rację. Moja wina że ostatnio dałem sobie założyć jakieś gówno za 600 zł, (komplet przód). Trzba było zainwestować w coś z możliwą wymianą samych sworzni.

 

Teraz pytanie. Czy ten komplet będzie ok?

http://allegro.pl/meyle-wahacz-wahacze-tuleja-tuleje-bmw-e46-4-lata-i6703161789.html

 

Czy muszę coś do tego dokupić czy tu jest wszystko? I czy na pewno będzie wymiennie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdych można wymienić sworznie. Wystarczy od spodu rozciąc tą miseczkę i już da się je normalnie wymienić. Nawet w oryginalnych wahaczach można same sworznie wymieniać. Tam jest tylko kawałek blaszki od spodu, nic wiecej.

 

Gumy w tulejach również mozna kupić same gumy i wprasować w stare uszy, pozwoli to ograniczyć koszty. Nie trzeba kupować razem z tymi uszami, to jest prosta robota na prasie i szybka.

 

Jak mechanik kumaty to wymieni sworznie w tych co masz na aucie, jak mało kumaty to albo go zmienisz albo kupisz wahacze przystosowane tak jak pokazałeś.

 

ale musisz sprawdzić bo to nie jest normalne tak szybko.

 

nie odpowiedziałeś ile robisz za ten rok kilometrów, jaki masz rozmiar kół, czy zbieżność i kąty z przodu masz poprawne odnośnie pochylenia koła. Wiem że nie ma z przodu regulacji ale mogą być np. krzywe amory, ja tak miałem u siebie.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła 17nastki, rocznie robię ok 25 tys km, po Polsce (czyli drogi raczej słabe). Kąt i zbieżność robiłem 3 tygodnie po wymianie poprzednich wahaczy z tulejami. Teraz już mam ból głowy, bo rozmawiałem z dwoma mechanikami, jeden powiedział mi że same sworznie mam wymienić, bo nitowane były tylko w oryginale, potem przyjechał drugi i tłumaczył że ten model ma niewymienne, chyba że się kupi takie z wymiennymi jak Meyle.

 

Teraz pytanie, jak znajdę ogarniętego mechanika to ile będzie kosztowała wymiana i nabicie nowych sworzni + gum. Ze wstępnych oględzin mówił, że gumy są właśnie strasznie popękane w lewym i prawym kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdych można wymienić sworznie. Wystarczy od spodu rozciąc tą miseczkę i już da się je normalnie wymienić. Nawet w oryginalnych wahaczach można same sworznie wymieniać. Tam jest tylko kawałek blaszki od spodu, nic wiecej.

A te wewnetrzne sworznie tez mozna wymienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznie można wymienić tylko te krótkie sworznie. Wymiana długich sworzni to już grubsza zabawa i na pewno nie taka prosta jak krótkich, ale na upartego można jednak nie zalecałbym. Najlepiej oddać stare na gwarancje w końcu mają 2 letnią i kupić wahacze Meyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi, widząc jaki jest problem z wahaczami w tym modelu postanowiłem, że bawić się w zakładanie nowych gumek i kombinowanie wymiany sworzni na inne. Myśle, że najlepszym rozwiązaniem będzie zakup wahaczy Meyle z wymiennymi sworzniami. To jednak tez moje i innych kierowców bezpieczeństwo.

 

Pan co wyżej pytał jak zakładano mi wahacz, słyszałem że powinno się robić na sztywno a nie na podnośniku, niestety nie wiem jak robił to ostatni mechanik.

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doświadczenia,nie trafiłem jeszcze na wahacze (zamienniki) dobre jakościowo,obojętnie czy to Meyle,trw czy lemforder,oczywiście są zdecydowanie lepsze od najtańszych zamienników,ale nie tak dobre jak wahacze regenerowane,od trzech lat zakładam do e46,vw i audi praktycznie tylko regenerowane,nie mam z nimi żadnych problemów i klienci też nie narzekają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielxc717

 

Małe sprostowanie, faktycznie tuleje w wahaczach powinno się skręcać "na gotowo" kiedy samochód stoi na kołach, Ale kiedy zawieszenie jest wielo-wahaczowe (przynajmniej najłatwiej to tak wytłumaczyć).

 

W przypadku e46 jest jeden wahacz na L i P przód, usztywniony dwoma sworzniami oraz kompletną tuleją wahacza (tuleja + obejma) której montaż tylko w jednej pozycji wymusza "buda".

 

 

Wydaje mi się, że w przypadku przednich wahaczy z E46 nie ma co się doktoryzować o sensowności regeneracji, bo przecież są dostępne sworznie.

Raz miałem styczność z regenerowanymi wahaczami w E60 535d, i mam bardzo mieszane odczucia .......... oczywiście chodzi mi o wymianę/regenerację sworzni zewnętrznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.