Skocz do zawartości

E46 N42 - Biała maź pod korkiem i zapchana odma


Seba97e46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od bardzo długiego czasu zmagam się z problemami z silnikiem w mojej buni, pierwszy raz wymieniałem odmę pare miesięcy po kupnie samochodu, ponieważ była zapchana białą mazią i nie pracowała. Wymieniłem na zamiennik, wężyki oczywiście dokładnie poczyszczone i sprawdzone czy szczelne, auto chodziło miesiąc, i znowu biała maź pod korkiem, na bagnecie, oraz cała odma jak i węże były tym zawalone.. Po tej wymianie spadły mi także obroty jałowe, około 600rpm i tak jest do dzisiaj. Więc zabrałem się za wymianę odmy po raz olejny, kupiłem używaną oryginalną odmę, 100% sprawną tak jak sprzedawca informował. Było dobrze, po odkręceniu korka silnik zaczął przerywać czyli to dobry objaw, lecz po miesiącu znowu problem powrócił, nadal jest biała maź pod korkiem, w przewodach odmy jak i pewnie w samej odmie, ponieważ praca silnika po odkręceniu korka się już nie zmienia. Już nie mam siły do tego co może być nie tak, codziennie robię 30km, raz na tydzień-dwa 130km. I teraz pytanie dlaczego ta odma i węże od niej co chwile się zapychają dziwną mazią, skąd ona sie bierze, oraz czemu te obroty są tak niskie po pierwszej wymianie odmy. Proszę o pomoc, z góry dzięki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maź bierze się z wilgoci, czyli np kiepski olej, woda z układu chłodzenia, wilgoć po dłuższym postoju. A wąż od separatora do kolektora nie jest spłaszczony?

Olej był wymieniany tydzień temu na Shell Helix 5w30, ponieważ olej który wymieniałem 2 miesiące temu się zepsuł przez tą maź, zrobił się taki wodnisty i miał kolor kawy z mlekiem, a był to Mobil 3000. Woda w chłodnicy nie ubywa, wąż jest cały, nie popękany, tylko jest jakiś nieoryginalny, gumowy tak już kupiłem auto, ale jest szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodnisty powiadasz. To musi się tam jakoś wilgoć dostawać i go rozcienczać. Shell to dobry olej. Robisz dziennie 30km czyli 15 w jedną 15 w drugą tak? Co ile zmieniasz olej? Może paliwo dostaje ci się do oleju, http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja,ccnfv to jest jedna z możliwych przyczyn albo leje wtrysk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennie 15km w jedną i drugą stronę, ale zapycha mi całą odmę tym syfem i coś jest nie w porządku. Auto jeździ na gazie, od około 4 miesięcy, może gazownicy coś zepsuli, gaz zakładałem 2 miesiące po kupnie auta i wtedy nie było żadnych problemów, autko ładnie jeździło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie jest kiepski bo jak wiadomo zawiera on związki, które powodują że wiążą się one z wodą w silniku dlatego powstaje majonez pod korkiem czy na bagnecie. Wiadomo nie jest to wieczne i z czasem zasoby się wyczerpią i nic nie będzie wiązać. Do tego jeśli się robi krótkie odcinki będzie to samo bo silnik mimo że ma 90 stopni to potrzeba jednak więcej czasu aby to wszystko rozpuścić, więc można przegonić autko na dłuższym dystansie. Chyba że oleju przybywa samo z siebie to można obstawiać wtryski i dostawanie się paliwa do oleju, ewentualnie płyn ale mówisz że go nie ubywa, więc może coś z paliwem? Ja już raz odmę wymieniałem rok temu właściwie pierwszy raz od nowości a jestem 3 właścicielem auta heh i raczej nie chciałbym poprawiać tego zabiegu bo to tanie nie jest jeśli się robi na oryginałach.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie jest kiepski bo jak wiadomo zawiera on związki, które powodują że wiążą się one z wodą w silniku dlatego powstaje majonez pod korkiem czy na bagnecie. Wiadomo nie jest to wieczne i z czasem zasoby się wyczerpią i nic nie będzie wiązać. Do tego jeśli się robi krótkie odcinki będzie to samo bo silnik mimo że ma 90 stopni to potrzeba jednak więcej czasu aby to wszystko rozpuścić, więc można przegonić autko na dłuższym dystansie. Chyba że oleju przybywa samo z siebie to można obstawiać wtryski i dostawanie się paliwa do oleju, ewentualnie płyn ale mówisz że go nie ubywa, więc może coś z paliwem? Ja już raz odmę wymieniałem rok temu właściwie pierwszy raz od nowości a jestem 3 właścicielem auta heh i raczej nie chciałbym poprawiać tego zabiegu bo to tanie nie jest jeśli się robi na oryginałach.

Paliwo raczej się nie dostaje, bo auto jeździ na gazie, dziwne jest to że mazi tyle powstaje że wali wszystko w odme i ją zapycha. Teraz pewnie już nie działa tak jak powinna bo po odkręceniu korka nie ma żadnej reakcji i powstaje ciśnienie pod pokrywą zaworów bo znowu wycieka mi olej spod korka, tak było z poprzednią odmą, wybijało olej spod korka i spod czujnika vvt tak że ciekło po kolektorach wydechowych. Czujnik vvt uszczelniłem i jest spokój to teraz wszystko idzie korkiem. Jak myślicie wymiana przewodów na nowe coś da, a szczególnie wymiana tego górnego na oryginalny, bo on jest w jakiejś gąbce a ten co teraz mam nie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były 2 rodzaje przewodów w wersji dla krajów zimnych te w gąbce i normalne. Na gazie możesz jeździć ale odpalasz na benzynie pewnie i w listwie zostaje ciśnienie przez co później wkapuje do oleju. Skoro olej jest rzadki to coś go musi rozcienczać. Co ile robisz wymianę oleju? Co do masełka to wilgoć, ale skąd to już Ci tego nie powiemy bo nie widzimy. Możemy jedynie zasugerować a ty juz później po nitce do kłębka . Z tym paliwem to nie na 100 % po prostu istnieje taka możliwość. Nie masz w płynie oleju? Czysty jest chłodzący?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były 2 rodzaje przewodów w wersji dla krajów zimnych te w gąbce i normalne. Na gazie możesz jeździć ale odpalasz na benzynie pewnie i w listwie zostaje ciśnienie przez co później wkapuje do oleju. Skoro olej jest rzadki to coś go musi rozcienczać. Co ile robisz wymianę oleju? Co do masełka to wilgoć, ale skąd to już Ci tego nie powiemy bo nie widzimy. Możemy jedynie zasugerować a ty juz później po nitce do kłębka . Z tym paliwem to nie na 100 % po prostu istnieje taka możliwość. Nie masz w płynie oleju? Czysty jest chłodzący?

Tak, płyn chłodzący jest czysty, chyba i tak zmienię te przewody to przy okazji będę wyciągał kolektory wraz z wtryskami to popatrzę co i jak, bo chyba innego wyjścia nie ma niż rozebrać wszystko i sprawdzić. Martwią mnie jeszcze te niskie obroty po pierwszej wymianie odmy, aż drży cała buda, do dzisiaj nie mogę sobie z tym poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wejść w testy masz mnóstwo filmików. Szkoda opisywać skoro możesz zobaczyć. Tak samo sporo tematów jest o tym, było setki razy. możesz poczytać gdzie co jest w testach, czasem się przydaje. Rpm masz chyba w tescie 7.2

Pokazuje w granicach 720-730 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A może masz termostaty uwalone i ci sie nie dogrzewa. Sprawdz w ukrytym menu temperature przy pionowej wskazowce. Pion ona pokazuje juz przy 75 stopniach, a to za mało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może masz termostaty uwalone i ci sie nie dogrzewa. Sprawdz w ukrytym menu temperature przy pionowej wskazowce. Pion ona pokazuje juz przy 75 stopniach, a to za mało.

W tym silniku są dwa termostaty czy jeden i gdzie się znajdują? wskazówka temperatury dość szybko idzie w górę i zatrzymuje się w pionie. Na gaz mi się bardzo długo przełącza, teraz w mrozach po około 4km, z wentylacji też mi nigdy nie leciało "parzące" powietrze tylko zwyczajnie ciepłe, lecz nie dociekałem do tego bo nie wiem, może tak ma być. Mam jeszcze do wymiany sonde lambde tą za katalizatorem, bo na komputerze wyskakuje błąd 02 sensor i jest nieaktywny, ale to chyba nie ma nic do tych problemów..Po odpaleniu na zimnym silniku auto też dymi na niebiesko lub biało, ciężko powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to są takie jak mają być. Zaraz po odpaleniu mają być około 1100 przez około 2 minuty potem do rozgrzania około 900 i spadaja do ok 700

 

u mnie obroty też tak się stabilizują jak zostało to opisane, tylko że na tablicy jak dla mnie to wskazuje 600 obrotów, ale mniejsza z tym. Co do odmy to nawet jakby była zatkana to nie powinna wpływać na drgania karoserii tym bardziej że jeździłem z rok z przytkaną odmą i takiego objawu nie było. Sam teraz próbuję ustalić czemu na biegu jałowym auto dostaje dziwnych drgań, problem powstał jak grzyb po deszczu pewnego dnia tak się zaczęło dziać i już :( co do temperatury to ten typ tak ma bo wystarczy że autko odpalę i po chwili już mi się podnosi i mam na niebieskim polu, jak jest zimno to trochę zajmuje zanim wskoczy na pion szczególnie na postoju, powietrze leci dość ciepłe. Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło aby wskazówka poleciała poza pion nawet w upalne lato.

"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam teraz próbuję ustalić czemu na biegu jałowym auto dostaje dziwnych drgań, problem powstał jak grzyb po deszczu pewnego dnia tak się zaczęło dziać i już :(

Może trzeba zrobić kalibrację przepustnicy albo coś ze świecami nie tak? Ja już nie mam siły do tego silnika :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostrza przyczyna drgań budy to uwalone poduszki silnika, zużywają się jak wszystko. Ewentualnie tłumik drgań skretnych. Chyba że w trakcie jazdy to układ przeniesienia napędu. Termostat jest jeden z grzałką i trochę niższa temp pracy wbrew założonej to norma w tych silnikach przeważnie waha się pomiędzy 85-105*c i wskazówka w pionie. Jeśli jest w pionie to jest ok. Przepustnicy nie ma po co kalibrowac normalnie jest cały czas otwarta a jej robotę odwala Vvt.. Ile masz lambd? Były wersje z 2 i 5 lambdami, z czego w wersji z pięcioma 3 były regulacyjne a 2 monitorujace. A po odpaleniu na zimnym dymi bo wilgoć z wydechu odparowywuje, totalna norma. Mam nadzieję że nie pominąłem żadnych pytań, jak coś to pytaj jeszcze raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostrza przyczyna drgań budy to uwalone poduszki silnika, zużywają się jak wszystko. Ewentualnie tłumik drgań skretnych. Chyba że w trakcie jazdy to układ przeniesienia napędu. Termostat jest jeden z grzałką i trochę niższa temp pracy wbrew założonej to norma w tych silnikach przeważnie waha się pomiędzy 85-105*c i wskazówka w pionie. Jeśli jest w pionie to jest ok. Przepustnicy nie ma po co kalibrowac normalnie jest cały czas otwarta a jej robotę odwala Vvt.. Ile masz lambd? Były wersje z 2 i 5 lambdami, z czego w wersji z pięcioma 3 były regulacyjne a 2 monitorujace. A po odpaleniu na zimnym dymi bo wilgoć z wydechu odparowywuje, totalna norma. Mam nadzieję że nie pominąłem żadnych pytań, jak coś to pytaj jeszcze raz.

Lambdy mam chyba 2, bliżej silnika i za katalizatorem. 4-pinowe. Gdzie mogą być zamontowane pozostałe to nie mam pojęcia. A co do tego dymu to nie do końca to jest para ponieważ czuć spaliny i sie długo unosi w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_0643-sonda-lambdaelementy-dod/i47624/kL/sN schemat gdzie są pozostałe lambdy o ile występują. Jeśli są 2 to ta przed katem jest regulacyjna a za monitorująca. Co do kopcenia to z wydechu na pewno będzie czuć spaliny :-P a tej wilgoci potrafi się zebrać naprawdę dużo. Po rozgrzaniu już nie kopci?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_0643-sonda-lambdaelementy-dod/i47624/kL/sN schemat gdzie są pozostałe lambdy o ile występują. Jeśli są 2 to ta przed katem jest regulacyjna a za monitorująca. Co do kopcenia to z wydechu na pewno będzie czuć spaliny :-P a tej wilgoci potrafi się zebrać naprawdę dużo. Po rozgrzaniu już nie kopci?

Wychodzi na to że mam tylko 2 lambdy. Jak sie nagrzeje to już nie kopci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wilgoć. Przyjdzie lato problem powinien zniknąć. To dobrze że tylko 2 zawsze mniejsze koszta w razie ich awarii. Ta za katem monitoruje tylko jego sprawność. Wracając do obrotów to na tarczy różnie bywa zależy jak się na wskazówkę patrzy ważniejsze są te w teście, Takie jakie masz są ok. Co do trzęsienia budą jeśli obroty nie falują to raczej coś mechanicznego. Na początek sprawdź te poduszki i tłumik drgań, a czym sprawdzałeś błędy? I jakie masz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wilgoć. Przyjdzie lato problem powinien zniknąć. To dobrze że tylko 2 zawsze mniejsze koszta w razie ich awarii. Ta za katem monitoruje tylko jego sprawność. Wracając do obrotów to na tarczy różnie bywa zależy jak się na wskazówkę patrzy ważniejsze są te w teście, Takie jakie masz są ok. Co do trzęsienia budą jeśli obroty nie falują to raczej coś mechanicznego. Na początek sprawdź te poduszki i tłumik drgań, a czym sprawdzałeś błędy? I jakie masz?

Błędy sprawdzałem na komputerze u mechanika, ma taki specjalny przyrząd. Pokazało błędy sondy 02 sensor: P2714, P2724, pierwsza się załącza a na drugiej cały czas pokazuje OFF. Oraz przez mój błąd przez przypadek ostatnio zrobiłem zwarcie przy wstawianiu tranzystorów na kablekach w podświetleniu nóg bo mam tam ledy. I od tego momentu świecą mi się na licznikach ABS, DSC i ręczny, na komputerze pokazuje błąd 5DF0 czyli pompa ABS.. zamówiłem czujnik ABS tylny i zobaczymy czy to coś pomoże. Taki problem przez zwarcie w podświetleniu :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to miałeś pecha. Szkoda że nie masz inpy, jest dosyć precyzyjna we wskazywaniu błędów. Pokazuje nieraz co jest przyczyną awarii czyli np zwarcie do masy /grzałka /wartości nieprawdopodobne itd itp. Jej koszt to tyle co jedna wizyta u diagnosty, a zostaje na dłużej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.