Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy do e90 2.0 129km 2006 318i podjedzie silnik (goły słupek, bez osprzętu) bez problemu silnik 320i (150km)?. Pytałem się kilku majstrów i zdania są bardzo podzielone.

Chodzi o silnik o kodzie n46b20b

Mój niestety uległ zatarciu a kupno 318i graniczy z cudem.

Ogólnie co powinienem wiedzieć przy kupnie używanego silnika ?

Proszę o pomoc ponieważ jestem bez auta ponad miesiąc i trzeba ogarnąć temat szybko i dobrze.

Opublikowano
Tak kolego.. Bez najmniejszego problemu. Chyba nawet nie szukałeś czym się różnią te silniki bo byś nie zadał pytania. To ten sam silnik i różnica wychodzi z osprzętu
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Niestety mechanika samochodowa nie jest moją najmocniejszą stroną :D

Czyli co ? Kupuję goły słupek n46 150km przekładam i będzie śmigało czy coś potrzeba więcej ?

Bardzo bym prosił o szczegółowy opis bo nie chce się pchać w niepotrzebne koszty który i tak już będą wysokie niestety.

 

Dla przypomnienia teraz mam n46 2.0 129km 06r

Opublikowano
Kupujesz goły silnik z samochodu co miał 150km. Jak założysz go do siebie na swoim osprzecie to będzie miał normalnie 129 km
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Ok

A co w przypadku gdybym chciał mieć te 150 km

Musiał bym kupić z osprzętem ? Bo nie za bardzo wiem co rest rozumiane pod pojęciem "osprzęt" (Sprzęgła,alternatory,rozruszniki itp???) Czy komp,sterownik,kluczyki itp ?

Opublikowano
To znaczy kolektor wydechowy ssący wiązka silnika sterownik itd
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Ok to nie będę się bawił w te 150km i zostanę przy moich skromnych 129 km :D

Jeszcze jak by mi ktoś podpowiedział na co zwracać uwagę przy kupnie używanego silnika ?

Prosić o jakiś informacje o kompresji ,bo ubytku oleju chyba nie da się stwierdzić ?

Jakie koszty trzeba liczyć jeszcze przy wymianie silnika ? Jakieś nowe uszczelki O oleju i filtrach +robocizna to wiem ?

Opublikowano
Kupno używanego słupka to loteria , nikt Ci nie pomoże w tym temacie ,staraj sie aby sprzedający dał jakaś gwarancje .
Opublikowano
Jedyne co kupuj silnik ktory jest w aucie. Jak slupek lezal sobie gdzies na polu pod plandeka to mozna sobie go podarowac.
E92 335d Stage H
Opublikowano

Panowie mam jeszcze takie pytanie

Czy jak kupie goły słupek to będzie w nim pompa oleju ?

 

Niestety ale nie znam przyczyny zatarcia mojego silnika a gdzieś tak wyczytałem że mogła ona się uszkodzić ?

Opublikowano

Z reguły gołe słupki są sprzedawane z kompletnym dołem, tj. blok miska olejowa, pompa ze ssakiem, wał z panewkami, korbowody, tłoki itd. Najlepiej jednak zawsze dopytać sprzedawcę.

Rozważałeś może opcję remontu Twojego silnika (ewentualne prostowanie, szlif i utwardzanie wału), czy decyzja o wymianie serducha już podjęta? Pytam bo przecież kupno innego silnika to zawsze loteria. Niby się słyszy o dobrych opiniach "anglików", ale przecież silniki do BMW nie rodzą się pod kamieniami. Z jakiegoś powodu zostały z aut wyjęte. Oby tylko po strzale w tył albo po pechowej powierzchniowej "szkodzie całkowitej"

Opublikowano
JA w tym silniku po zakupie na start bym wymienil uszczelniacze zaworowe rozrzad i pompe oleju. Jak silnik na wierzchu jest prosciej
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Małe sprostowanie do moich przedmówców!!

Tak kolego.. Bez najmniejszego problemu. Chyba nawet nie szukałeś czym się różnią te silniki bo byś nie zadał pytania. To ten sam silnik i różnica wychodzi z osprzętu

 

Chyba kolego sam nie poszukałeś... Silnik oprócz innego kolektora ssącego ma też inny wałek rozrządu (z tego co pamiętam też ssący), tym samym inny sterownik (komp).

Więc niestety nie jest to operacja typu plug and play.

Bo dochodzi wymiana lub modyfikacja wiązki elektrycznej oraz zmiana sterownika silnika, a to może pociągnąć kolejne zmiany...

 

JA w tym silniku po zakupie na start bym wymienil uszczelniacze zaworowe rozrzad i pompe oleju. Jak silnik na wierzchu jest prosciej

 

Jedyne co tak na prawdę można zrobić to uszczelniacze zaworowe, rozrząd czy pompa oleju.... to bezsensowny wydatek.

Musiałby kupić jakiegoś strupa aby to było do roboty.

 

Ok to nie będę się bawił w te 150km i zostanę przy moich skromnych 129 km :D

Jeszcze jak by mi ktoś podpowiedział na co zwracać uwagę przy kupnie używanego silnika ?

Prosić o jakiś informacje o kompresji ,bo ubytku oleju chyba nie da się stwierdzić ?

Jakie koszty trzeba liczyć jeszcze przy wymianie silnika ? Jakieś nowe uszczelki O oleju i filtrach +robocizna to wiem ?

 

Jeśli chcesz mieć w miarę pewność co do stanu silnika to:

- albo szukasz silnika który jest jeszcze w dawcy i można go odpalić, posłuchać, posprawdzać itd...

- szukasz silnika z gwarancją rozruchową (ale to nie daje 100% pewności)

- szukasz sprzedawcy, który oferuje silnik wraz z przekładką i daje na to gwarancję chociażby 30dni (mało kto włoży śmiecia, aby go zaraz wyciągać).

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Najmłodszy N46 to 10-letni silnik, więc można założyć że każdy to strup. Nawet bym się nie zastanawiał, tylko wymienił uszczelniacze i rozrząd. Tym bardziej że łańcuch może być ok, a ślizgi połamane (tam było u mnie), widoczne po ściągnięciu miski. Koszt części to 1000 zł i spokój.
Opublikowano (edytowane)

Rozrząd to 300 więc po co zastanawiać się czy zostawiać skoro od wymiany uszczelniaczy to tylko kroczek..

 

AdrianCb... Komputer to rzecz chyba oczywista co napisałem nazywając sterownik.. Walki w niektórych rocznika h są takie same bo zaglebialem temat przejścia z 318 do 320..

 

Zgadzam sie z Hashin ;)

Edytowane przez Pirek92
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Rozrząd to 300 więc po co zastanawiać się czy zostawiać skoro od wymiany uszczelniaczy to tylko kroczek..

 

AdrianCb... Komputer to rzecz chyba oczywista co napisałem nazywając sterownik.. Walki w niektórych rocznika h są takie same bo zaglebialem temat przejścia z 318 do 320..

 

Zgadzam sie z Hashin ;)

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Silnik zamówiony.

Udało się znaleźć taki sam jak mam czyli 318i.

Jak odbiorę auto to dam znać czy co i jak.

Robić płukankę "nowego" silnika czymś takim ?photo-eff5185f-c8d3-4ef9-acbd-aca61b61fe69-for_zoom.jpg

Ogólnie w silniku przez okres gwarancji(30dni) nie mogę nic robić (rozkręcać).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak w każdym temacie, są zwolennicy i przeciwnicy... niestety z płukankami jest tak, że raz pomogą, raz zaszkodzą...

Ja uważam, że lepiej częściej zmieniać olej, niż w aucie zrobić po raz pierwszy płukankę po 150.000km...

Jeśli znasz auto od nowości i robisz płukanki często, to tylko na plus. Ale gdy nagaru nazbiera się sporo, to niestety nigdy nie wiadomo gdzie jakiś syf poleci...

Zatka kanał olejowy czy coś innego i będzie silnik do wywalenia.

Opublikowano

Panowie mam wielki dylemat. Jakim olejem zalać ten "Nowy" silnik.

Z tego co tu widzę to większość leje 5w30 a mi ojciec mówi aby go zalać 5w40.

"Nowy" silnik teoretycznie ma ok 100 tyś km autko będzie głównie używane w mieście ok 80%

Marka to pewnie Castrol albo Motul :?: :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Castrol odradzam, motul 100 razy lepszy, nie m różnicy czy 5w30 czy 5w40, ten drugi lepiej poradzi sobie w wysokich temp.

Zabójstwem byłoby lanie 10wX, 15wX itd...

Opublikowano

Dzięki panowie

Auto odebrane

Koszt operacji 5500 :roll:

Winnym okazała się urwana śruba która wpadła do pompy oleju i ją zablokowało.

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.