Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hm, ja wiem czy tym dzwiekiem mozna sie zachwycac? brzmi jak jakis kadet z basowa rura a nie jak bmw

 

to jest 3 litrowa rzedowka z turbo

230 hp

 

v8 m62 brzmi ladniej, cicho aksamitnie, dopiero powyzej 4tys pomrukuje :)

 

nie ma sie czym jarac moim zdaniem

 

400 konne v8 w nowym m3 to bedzie ladnie mruczec dopiero

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
skoro to jest V8 to chodzi jak jakis bezplciowiec...

 

335i to nie V8, tylko uturbione R6.

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano

to jest 3 litrowa rzedowka z turbo

230 hp

 

Nie 230KM, tylko ponad 300KM. Chyba ok. 302KM.

 

Ten silnik, to odpowiedz BMW na konstrukcje Audi. Zupełnie inne rozwiązanie niż Mpower. Tu nie chodzi o dzikość, tylko o łagodne nabieranie mocy i porządny moment obrotowy.

Przepis:

- bezpośredni wtrysk

- dwie turbiny (każda na 3 gary)

- reszta standardowa dla BMW, czyli niestandardowa dla reszty świata

:clap:

Osiągi: 5,5s do 100km/h i średnie spalanie poniżej 10l/100km

:modlitwa:

Opublikowano
Jak to się dzieje, że ten samochód rozpędza się do Vmax bez zmian biegów :?: :idea:

 

Kpisz czy naprawdę pytasz? :)

 

Auto ma zamontowaną tuningową skrzynię biegów znaną głównie w Texasie tzw flytronic.

Opublikowano

Majowy napisał:

dwie turbiny (każda na 3 gary)

sorki, ale chyba nie ma czegos takiego?

 

Rzeczywiście dwie turbiny, ale każda na 6 garów, z tym, że pierwsza-mniejsza rozpedza się stosunkowo szybko i daje korzystny przyrost mocy zanim włączy sie ta wieksza. Zapobiega to powstawaniu zjawiska "turbo dziury".

 

PS. pomruk tej żółtej bestyjki wcale, wcale :cool2:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
No właśnie, że są dwie turbiny oddzielne dla dwóch sekcji. Długie kolektory wydechowe to większa bezwładność gazów spalinowych i problem z turbo dziurą. Trzy cylindry dają mozliwość umieszczenia turbosprężarki bliżej komór spalania i możliwość zastosowania dwóch mniejszych sprężarek szybciej się nakręcających.
Opublikowano

Szczerze to pierwszy raz widzę taką skrzynie. :worried:

Jak to działa :?: Ma podobne rozwiązania do dwusprzęgłowego SMG :?: Ale w tamtym obroty spadają. :doh:

 

Co do turodoładowania, to rozwiązanie z jedną turbiną w 6 cylindrowych silnikach wogóle się nie sprawdza. Chyba, że do bardzo małych ciśnień. Dzięki takiej konstrukcji (twin turbo) można wykorzystać energie kinetyczną spalin. Rozwiązuje to też problem cofania się spalin podczas ssania innego cylindra.

Opublikowano

Z tą skrzynią to był żart :)

To co widziałeś to był test zegarów, wciskasz kasowanie licznika km i jednocześnie przekręcasz kluczyk w stacyjce i już.

Opublikowano

Hehe, rzeczywiście tylko Teksańczycy mogliby jeździć z taką skrzynią. Dobre. :mrgreen:

A już prawie dałem wiare, że ktoś wymyślił taką przekładnie. Tylko jakby to działało :?: Nawet w przekładni pasowej spadają obroty, w końcu taka jest idea skrzyni biegów. :idea: Ale pożyjemy, zobaczymy, może kiedyś.

 

Muszę u siebie spróbować zrobić ten bajer.

Opublikowano
Nie 230KM, tylko ponad 300KM. Chyba ok. 302KM.

306 KM. :norty:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano

Nie będe się kłucił. :twisted2: Ale z tą mocą to zależy od żródła. W amerykańskich gazetach podają 302HP, a w europejskich 306KM.

W Auto Motor i Sport jest napisane 306KM przy 5800 obr/min, moment obrotowy 400Nm w przedziale 1300-5000 obr/min. Ale to cudo musi się zbierać. Silnik marzenie, dobrze że BMW postanowiło wypuścić benzyne uturbioną. Pomimo mniejszej mocy wybieram nowego 335i od 3.2i Mpower.

Opublikowano
Wersje na USA zawsze się trochę różniły mocą ze względu na inne normy emisji spalin. Prawdziwą porażką było Porsche 924 z niecałym 100KM silnikiem. :duh: Obecnie te różnice jak widać prawie pozacierały się.
Opublikowano
a co za roznica - 302 czy 306ps?

:think: ...

Z matematycznego punktu widzenia... :idea: :arrow:

306 - 302 = w tym przypadku 4 KM roznicy... :mrgreen:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano
1 KM (koń mechaniczny) = 0,9863 HP (koń parowy)

 

Myślę, że to wyjaśnia sprawę :P

 

Jest kilka roznic powodujacych ze moc silnikow instalowanych w europejskich modelach jest inna od instalowanych w USA. Przykladem niech bedzie model E46 M3.

 

1. Europejska M3 ma moc 343 DIN HP natomiast amerykanska 333 SAE HP. Oczywiscie sposob przeliczania ma duze znaczenie.

2. Uklad wydechowy jest inaczej skonstruowany. Europejski lzej oddycha przez co zyskuje 5-7hp. Katalizatory znajduja sie w innym miejscu.

3. Paliwo uzywane przy pomiarze mocy ma realnie inna wartosc oktanowa niz to samo paliwo europejskie wykorzystywane do testu.

 

W przypadku 335i podana wartosc 302hp czy 306hp jest i tak najnizsza zmierzona. Prawdopodobnie silniki maja przynajmniej kilkuprocentowy zapas i wiekszosc z nich bedzie dysponowala moca okolo 310hp.

BMW podaje moc zawsze najnizsza jaka zmierzyla w swoich silnikach testowych aby uniknac niepotrzebnych spraw w sadzie. W "dzuesej" nie brakuje upierdliwych konsumentow ktorzy na wlasna reke przeprowadza badanie faktycznej mocy i dla rozglosu zaskarza firme bmw o podawanie nieprawdziwych wartosci.

Na dodatek w 10 takich samych uturbionych silnikach roznica mocy pomiedzy najslabszym a najsilniejszym na pewno bedzie wynosila kilka jesli nie kilkanascie HP.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.