Skocz do zawartości

[e90] Dziwne zachowanie ogrzewania i temperatury silnika n52


alienklb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od paru dni mam problem z ogrzewanie oraz temperatura płynu chłodzącego silnik.

podczas jazdy ogrzewanie działa normalnie, w pewnym momencie zaczyna lecieć zimnie powietrze z kratek a temperatura silnika rośnie i pojawia się komunikat o zbyt wysokiej temperaturze silnika.

wystarczy, że zgasze auto, zapale i znowu normalnie zaczyna lecieć cieplutkie powietrze, a silnik momentalnie uzyskuje normalną temperaturę.

 

Wiecie co może być tego przyczyna?? termostat??

 

Dodatkowo zastanawia mnie dziwne zachowanie wentylatora, który nawet przy zimnym silniku chodzi na wysokich obrotach, po chwili zwalnia i za chwile znowu wysokie obroty, nawet przy temperaturze silnika okolo 50 stopni Celcjusza.

Błędy jakie pokazuje INPA to 2E81 oraz 2E82 - dotyczące elektrycznej pompy wody. Widziałem te błędu już 2 tys km temu, ale nic dziwnego się nie działo.

 

Czy to po prostu ta elektryczna pompa wody powoduje takie dziwne zachowanie ogrzewania i temp. plynu?? wydaje mi się, że nie powinna doprowadzać ona do gotowania się silnika.

 

Rok 2005, silnik n52b30, przebieg 211000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega wyżej na 100% pompa wody do wymiany. miałem to samo. Ful płynu, brak ogrzewania i komunikat o zbyt wysokiej temperaturze silnika. Wentylator silnika chodził na max. Pompa nówka, nowy płyn i samochód śmiga idealnie, oczywiście jeśli chodzi ochłodzenie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada...

Nie jeździj autkiem z tak uszkodzoną pompą.

W komplecie wymień termostat i płyn chłodniczy.

Płyn tylko oryginał bo niestety ma dodatki smarujące wirnik pompy.

Nie kupuj używanych pomp i termostatów, bo jak nie są zamoczone w płynie ( pracują ) to dziadzieją i się nie nadają do dalszego użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zbieram się do prewencyjnej wymiany pompy z termostatem na wiosnę w N52.

 

Wszyscy polecają pompę hiszpańskiej Pierburg + termostat plus nowe śruby aluminiowe bo pamiętajmy, że stare śruby nadają się już do śmietnika.

Obecnie chyba najlepsza oferta, (no chyba ze ktoś ma dojście do części z rabatam):

 

http://www.ebay.de/itm/Wasserpumpe-BMW-elektrisch-inkl-Thermostat-und-Schrauben-PIERBURG-/111681173522?hash=item1a00b77812:g:rdgAAOSwl8NVZgXE

 

Płyn chłodniczy zamawiamy w ASO jest do rozcieńczania z wodą destylowaną w stosunku 50/50.

Według instrukcji Bentleya dla skrzyni manualnej pojemność płynu chłodzącego to 8.2 litra, a dla automatycznej skrzyni 8.4 litra.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Termat zalawiony. wymiana pompy wody rozwiązała sprawe. Zalożona pompa Pierburga + oryginalny plyn chlodniczy. Wszystko działa jak należy.

Dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu.

 

ps. Pompa pierburga kupiona na niemiecki ebay.de kosztuje w grnicac 235 euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.