Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie :)

Ostatnio wydarzyła się niemiła przygoda i prawe koło spotkało się z krawężnikiem. Musiałem wymienić drążek kierowniczy, po zdjęciu osłony gumowej wyleciało trochę płynu. Teraz po odpaleniu pompa wyje, rzęzi bardzo głośno. Rozebrałem pompę wspomagania ale nie widać żeby miała jakieś widoczne ślady uszkodzenia, wirnik, łopatki itd. wszystko OK. Po odpięciu węża z maglownicy z ciśnieniem od pompy i odpaleniu samochodu pompa nie wyła i tłoczyła płyn.

Proszę podpowiedzcie coś bo nie wiem czy kupować drugą pompę czy maglownicę?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A odpowietrzyłeś dobrze?

Poziom oleju powinien być między znakami. Jak wyciągniesz korek, wytrzyj go i włóż do zbiornika ale nie zakręcaj, wtedy wskaże aktualny poziom.

Opublikowano
Wydaje mi sie że powinieneś odpalić auto i dopiero wtedy kręcić kierownicą w lewo i w prawo, bo dopiero na załączonym silniku pompa zaciągnie olej. Później zgaś auto i sprawdz poziom oleju
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dokładnie tak, uruchom silnik bo pompa jest napędzana paskiem wielorowkowym z wału głównego. Odpal niech zaciągnie i zgaś, sprawdź poziom oleju w zbiorniku. Jak dobry, to odpal i powoli kręć kierownicą do oporu w jedną i potem w drugą strone. Tak kilka razy. Najlepiej jak podniesiesz przód auta tak, żeby pompa się nie meczyła.
Opublikowano
Mam odpiete drążki kierownicze, odpalalem ale pompa strasznie rzezi i po 20sek nic się praktycznie nie zmienia więc nie chcę jej rozwalić. Przez ten czas na oddalonym próbowałem kręcić kierownica
  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
A jak z poziomem oleju? jak pompa będzie go miała za mało to będzie wyła. Wyje jak ma mało oleju bądź jest zapowietrzona, albo uszkodzona. U Ciebie nie doszło do uszkodzenia wiec szukałbym problemu z olejem. Wszystkie przewody oryginalne? Edytowane przez hashin
Opublikowano
Skoro wcześniej było wszystko dobrze to są dwa wyjścia.Albo jest faktycznie mało oleju jak pisałeś ze troche Ci uciekło podczas odpinania, albo jak rozbierałeś pompe to coś jest źle złożone (chociaż nie wiem czy da sie źle :D ) moze gdzies nieszczelna jest i zaciąga powietrze. Możesz jeszcze raz odpalic auto (mozesz mieś odkręcony zbiorniczek) kreć kierownicą jeszcze raz i zobacz czy sie pieni w zbiorniczku dość mocno, jeśli tak to gdzies zaciąga powietrze
Opublikowano
Kręcisz kierownicą do oporu np. w prawo a potem w lewo? Ale faktycznie może być nieszczelność i łapie powietrze.
Opublikowano

Dziękuję Panowie za porady, ale dzisiaj uporałem się z moim problemem :)

Przyczyną okazał się zacięty zawór zwrotny w śrubie wkręcanej w maglownicę od węża zasilającego, pompa nie mogła przepchnąć ciśnienia i dlatego hałasowała. Najgorsze jest to że dostała trochę po dupie przez to kilkukrotne odpalanie :(

Apropo pompy to zawsze można ją źle złożyć, np łopatki odwrotnie ;)

Opublikowano
Hehe gdyby moje rady nie pomogły to właśnie miałem Ci napisać o zaworze zwrotnym :D sam przerabiałem ten problem w moim poprzednim aucie chyba z 2tyg sie meczyłem. Przez ten głupi zaworek, za ktorego dałem chyba 20zł rozwaliło mi dwie pompy jedna w czasie jazdy (prawie jak wybuch pod maską i kłęby dymu bo na wydech olej poszedł). To teraz ciesz sie jazdą i uważaj na krawężniki :D
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie wracając trochę do tematu. Wyczytałem na forum że była akcja serwisowa związana z wężem wspomagania idącym z pompy do magla. Teraz pytanie do Was jak rozpoznać czy mam wąż już poprawiony czy jeszcze nie, będą na nim numery? Jeśli tak to jakie powinny być po akcji serwisowej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.