Skocz do zawartości

Nie działają spryskiwacze lamp, E53 3.0i, 2001r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, tak jak w temacie, od momentu zakupu przeze mnie tego auta, spryskiwacze lamp nie działają. Macie jakieś pomysły? Od czego w ogóle zacząć jakiekolwiek poszukiwania przyczyny? Oczywiście mam pełny zbiornik płynu do spryskiwaczy i próbuję włączyć spryskiwanie lamp na włączonych światłach. Ktoś coś?
Opublikowano
Sprawdź czy napięcie idzie do pompki, czy sama pompka działa, może gdzieś jest zapchane, u mnie też nie działa ale nie mam motywacji żeby to zrobić
Opublikowano
Od spryskiwaczy reflektorów to ta od strony silnika. Pierwszą którą widać na zbiorniczku od płynu do spryskiwaczy jak otworzysz maskę. Jest największa. Pozostale dwie masz za zbiorniczkiem-czyli przednia i tylna szyba.
Opublikowano

Pytanie jest czy pompka Ci działa czy nie.

Bo w środku tej pompki jest taki wirniczek. Jest delikatny i może być ułamany. Więc posluchaj czy ona się załącza.

Opublikowano

Mam 2 pytania w temacie:

1. Spryskiwacze reflektorów powinny działać już przy pierwszym użyciu dźwigienki po zapaleniu silnika i włączeniu świateł?

2. Spryskiwacze reflektorów powinny się załączać przy każdym wciśnięciu przycisku S na manetce?

Opublikowano
2. Spryskiwacze reflektorów powinny się załączać przy każdym wciśnięciu przycisku S na manetce?

Tak. Po naciśnięciu S na manetce powinny spryskać lampy.

U mnie też nie działo od początku. Cały czas myślałem, że poprzedni właściciel usunął bezpiecznik ale wszystko było jak należy: bezpiecznik był dobry, pompka na krótko podłączona spryskiwała lampy, manetka wymieniona na inną (bo myślałem, że w niej wina leży) i nadal nic nie działa. Czasami nie dziwię się, że właściciele kombinują i odłączają spryskiwacze :) Jak zrobiłem 3 porządne testy na krótko to mogłem oglądać dno 8 L zbiornika. Teraz przeliczcie płyn zimowy - jego cenę i jak często musielibyście dolewać? Na Jadąc w długą podróż w kiepską pogodę i wlewając częściej do zbiorniczka płyny wyjdzie, że X5 więcej "zużywa" płynu niż ropki :D Ale cóż jak są spryski to muszą działać i nic tego nie zmieni :cool2:

Dopóki ktoś nie podpowie w czym problem mam zrobione na krótko tzn. kable są pociągnięte od pompki przez bezpiecznik na zasilaniu do "+" pod maską oraz "-" również pod maską na błotniku i przeciągnięte przewody w miejsce popielniczki i tam wstawiony przycisk kołyskowy. Wiem, że to druciarstwo ale nie mogę rozpracować co jest nie tak a zimą potrzeba jest spryskiwania lamp bo nic nie widać jak są zabrudzone.

 

Czekam na kogoś kto opisze bolączkę spryskiwaczy lamp.

Opublikowano
To jeszcze jedno pytanie ode mnie - czy spryskiwacze reflektorów w X5 cokolwiek dają, tzn czy skutecznie myją reflektory poprawiając widoczność? Pytam bo mam też w e46 i dam nie dają kompletnie nic poza tym że ochlapują reflektor i zużywają płyn w zastraszającym tempie. No może jedynie to, że efektownie się wysuwają :lol:
Opublikowano
To jeszcze jedno pytanie ode mnie - czy spryskiwacze reflektorów w X5 cokolwiek dają, tzn czy skutecznie myją reflektory poprawiając widoczność? Pytam bo mam też w e46 i dam nie dają kompletnie nic poza tym że ochlapują reflektor i zużywają płyn w zastraszającym tempie. No może jedynie to, że efektownie się wysuwają :lol:

 

nie daj prawie nic , zaschnietego brudu z blota i soli nie rusza.

Opublikowano

Dzięki za info, w takim razie muszę dla świętego spokoju doprowadzić je kiedyś do stanu działania (wydaje mi się że są tylko zatkane) i... wyłączyć ncsexpertem :D

Chyba że da się zakodować tak, żeby włączały się jedynie intensywnym myciem przyciskiem S, a nie poprzez podciągnięcie manetki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.