Skocz do zawartości

Wymiana przewodów miedzianych na gumowe w stalowym oplocie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego miedziane przewody hamulcowe są praktycznie wieczne więc myślę że piszesz o stalowych. A przewody w oplocie stosuje się jako zamiennik fabrycznych przewodów elastycznych. Głównie w sporcie, duże obciążenia mechaniczne i ciśnieniowe. Oplot obniża spadek ciśnienia i gwarantuje lepszą siłę hamowania do tego jest bardziej odporny na częste zgiecia. Także taka wymiana to bezsens. Strata tylko pieniedzy. Tam gdzie sztywne to sztywne miedź. Elastyki możesz wymienić na oplot ale w normalnych warunkach jazdy nie będzie mega różnicy. Pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

wymieniałem u siebie na miedziane i idealnie się tego w rękach nie dało podoginać ale w oryginalne mocowania powchodziło spokojnie

wg mnie możesz spróbować dać w oplocie stalowym ale sam koniec tam gdzie jest problem z doginaniem dostępem itp

ale jak zareaguję układ na całość w gumie i oplocie to nie mam pojęcia musiał by się jakiś expert wypowiedzieć

Opublikowano

maszynka do zaginania przewodów i do zarabiania końcówek kosztuje grosze :P można to samemu zrobić bez problemu.

 

Kolega troche poczytał i troche pomieszał fakty :P wymienia się na węże w oplocie ale tylko te cześci najbliżej koła, tam gdzie z węża miedzianego/stalowego przechodzi w gumowy i idzie do zacisku, ten krótki element wymienia się na oplot :) chodzi o to że guma potrafi puchnąć podczas dużego ciśnienia, a oplot nie pozwala sile płynu hamulcowego iść w puchnięcie gumy tylko cała moc hydrauliki idzie w zacisk.

szukam
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Niedawno kupiłem swoje BMW i podczas wymiany hamulców z tyłu wyszło, że przewody hamulcowe nie są w najlepszej kondycji i należało by je w najbliższej przyszłości wymienić. Stąd moje pytanie. Jakie przewody polecanie? Miedziane czy stalowe? Mechanik powiedział mi, że lepszym wyjściem były by stalowe, ale koszt takiej wymiany będzie wyższy niż w przypadku przewodów miedzianych.

 

Proszę o jakieś porady, opinie, sugestie. Plusy i minusy stosowania obu przewodów.

Opublikowano

miedziane ci nie zgniją :P ale nawet jak założysz stalowe to i tak sprzedasz auto zanim je znowu korozja weźmie :)

 

różnicy jako takiej nie ma oprócz tego że miedziane są też łatwiejsze w obróbce bo miedź jest miekka i plastyczna.

szukam
Opublikowano
No tak, ale miedź się utlenia tyle że zapewne proces trwa wolniej niż efekt rdzewienia stali. Hmm sam nie wiem. Niby to mniej zabawy bo miedziane są bardziej elastyczne, wyjdą mnie taniej jeśli chodzi o robociznę ale.. czy jest jakieś ale? Może to mechanik chce na mnie zarobić? :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.