Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiatam,

Jak już troszkę poczytałem widzę że moj problem ma wielu użytkowników autka, z tym że u każdego to sie objawia inaczej. Także od poczatku. Wszystko było OK. Przy odpalaniu czułem mocne uderzenia trzymając rękę na podłokietniku co się okazało były zerwane wieszaki tłumika. Po wymianie tych wieszaków na nowe stuki ustały a to co zauważyłem to cały układ wydechowy był przekoszony o jakieś 2,5cm i go troszkę przesunełem by nie zrywało wieszaków. Następnie po paru dniach pojawiły mi się metaliczne stuki słyszane w okolicach lewego koła. Występuja one zaraz po odpaleniu autka, przy dodawaniu gazu na postoju w granicach 1500-1700 obrotów stuki zamieniają się w wibracje silnika a jak osiągnie poziom 2000obr stuki całkowicie znikają. Podczas jazdy wygląda to nastepująco. Dodając gazu stuki znikają a puszczając noge z gazu zaczyna stukać spowrotem. Przy gaszeniu silnika troszke zatrzesie silnikiem i słychać też te stuki. Co to może być bo co warsztat to inna diagnoza, panewki, wtryski, koło pasowe, wisko, napinacze i tak pokolei mi wymieniają. Prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano
poduszki mogą być zerwane ale i przewody podciśnieniowe, które do nich dochodzą też muszą być sprawne, przewody można wymienić na silikonowe, a poduszki to tylko firmy corteco.
Opublikowano
No i problem namierzony. Rozleciał się łącznik koła zamachowego, ten trójkąt. Porozrywało otwory po zewnętrznej. Także połowa sukcesu teraz czeka mnie demontaż skrzyni. Czy ktoś dokonywał już takiego zabiegu i czy jest to do ogarnięcia samemu.
Opublikowano

Witam.

Czemu nie brać się za to samemu?

Ja sam zwalałem skrzynię bo miałem metaliczne stuki i od gościa co naprawia automaty dowiedziałem się że to (te stuki) właśnie łącznik sprzęgła hydrokinetycznego z kołem zamachowym pęka i w ten sposób się to objawia.

Więc kupiłem łącznik i do roboty, wymiana na kanale na spokojnie w 4 godziny ( w tym jeszcze kupno uszczelniacza wału korbowego bo ciekło).

Dasz radę jak masz ciut smykałki do mechaniki :D

Powodzenia Wojtek.

Opublikowano

Pewnie że się da ale zanim zaczniesz prace sprawdź przez otwór między silnikiem a dzwonem skrzyni

czy uszczelniacz wału się nie poci w razie "W" będziesz miał go pod ręką, ja musiałem specjalnie robotę przerywać i lecieć go kupić.

Pomału i spokojnie wszystko się da, śruby łączące sprzęgło hydrokinetyczne z kołem zamachowym odkręcasz od strony silnika,

jeden otwór do tego jest od strony katalizatorów zaślepiony gumową zatyczką.

Przy zdejmowaniu skrzyni pilnuj by sprzęgło się nie wysunęło ze skrzyni bo wszystko uwalisz olejem.

Powodzenia Wojtek.

Opublikowano
Dzięki za dobre rady. W czwartek mam zamiar się za to zabrać. Uszczelniacz wrazie W mam zakupiony, przy okazji chcę odrazu wymienić olej w skrzyni i filtr. Zakupiony olej to Mobil ATF LT 71141 taki mi polecono.
Opublikowano

To cię wprowadzono w błąd, ten olej się leje do skrzyń ZF, które występują w silnikach benzynowych i ma żółty kolor. Ty masz diesla i skrzynię GM i tam się leje olej czerwony, oryginalnym olejem jest Texaco Texamatic 7045e, przykładowa aukcja, pierwsza z brzegu:

http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka-bmw-texaco-texamatic-7045e-i5944788642.html

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam


Trochę odgrzebane może to nie E39 tylko E61 3,0d ale stuki podobne. Proszę o pomoc bo niedawno robiłem serwis auta itp. i usłyszałem dziwne stuki między blokiem silnika a skrzynią co słychać na filmie szczególnie przy końcówce filmu słychać dokładnie o jakie stuki chodzi. Proszę o pomoc co to może być ??


Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
  • 3 lata później...
Opublikowano
W dniu 10.05.2020 o 21:44, Krzysztof_18 napisał(a):

Witam

 

Trochę odgrzebane może to nie E39 tylko E61 3,0d ale stuki podobne. Proszę o pomoc bo niedawno robiłem serwis auta itp. i usłyszałem dziwne stuki między blokiem silnika a skrzynią co słychać na filmie szczególnie przy końcówce filmu słychać dokładnie o jakie stuki chodzi. Proszę o pomoc co to może być ??

 

 

Co było przyczyną stuków?

Konwerter poległ czy jak wyżej blacha łącząca konwerter z kołem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.