Skocz do zawartości

320 Ci kilka pytań, problem z sondami.


wojtek78

Rekomendowane odpowiedzi

czyli jak mam 9 kg/h to przepływka do wymiany? a to ejst dziwne bo wczoraj miałęm 20kg/h wieć chyab coś sie z nia dzieje, a to jest moja druga przepływka i wydaje mi sie ze na pierwszej lepiej jechało, ale próbując ja wyczyścić przerwałem drucic (szkiełko) i do śmieci poszła (kupiłęm ori używana)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 365
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

uszkodzona przepływka nie zawsze pokazuje błąd :nienie:

 

czasem komp złapie chwilowy odczyt z sondy o za bogatej lub za ubogiej mieszance i to wywala jako błąd sondy

 

"magicy" w serwisie poprostu zresetowali kompa i adaptacje przepływki zrobili dopóki sie znowu nie zgubił na ułamek sekundy z niej sygnał było oki bo jakims czasie wywaliło błędy

 

 

przepływka bosch po warsztatowym rabacie w intercarsie ok500 zł po paru km adaptacji BMW naprawde zaczyna jechać

 

w żadnym razie nie myć nie czyścić bo przyspiesza to tylko jej degradacje po dobrym umyciu działa z reguły kilka dni i auto nie jedzie wogóle :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania przepływomierza na wolnych obrotach zależą od wielu czynników jak stopień nagrzania silnika, światła, klima, wilgotność temperatura powietrza itp, niewiele mówią o stanie przepływomierza. Łatwiej sprawdzić przepływomierz pod pełnym obciążeniem. Niesprawność przepływomierza spowoduje rozjazd adaptacji długoterminowych Multiplicativ i spadek mocy silnika przy WOT.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzona przepływka nie zawsze pokazuje błąd :nienie:

 

 

 

w żadnym razie nie myć nie czyścić bo przyspiesza to tylko jej degradacje po dobrym umyciu działa z reguły kilka dni i auto nie jedzie wogóle :cry2:

 

 

No błagam kto Ci tak powiedział? Mechanik? tu masz specjalny plyn do tego http://www.subarak.com.pl/chemia-kosmetyki-do-subaru/531-srodek-do-czyszczenia-przeplywomierzy-crc-air-sensor-cleaner.html

 

Mnie sie nie chcialo go kupowac wiec sprawdzilem sklad i okazalo sie ze jest to mieszanka WD40 i alkoholu. Wiec uzylem osobno wd40 i alko. Oczywiscie alko na koncu zeby wyplukac wd40. Trzeba to robic ostroznie bo latwo uszkodzic te blaszki. Teoretycznie sa one wieczne i sie nie zuzywaja bo sa pokryte platyna. Porblem jest taki ze po pewnym czasie uzytkowania osiadaja na nich zanieczszczenia i zmienia sie rezystacja = zle odczyty przeplywki. U mnie to zadzialalo i spalanie znaczaco spadlo. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega moze sie zle wyrazil nie tyle co czyszczenie a co nie umiejetne czyszczenie... cos mi sie zdaje o to mu chodzilo. Jeszcze nie slyszalem ze czyszczenie samo w sobie zaszkodzilo. U mnie auto chodzi bez przeplywki dobrze jedynie zdarza mu sie czasami zadlawic jak ruszam z swiatel ale nic innego sie nie dzieje.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykro ... ale z tym łatwo nie ma. trzeba dalej walczyć. u ciebie prawdopodobnie dopiero teraz przekroczyło dopuszczalną adaptacje i stąd ten błąd. odepnij przeplywke bez niej posmigaj zobacz różnice.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by popróbować podmieniać po kolei części ze zdrowego auta,komputer i przeplywke(aby to wykluczyc ),ale musi byc ktos chetny na taki zabieg,inaczej chyba nie dojdziemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeczytalem wczoraj chyba caly internet :duh: na ten temat. No ciezka sprawa, wszystko sie konczy na sterowaniu podcisnieniem lub nieszczelnosciach. Z ciekawostek wiem ze od 2003 byl nowy pedal gazu, no i pompa Vacu tez zostala zastapiona nowszym modelem. U siebie musze jeszcze zmienic swiece i filtr paliwa, i wtedy zobacze. Ale gdzies idzie za duzo powietrza przy bardzo niskim spalaniu benzyny (tj. piaty bieg, 60-80km/h). Jesli to nie pomoze to sie :evil: i wymontuje wszystkie wezyki, caly dolot i czesc po czesci to sprawdze. Czy odme mozna czyscic? Jest to rozbieralne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i pobawilem sie inpa w czasie jazdy, i niestety smuteczek bo okazuje sie ze sondy za katem nie sa stabilne, generelanie kopiują to co sie dzieje na sondach przed katem. Czyli komputer mial racje katy do wymiany, w sumie jak silnik byl tak zalewany benzyna to nie dziwne. Wrzucam adaptacje i vanosy (screeny) czy sa ok?

 

adaptacje

http://imageshack.us/scaled/medium/42/ckh.png

 

vanosy

http://imageshack.us/scaled/medium/849/eyo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest cos takiego,jak bledy wykasowane to obroty szybko spadają i maja tendencje do falowania,a gdy na pracującym silniku odłączę na chwile przepływomierz( check nie zapala sie ) i zanotuje błąd w sterowniku to obroty zaczynają w miarę normalnie opadać i nie falują, przeplywka normalnie przelicza powietrze i tempomat działa.Jak ponownie wykasuje blad przeplywki to problem momentalnie wraca ,czyli muszę narazie dbać aby sterownik miał ten blad w pamięci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po odpieciu jest gorzej, tak szarpie na niskich obrotach ze ciezko ruszac, w szczegolnosci na zimnym. Pisales ze kiedys robiles odme, a wymieniles wezyki? Bo z tego co czytalem to one sie kruszą w rekach podaczas wymiany odmy. Moze twoj mechanior wymienil odme a gdzies padl wezyk i teraz problemy z mieszanka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie biore za to w przyszlym tygodniu. u mnie jak pisalem po odpieciu przeplywki pracuje ideal. Czasami zdarza mu sie ze lapie czkawke ale tylko jak jest zimny silni zaraz po uruchomieniu silnika.

Odme wymienialem cala z wezykami.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze by było jak by ktos z ASO poczytał ten temat i mogł sie wypowiedzieć co sie dzieje z M52TU i M54( czy maja jakies sugestie ),bo to nie sa przypadki jednostkowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kruszeniem wężyków to chyba lekka przesada. U mnie są oryginalne, i w całkiem nie złym stanie. nie popękane, ciągle elastyczne i szczelne. Jak już pisałem, gdyby była nieszczelność dolotu, to po odpięciu przepływki dalej wywalałoby błąd sond. Tu wina eweidentnie jest po stronie pomiaru ilości powietrza zasysanego, co skutkuje złym składem mieszanki.

 

Niestety kolego, ludzi z ASO nie ma w naszych szeregach. Swoją drogą ciekawe co stwierdzą jak zobaczą auto dobrze jeżdżące bez przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.