Skocz do zawartości

F10 525xd stuki-przegub


pawers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na śliskiej nawierzchni lub śniegu gdy wchodzę w poślizg (koła skręcone) strasznie słychać stukani napędu xdrive, czy to jest normalne czy jednak powinien odwiedzić mechanika.

Gdy koła są skierowane na wprost żadnych stuków nie słychać..

 

Może ktoś ma podobne doświadczenia z napędem xdrive?

Edytowane przez pawers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

 

Byłeś może u mechanika? Masz jakieś newsy? U mnie jest to samo .Jak skręce w prawo ale, tylko na śniegu jak koła zaboksują też słyszę stuk. Wygląda na przegub ale poza tą sytuacją nie słyszę tego np na suchej nawierzchni . Ja jadę jutro do warsztatu ale problem jest z częściami . Nie ma samych przegubów,tylko kompletne półosie i chyba tylko w aso. Koszty 2900 :( jak bedziesz cos wiedział,daj znaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza przegub lewy. Chyba są dostępne tylko całe półosie wiec szykuje się mały wydatek. Z moich dotychczasowych poszukiwań wychodzi ze 3 tys za przegub, może ktoś znalazł coś w lepszej cenie? Edytowane przez pawers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem tylko w F01.

Rozeznałem się w temacie i w ASO można kupić tylko całą półoś, akurat do mojego 5 tys. zł ale i tak jest niedostępna. Na dodatek pomimo, że kupujesz w ASO jest to część regenerowana...

Dostawcą przegubów na pierwszy montaż jest fima GKN. W sklepach motoryzacyjnych widnieje taka możliwość kupna przegubu zewnętrznęgo bądź wewnętrzengo oddzielnie ale w tej chwili są róznież niedostępne...

Można także zregenerować przeguby oddając całą półoś profesjonalemu zakładowi, który ma już ten temat ogarnięty i robią dużo takich półosi do Fek z tego co mówią. Cena też jest interesująca bo 1/3 ceny nowej + gwarancja na 12 msc.

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam w swojej F11 530 XD taki sam objaw i tylko na śliskiej nawierzchni przy skręconych kołach i tylko przy ruszaniu z poślizgiem, obdzwoniłem kilka serwisów BMW i niewiedzą co jest grane.

Ale myślałem kombinowałem i wymyśliłem pewną teorie,a mianowicie są to przednie przeguby, "klikają" tylko przy ruszaniu z poślizgiem ponieważ właśnie wtedy dołączany jest napęd przedni i przeguby pracują pod obciążeniem i strzelają,a przy skręconych kołach ponieważ zużyte przeguby strzelają tylko przy skręconych kołach.Nie strzelają na suchej nawierzchni bo wtedy samochód napędzany jest przez oś tylną a przednia pracuje z minimalnym obciążeniem.Myślę że to ma sens bo gdyby teoretycznie wziąć samochód z przednim napędem i z uszkodzonymi przegubami i go pchać lub holować ze skręconymi kołami to też będzie cisza.Proszę o opinie i uwagi, z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo zaraz zaczną stukac coraz czesciej nowe na allegro są po 170zl półosie po ok450zl wymieniłem u siebie przegob za 170zl Pol roku temu na razie nic nie stuka przejechanie ok 20000kkm producent daje 2 lata gwarancji więc cena nie jest taka zła. Przy ściąganiu przegubu wystarczy odpiac górny wachacz .Aby zszedł ładnie z półosi wkręcić należy śrubę mocująca przegob do lozyska do konca w przegob powoduje to jego wyschnięcia z polosi.Aby nie walić młotkiem na siłę końcówke polosi należy zamrozić plynem w spreyu.Guma przy nowym przegubu jest do du..py należy zostawić starą jesli jest dobra lub dokupić nowa co w moim przypadku kosztowało 290zl czyli wiecej niz przegob.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie samych przegubów mam pytanie do osób które są absolutnie pewne jeżeli chodzi o to zagadnienie.Pytanie dotyczy tego jak jest przenoszony napęd z przegubu na piastę,(człowiek z aso BMW twierdzi że tam jest jakieś sprzęgło które jest częścią przegubu i zabezpiecza napęd przed przeciążeniami) pytanie jak ,według mnie jest tam zastosowany wieloklin poprzeczny zamiast wzdłużnego (poprzeczny jest na większym promieniu/średnicy dzięki czemu jest w stanie przenosić większy moment obrotowy) ja tam żadnego sprzęgła nie widzę, i jeszcze ta tajemnicza sprężyna czy to jest część tegoż sprzęgła czy tylko zabezpieczenie śruby przed wykręceniem się?Proszę o konkretne odpowiedzi na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyna raczej dopycha oring do przegubu i go uszczelnia bo otwor na srube jest na wylot do srodka przegubu woda by mogla sie po gwincie dostawac.Przegub nie różni się niczym od normalnego tylko frezem od czoła dolegajacym do piasty.Trzeba uważać podczas dokrecania aby wszedł we frezy bo jak zostanie dokrecony nie zazebiony to po kilku metrach sie poluzuje i grzechotka bedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przeszedłem okrężna drogę zakupu oryginalnej półosi (GKN) więc podzielę się z Wami.


BMW życzy sobie 3500zl, na allegro chinskie za 500zl (nie polecam wymieniałem w insigni auto wchodzi w wibracje przy przyspieszaniu) jak się poszuka to GKN ( dostarcza na 1wszy montaż BMW półosie) można kupić już nawet za 750zł a jak odeślemy starą półoś otrzymamy dodatkowo zwrot 80zł.



Wystarczy znaleźć nr katalogowy półosi LOBRO/GKN do twojej bmw tutaj:


http://ows-cdn.tecdoc.net/gkn/home.jsp?server=1&time=20/6/2018-10:18:17#9f0a7faf39ddd73a2e22f14a94f205fa


po uzyskaniu nr kat części , w moim przyp 305945 (półoś lewa przod 525 xd) szukamy jej u sprzedawców części.


Nie ma sensu regeneracja (wyjdzie drożej) oraz zakup chińszczyzny za te sama cenę (wyrzucone pieniądze i czas) lub używanej (za 1000zł !!!!!)


https://www.icloud.com/sharedalbum/pl-pl/#B0Y5NI45MbhJ4Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jest gość u mnie co ogarnia tylko przeguby. Robił moje do F11 530xd. Coś mi tłumaczył, że one są na osiem kul a on je przerabia na sześć. Osobiście nie jestem w temacie.

Mam założone od niego jakiś czas i nic się nie dzieje. Mówił mi, że miał takie u siebie i je katował ostro bez skutków ubocznych. Cena rozsądna.

Dwie zrobione całkowicie poniżej ceny jednej ori.

Przy okazji wymienione łożysko w przednim dyferku, nowy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie czy w Waszym przypadku dźwięk uszkodzonych przegubow/półosi byl podobny do filmu z tego linka?




u mnie stuki występują tylko przy skrecaniu przy prędkości ok. 15-25 km/h, przy skrecie w lewo bardziej słychać od strony kierowcy a w prawo od pasażera, przy ruszaniu nic nie słychać, powyzej 30 km/h tez jest cicho.

film nagrany przy otwartm oknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.