Skocz do zawartości

E46 N42 - Biała maź pod korkiem i zapchana odma


Seba97e46

Rekomendowane odpowiedzi

No to miałeś pecha. Szkoda że nie masz inpy, jest dosyć precyzyjna we wskazywaniu błędów. Pokazuje nieraz co jest przyczyną awarii czyli np zwarcie do masy /grzałka /wartości nieprawdopodobne itd itp. Jej koszt to tyle co jedna wizyta u diagnosty, a zostaje na dłużej.

Masz rację, niedługo zamawiam sobie taki kabelek bo i tak po wymianie sondy i czujnika będę musiał sprawdzić czy wszystko jest ok. Dzięki wielkie za pomoc, za kilka dni jak przyjdą mi części to napiszę czy coś się zmieniło, oczywiście odmę też będę wyciągał i zmieniał przewody, chce wyeliminować jakieś nieszczelności jak są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No majonez i zapchana odma to ewidentnie jest skutek niedogrzanego silnika, jeżdżenia na krótkich odcinkach i ogólnie temperatury na silniku.

Sprawdź stan oleju i płynu chłodniczego.

Skoro mówisz że olej masz wymieniony i oleju nigdzie Ci nie goni to bierz auto gdzieś na lepszą drogę i prawy pedał w podłogę (3/4 bieg i tak z 10km) żeby dobrze temperatury nabrał.

Później jak już się schłodzi to wsadź palca w zbiornik wyrównawczy i sprawdź czy nie ma tam oleju.

 

Ogólnie majonez, to tak jak koledzy mówią, połączenie oleju i wody. Tylko teraz musisz obadać skąd ta wilgoć?

Takie najbardziej prawdopodobne to albo kanały wodne przepuszczają płyn do oleju

Albo ssie wilgoć przez uszczelkę?

 

 

 

Jaki jest przebieg auta?

 

 

Co do tych obrotów.... ja u siebie do puki nie znalazłem informacji na innym forum to też szukałem powodu zmiennych obrotów na N. Tylko ja mam m57d30. A chodzi o to że w moim modelu były montowane dwa rodzaje alternatora... miejszy i wiekszy...

W takiej temperaturze jak jest teraz, auto samo włącza podgrzewacz wody aby szybciej silnik nabrał szybciej temperatury... a jak dodatkowo włączysz np nawie albo ogrzewanie szyby to jest już zaduże obciązenie dla alternatora (tego mniejszego) i to powoduje podniesienie obrotów. Podobno ludzie którzy mają mocniejsze alternatory nie mają tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No majonez i zapchana odma to ewidentnie jest skutek niedogrzanego silnika, jeżdżenia na krótkich odcinkach i ogólnie temperatury na silniku.

Sprawdź stan oleju i płynu chłodniczego.

Skoro mówisz że olej masz wymieniony i oleju nigdzie Ci nie goni to bierz auto gdzieś na lepszą drogę i prawy pedał w podłogę (3/4 bieg i tak z 10km) żeby dobrze temperatury nabrał.

Później jak już się schłodzi to wsadź palca w zbiornik wyrównawczy i sprawdź czy nie ma tam oleju.

 

Ogólnie majonez, to tak jak koledzy mówią, połączenie oleju i wody. Tylko teraz musisz obadać skąd ta wilgoć?

Takie najbardziej prawdopodobne to albo kanały wodne przepuszczają płyn do oleju

Albo ssie wilgoć przez uszczelkę?

 

 

 

Jaki jest przebieg auta?

 

 

Co do tych obrotów.... ja u siebie do puki nie znalazłem informacji na innym forum to też szukałem powodu zmiennych obrotów na N. Tylko ja mam m57d30. A chodzi o to że w moim modelu były montowane dwa rodzaje alternatora... miejszy i wiekszy...

W takiej temperaturze jak jest teraz, auto samo włącza podgrzewacz wody aby szybciej silnik nabrał szybciej temperatury... a jak dodatkowo włączysz np nawie albo ogrzewanie szyby to jest już zaduże obciązenie dla alternatora (tego mniejszego) i to powoduje podniesienie obrotów. Podobno ludzie którzy mają mocniejsze alternatory nie mają tego problemu.

 

Przebiegu mam 230tys. wygląda na autentyczny bo mam naklejkę na słupku z Niemiec po wymianie oleju z 2011 roku i jest tam napisane 114tys. km.

Może faktycznie wskaźnik temeratury przekłamuje a silnik się nie dogrzewa do swojej temperatury, ale termostat mam dobry bo się otwiera.

Auto też jak na prawie 150KM słabo się zbiera na wyższych biegach, czyli 4-5. Wciskam pedał gazu i ma takiego muła, dopiero od około 3tys. obr zaczyna lepiej iść. Dodam jeszcze raz, że auto śmiga na gazie Lovato, podobno dobry do tego silnika ze względu na brak podciśnienia w kolektorach, świece mam Denso, 1 jednoelekdrodowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem test temperatury i obrotów silnika i z tego co zauważyłem to obroty mi się stabilizują na 700 plus minus małe odchyłki od normy, ale buda wpada dalej w drgania, błędów na kompie brak. Dzisiaj średnio zapalił ale to akumulator mam słaby. Co do temperatury to na postoju rozgrzałem go, aż wskazówka stanęła w pionie i w programie Torque miałem 75 stopni załączyłem ogrzewanie spadło do 66 stopni lekko się zdziwiłem więc rura na trasę przejechałem trochę jakieś 5 km i temperaturę miałem już 96 stopni no to dalej w trasę ogólnie zrobiłem jakieś 25 jak przyjechałem do miasta to już miałem temperaturę 102 stopnie, ogrzewanie ustawiłem na maxa to leci gorące powietrze. Może zrób u siebie taki teścik to będziesz wiedział co się dzieje z temperaturą.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba97e46 a na benzynce sie tak samo słabo zbiera?

 

Na benzynie nieco lepiej się wkręca, nie ma takiego dołu momentami. Myśle, że to kwesta doregulowania instalacji, mój gazownik średnio to potrafi zrobić bo regulował go już z 50 razy, więc pojadę do innego który się zna na LPG w BMW. Jeżeli chodzi o te masło pod korkiem to przez ostatnie 2 dni dawałem mu bardziej w palnik, dzisiaj wróciłem z dłuższej trasy również nie oszczędzając paliwa to masełko spod korka znikło, zostało tylko trochę na uszczelce. Dla świętego spokoju i tak będę dostawał się znowu do odmy bo mam nowe przewody i składał wszystko od nowa, przy okazji zobaczę stan odmy. Pzdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.