Skocz do zawartości

Prośba o analizę korekt wtryskiwaczy


sta42

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem e61, 530d 2005r 218km.

Samochód od początku w moich rękach bardzo dymi (na czarno) jest słaby z dołu (do 1500obr nie ma wgl mocy- przy czym dymi jeszcze bardziej, do tego silnik pracuje dość ,,twardo,, ( jak stary golf 1.9d), żeby tego było mało słyszalne jest klekotanie ( coś jakby wtryskiwacz, lub nietrzymający ciśnienia popychacz), które nasila się podczas dodawania gazu podczas jazdy. Postanowiłem się za to wziąć, zostały zrobione testy przelewowe, po ok, 5 min pracy silnika w przypadku każdego z wtryskiwaczy wynik wyszedł 43/46ml, więc rozbieżność dość mała, postanowiłem sprawdzić korekty dla wtryskiwaczy, czego poniżej wrzucam foto: 6352a8a53a08.jpg dla porównania w drugim pomiarze, zostały podmienione wtryskiwacze miejscami, tj, czyli 1 na miejsce 5, i odwrotnie, oraz cylinder 2 na 3, i odwrotnie, co dało nam taki wynik z korekt 21a9466656b3.jpg

 

Prosiłbym kogoś o ,,rzucenie,, fachowym okiem na te korekty, mi samemu już troszki ręce opadają.

Dodam, że w ostatnim czasie w aucie wymienione

-przepływka ( nowa ori bosch)

- separator oleju

- serwis filtry oleje

- klapki z dolotu usunięte

- egr wyczyszczony ( działa)

- sprawdzona vacum pompa ( pod względem stuków )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki :D

 

Korekty mówią jedynie o równomierności biegu silnika . A na równomierność wpływa wiele czynników.

Wtryskiwacze mogą byc jednym z nich. Ale również kompresja , jak i nieszczelności kolektora wydechowego.

A czy sprawdzałeś czy masz prawidłowo dopisane wtryskiwacze?

Może ktos pozamieniał i nie dopisał kodów?

 

Następna sprawa to wspomniane kopcenie.

To nie jest zdrowy objaw. Czy masz DPF i katalizator?

Warto by sprawdzic ciśnienie turbo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpf usunięty poprzez poprzedniego właściciela, kolektor wydechowy dziś przepatrzyłem, żadnych śladów spalin na nim nie widać.

Zadecydowałem dziś wyciągnąć wtryski, i zawieźć jutro do sprawdzenia, wszystko się okaże w piątek.

PS. Jaka jest najniższa wartość sprężania w cylindrach, by silnik pracował prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.