Skocz do zawartości

e39 M52B28 błąd czujnika wałka rozrządu


wolun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Borykam się z problemem czujnika położenia wałka rozrzadu. Po wymianie na nowy firmy autolog problem występuje nadal. Po wnikliwym szukaniu na forum dowiedziałem się o kupnie orginalnego VDO. Więc kupiłem jednak problem nie ustał. Auto klekocze jak bocian na bagnie. Inpa / bmw scanner wywala tylko błąd czujnika położenia wałka. Live data pokazuje pozycję wałka na pozycji 82. Proszę o pomoc co jest uszkodzone ponieważ nie spotkałem się na forum z podobnym problemem.

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Problem występuje od 2 tygodni. Wątpię aby przestawił się rozrząd ( moja jazda jest spokojna oraz dbam o poziom oleju ) takie pytania usłyszałem od mechanika który podejrzewał też rozrząd . Jedynie co podejrzewa to zacinający się elektrozawór vanos. Może mieć to coś wspólnego z tą dolegliwością?
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Położenie wałka nie powinno przekraczać 50. < na wysokich obrotach>

Jeśli tyle pokazuje komp to w zasadzie są dwa wyjścia.

Albo przeskoczył rozrząd albo padł czujnik wału.

 

Warto by jeszcze sprawdzić czy przy zwiększaniu obrotów wałek jeszcze się przestawia czy ciągle pokazuje to samo?

 

Jaki problem zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić ustawienie rozrządu?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału wymieniłem przy okazji. Ponieważ podobno to kwestia czasu kiedy padnie następny. Nie mam zdolności mechanicznej ale przechyle się do tego postu, i dam znać.
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak " książkowo" jak to ująłeś to trzeba mieć blokady.

 

Ale jest sporo opisów jak to zrobić bez blokad. Forum i YOUTUBE są pomocne.

JA akurat mam blokady ale da się i bez nich.

Niestety troszkę nie chce mi się tego opisywać bo trochę pisania.

 

Lepiej ustalić czemu rozrząd przeskoczył bo to nie jest normalne.

JAk raz to zrobił to może zrobić ponownie.

 

Sprawdźcie stan napinacza łańcucha oraz stan ślizgów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłbym stan napinaczy i ślizgów. Ostatnio miałem klienta z taką przyczyną, czujnik wałka nowy i błąd dalej wyskakuje i chodzi jak chce, w dodatku hałasował łańcuch rozrządu na obrotach. Okazało się, że napinacz słaby od głównego łańcucha, po wymianie wszystko ucichło, błąd znikł i auto zaczęło normalnie jeździć.

Pozdrawiam ROM-CARS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zakupiłem zestaw naprawczy nastawnika vanos. Uszczelka była już wyrobiona oraz zostały zniwelowane luzy na osce. Jednak problem błędu czujnika wałka rozrządu występuje nadal, slychac to w kulturze pracy silnika, czasy wtryskow są bardzo krótkie. Dochodzę juz do wniosku ze kupiony nowy czujnik autolog jest do d... i oem używany był uszkodzony. Zwracam się z prośbą czy ktoś wie jaka jest rezystancja czujnika między 3ma pin ami oraz jakie ma być napięcie, bo następna rzecz ktora bedzie brana pod uwage to sterownik dme. Numer czujnika to

12141703221

 

Pozdrawiam

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz przestawiony rozrząd a szukasz w czujnikach.

 

Pokaż zdjęcie wałków przy zdjętej pokrywie zaworów i wale korbowym ustawionym na pierwszy cylinder GMP.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest ok (5 lat temu robiłem uszczelkę pod głowicą, w której przed demontażem zostały zaznaczone miejsca) przez tyle lat nie miałem problemu i dodam ,że obecna usterkę robi ten sam mechanik.
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak, jesteś pewien co do rozrządu kup czujnik Siemensa i wywal ten krzak.

 

 

Problem jest tego typu, że jest ciężko z dostępnością VDO. kupiłem taki używany i problem jest bez zmian. Dlatego szukam specyfikacji czujnika czy owy używany oem nie był uszkodzony. Jest na stanie nowy hella ale też mam wątpliwości do jego kupna

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jaki masz problem znaleźć czujnik vdo? :duh: gdzie szukałeś?

 

Dam link do przykładowego sklepu bo widzę że chcesz kupić nast czujnik krzak https://www.aso-bmw.pl

 

A sprawdzanie czujnik miernikiem to można sobie robić... Czujnik sprawdza się oscyloskopem również w różnych temp silnika. Czasami żeby odpalić ciepłe auto wystarczy (jak jest dostęp) awaryjnie polać czujnik wodą i auto odpali, dojedziemy do domu bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jaki masz problem znaleźć czujnik vdo? :duh: gdzie szukałeś?

 

Dam link do przykładowego sklepu bo widzę że chcesz kupić nast czujnik krzak https://www.aso-bmw.pl

 

A sprawdzanie czujnik miernikiem to można sobie robić... Czujnik sprawdza się oscyloskopem również w różnych temp silnika. Czasami żeby odpalić ciepłe auto wystarczy (jak jest dostęp) awaryjnie polać czujnik wodą i auto odpali, dojedziemy do domu bez problemu

 

Chyba każdy z nas szuka tańszej opcj, jeżeli taki czujnik (orginal) w innych sklepach arpol, intercars etc kosztuje w granicach max 250 zł to czemu nam płacić 500 ? Chyba za pieczątkę bmw na przesyłce. W każdym razie dziękuję za informacje na temat sprawdzania czujnika

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W tym silniku nie da się ustawić rozrządu na jakieś namalowane znaki bo zwyczajnie nie ma jak zrobić dokładnych znaków.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień ten czujnik na jakiś firmowy co najmniej Delphi, Meyle, Siemens. Ten Autolog to najtańsze chińskie badziewie. Mam to w ofercie, ale nawet nie polecam klientom.

Najczęściej sprzedaję te co wymieniłem i nie miałem żadnej reklamacji. Oszczędziłeś na czujniku a inwestujesz w dalsze naprawy, być może nie potrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie da się ustawić rozrządu na jakieś namalowane znaki bo zwyczajnie nie ma jak zrobić dokładnych znaków.

 

mozesz im napisać ze te znaki sa pomocą dla mnie i zrobione po wczesniejszym ustawieniu prawidliwym wałków i wału. Jak ktos zna zasadę działania silnika to raczej wie jak to ustawić i bez blokad. W twoim aucie ustawilem to najpierw tak jak ma byc i zagrało się to ze znakami zrobiibymi 5 lat temu. Ja nie uzywam blokad bo robię wszystkie marki aut więc nie sposob mieć wszystkie. W tej bemce rozrząd jest bardzo prosty do ustawiania. pierwszy tłok do góry czyli gmp gorny martwy punkt. A walki zakończone kwadratami które musza być równoległe do płaszczyzny głowicy. Oczywiście to ustawienie jeszcze obserwuje podłog krzywek wałków. Pierwszy tlok zawory zamknięte w suwie koniec sprezania i zapłon. Natomiast ostatni tłok wymianka zaworów kończy sie suw wydechu a zaczyna sie wsuw ssania mieszanki paliwowo powietrznej.

 

 

W tym silniku nie da się ustawić rozrządu na jakieś namalowane znaki bo zwyczajnie nie ma jak zrobić dokładnych znaków.

czy w/w opisanej kwestii masz sugestie ?

Edytowane przez wolun
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był hałas ale z wtryskow a nie rozrządu.

 

A co do czujnika to racja. To coś co masz założone to szkoda wciskac ręce pod kolektor by podłączyć wtyczkę tego śmiesznego czujnika. Nie ma vdo to kup OEM albo szukaj gdzieś w, sieci vdo.

 

Małe sprostowanie/

 

czujnik wałka rozrządu do Delphi a położenia wału autolog wymienione równocześnie ( sugeruje się danymi z autodaty wskazaniem rezystancji opisanej w sprawdzeniu czujnika)

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.