Skocz do zawartości

malowanie zacisków hamulcowych


siara64

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem tarcze kotwiczne , oraz przetaczałem tarcze hamulcowe w moim bmw x3

przy okazji oczyściłem i siknąłem zaciski

 

użyłem spraya z alle jakiś tani do zacisków , ale kiedyś w innym aucie pomalowałem pędzelkiem zwykłym hammerite na rdze i też było super

 

0301a3b96ce1d9fdmed.jpg

ed427c62b6c9adaemed.jpg

5c4edeaa0fc468d4med.jpg

9fb41f6059a28927med.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od zawsze u siebie zaciski maluję hammerite i potwierdzam, spełnia swoją rolę. Dobrze u Ciebie wyglądają zaciski :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przednie zaciski nie wyglądały źle więc oczyściłem , wymieniłem odpowietrzniki i pomalowałem

do czyszczenia użyłem małej wiertarki i szczotek.

 

5c7ab0dd68c0c9bemed.jpg

 

Za to tylne wyglądały znacznie gorzej

Tutaj należała się pełna regeneracja , piaskowanie , malowanie , nowe odpowietrzniki , reperaturki , nowy płyn hamulcowy

Dla zainteresowanych:

 

Reperaturki

Strona zabudowy: oś tylna

System hamulcowy: ATE

Średnica [mm]: 42

 

Odpowietrzniki

QB 0015 na klucz 9mm długość 32,4mm gwint M8x1,25

 

f6ef53b05167152cmed.jpg

6e59d0d0326b0d68med.jpg

5d7754e677ec9e24med.jpg

38bf472ccc40d1fdmed.jpg

008c5ab0781a9958med.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Teraz czekamy na instrukcję montażu brewek lub naklejanie znaczka Mpałer.

 

Dobrze. Dostaniesz na PW jak się to robi :lol:

 

Regenerowałem zaciski bo wyglądały tak :

e0e059003baba657med.jpg

24a30f2fe5817564med.jpg

 

a poza tym po to jest ten temat abyś wiedział jaka jest średnica tłoczka i jaki odpowietrznik zakupić

abyś nie płakał :cry2: gdy przyjdzie pora na regenerację zacisków w twoim aucie.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Szczypcami morse'a raczej się nie robi bo węże stare można uszkodzić. :nienie: choć przy takiej robocie powinny być wymienione na nowe ja tego nie zrobiłem.

Nic nie wkręcałem pozwoliłem aby płyn hamulcowy wypłynął do słoiczka i tak był do wymiany ,pompa nie zapowietrzy się. Po regeneracji zacisków po prostu wlałem nowy płyn odpowietrzyłem cały układ i tyle.

 

Jak masz świeży płyn i nie chcesz go wymieniać to przewód zaślepiasz gumowym kapturkiem który osłania odpowietrznik idealnie pasuje na gwint przewodu. Tak robią mechaniory w warsztatach.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos uszkodzenia gumowych przewodów hamulcowych:

 

Ostatnio przegub napędowy przetarł mi tylny przewód hamulcowy - cena przewodu w ASO po rabacie 170,- zł. Kupiłem na szybko zamiennik za 65,- zł.

 

Wobec powyższego, mając z tą firmą bardzo dobre doświadczenia w motocyklach, rozważam wymianę wszystkich przewodów (auto ma 10 lat, więc pozostałe gumy tez już pewnie naruszone zębem czasu i puchnące) na takie:

 

http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-hel-bmw-x3-e83-2004-i5021360841.html

 

Komplet na 4 koła 380,- zł.

 

Czy ktoś z forum dokonywał już takiej wymiany? Jakieś cenne wskazówki, doświadczenia?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.