Skocz do zawartości

e 61 silnik n 52 błędy skróty kodów....


figlak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

mam e 61 2,5 l 177 b+g

od jakiegoś czasu przy obrotach 3-5 tys samochód delikatnie przerywa na lpg (przyspieszanie). 4 wizyty u gaziarzy podmienione wtryski i reduktora dalej to samo. Nowe świece, niestety nic nie pomogło. Sklepałem przerwe w swiecach do 0,7 i eureka pomogło chodziło jak w zegarku ale niestety tylko ok 150km i problem ten sam. A dodatkowo bład silnika wyskoczył i jakby nie pracował na wszytskie gary. Wsadziłem nowe swiece przerwe zrobiłem 0,8 i błąd silnika póki co nie wyskakuje ale dalej przerywa na gazie. Na benzynie wszystko ok w zakresie 3-5 tys obrotów malina. Gaziarze się poddali. Podłączyłem pod 3 komputery, pełne skanowanie wszytsko ok. pojechałem na nastepny i wyskoczyły takie kody błędów 2AB4, 2AAB ORAZ 2A2F. Byłbym wdzięczny jakby ktoś je przetłumaczył bo niestety nie mogę znaleźć opisu. Posiadam samochód od 7 miesiecy,.. olej nie danow wymieniony na motul.... jezeli ma to jakieś znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego o ile kojarzę to błędy mówią o:

2A2F skład mieszanki paliwowej.

2AAB błąd zaworu sterującego vanos albo coś z vanosem

 

tu masz post o tych błędach

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1166788

jak widzisz może być lewe powietrze, pompa itp.

 

2AB4 to jakiś błąd wewnętrzny,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się czy ktoś może pomóc zidentyfikować co to może być:

 

DME/DDE OKAY 1 Error stored

4020 41

Czujnik temp. spalin przed DPF proszę tylko o potwierdzenie, czy na pewno chodzi o nr 1:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NJ71-EUR-01-2005-E61-BMW-530d&diagId=18_0782

 

LM OKAY 2 Error stored

E51D 64

E51A 64

 

KLIMA OKAY 2 Error stored

9C55 61

9C78 64

 

Pacjent E61 2005 rok 3,0d

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2AB4 DME, internal error: RAM-checksum - Uszkodzenie pamięci w DME

2AAB variable suction unit, self diagnosis

2A2F - Mixture control 2

 

Kolega tutaj: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1166788 miał ten sam silnik i 2 ostatnie błędy - skończyło się na wymianie pompy paliwa.

 

Na dobry początek zamieniłbym elektrozawory Vanosa - bezkosztowo i szybko.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

koledzy teraz świeci check i są następujące kody :

2A2F oraz 2A2E i teraz pytanie jak się brac za to, oczywiście chodzi o vanosa...

obroty trzyma pieknie nie faluje, szklanek nie słychać....

 

będe wdzięczny za pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc kolego na co stawiasz? Zmieniałem wtryski gazu zaznacze ze przed wymianą wtrysków nie miałem nigdy check tylko po wymianie zaczęło mi wyskakiwac, prosze w takim razie o poradę co mam sprawdzać po kolei na co stawiasz?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc kolego na co stawiasz? Zmieniałem wtryski gazu zaznacze ze przed wymianą wtrysków nie miałem nigdy check tylko po wymianie zaczęło mi wyskakiwac, prosze w takim razie o poradę co mam sprawdzać po kolei na co stawiasz?

pozdrawiam

Po wymianie wtrysków miałem to samo. Trzeba pojechać ustawić gaz. Nowe wtryski mają inny wydatek. i będą wypadały zapłony i inne cuda.

A co do Twoich błędów to skład mieszanki od złego ustawienia gazu.

Kolego zanim pojedziesz do gazownika to odłącz aku na minimum 30 minut. Miałem tak:. Robione adaptacje i silnik kulał, samochód nierówno pracował itp. Adaptacje kilka razy. Nic. Zawszewracałoy drgania. Dopiero po podpowiedzi jednego z warsztatów odłączyłem akumulator. Podpiłem po nocy i jak ręką odjął. Samochód igła. Trwało to kilka dni aż znów zaczął kulać. Odłączyłem aku i do gazownika. Wyregulował i do dziś super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nie wiem czy dysze zmieniał oddałem zapąłciłem i miało hulać. Póki co zamieniłem czujniki vanosa na odrót i 300 km przejechałem i na arzie spokój. tyle że więcej pali o jakieś 2 l niz przed wymianą. Póki co odpuszczam temat dopóki sie nie zaświeci ponownie a z aku spróbuje jak kolega wyże4j pisał ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zmieniasz wtrysk to do do wtrysku dobierasz dysze.

poza tym musisz wystroic od poczatku lpg. POjezdzij na benie troche zanim pojedziesz na ustawianie gazu zeby silnik nauczyl sie benzyny na nowo. pali ci wiecej bo masz pewnie za bogata mieszanke. jak depniesz przy okolo 2000rpm na 3ce to nie zamula na chwilke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pojechałem do znajomego posiedziałem z godzine odpaliłem i zaczął falowac, duścić się kilka sekund a teraz wszytsko w porządku tyle że świeci check, jutro podłącze pod komputer i sie okaże czy te same błędy ale podejrzewam że nic sie nie zmieniło ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dzik wytłumacz mi prosze co to znaczy " Odłączyłem aku i do gazownika. Wyregulował i do dziś super." zrobie tak samo jak Ty. A co do obrotów itd nie dusi sie i nie muli. Wczoraj jak wyżej opisywałem miał czkawke obrotów przez kilka sekund....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

kolego trzeci błąd to błąd vanosa.

Dwa pierwsze błądy to błędy związne ze składem mieszanki.

Zamień selenoidy, jeśli jeszcze nie zamieniałeś.

Kolego wykasuj błędy, odepnij aku na parę godzin, podepnij, pojeździj na benzynie, nie żałuj kilkadziesiąt kilometrów. Sprawdź błędy. Jeśli nie masz błędów to winowajcą jest gaz. Jeśli będziesz miał błędy to pisz tutaj. Jeśli masz błąd vanosa to czy tego samego czy inny. Zapnij gaz. Pojeździj.Jak błędy się pojawią to zmień gazownika bo n52 z valvetronikiem bez podciśnienia rzadko kto umie ustawić.

Wcześniej pisali o dyszach. Po co je zmieniać skoro wcześniej było OK. Trzeba ustawić dawki i czasy wtrysków, to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyskoczył ten sam błąd to teraz pora na zamianę czujników wałków. Są nad selenoidami. Są takie same i w ten sposób eloiminujesz kolejną możliwość. Potem to już może buc vanos. Koszt znośny 700 moze 800 z wymianą.

Powinieneś tez wyczyścić zawory zwrotne selenoidami. Są wkrecone w glowice jak patrzysz to po lewej stronie nad kolektor em przy samym rozrządzie. Wykrencasz trochę na ślepo torxem. Ja miałem jeden zabity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Powinieneś tez wyczyścić zawory zwrotne selenoidami. Są wkrecone w glowice jak patrzysz to po lewej stronie nad kolektor em przy samym rozrządzie. Wykrencasz trochę na ślepo torxem. Ja miałem jeden zabity.

Hej,

 

Masz moze numer czesci zaworow zwrotnych? nie wiem nawet na co patrzec na realoem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.