Skocz do zawartości

E91 320D 2006, korekcje wtrysków i inne - prośba


davel

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, pomóżcie proszę w analizie odczytów. Krótko opiszę dlaczego drążę temat. Zaczęło się od większego spalania ale tylko w mieście (wiem: zima, niższe temperatury, itp.) oscyluje w granicach 9.5 - 10.5, w trasie norma - 6.0 - 6.5l. Rok temu na 100% było niższe. Zacząłem od wymiany małego termostatu tak dla spokoju, duży jest ok. Oprócz tego po nocy auto trzęsie po odpaleniu przez chwilę (zanim wtryski się się "ustawią"???) - świece nowe, sterownik świec ok. - brak błędów. Stąd podejrzenie padło na wtryski. Autko ma przelatane 333333 :mrgreen: km.

Podłączyłem pod inpę i korekcja 4 wtrysku wyszła ponad 4.00 ale tylko na biegu jałowym - rozgrzany silnik (wtrysk leje???? stąd w mieście większe spalanie? postoje na światłach, itp).

 

Live data:

1. bieg jałowy - temp. ok 88C

 

http://images81.fotosik.pl/229/5dcf9ef83408977cmed.jpg

 

http://images83.fotosik.pl/229/ae20442914942325med.jpg

 

http://images84.fotosik.pl/229/dd9b7d256bff1adbmed.jpg

 

http://images83.fotosik.pl/229/2f6ddfded8020b43med.jpg

 

2. 3000 obr/min - temp ok 88C

 

http://images82.fotosik.pl/230/f39132da463a0403med.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/230/22eacbdc9aa00edbmed.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/230/82f277588546cfd6med.jpg

 

http://images83.fotosik.pl/229/0ec3a45a7ecab545med.jpg

 

3. przyspieszenie 0-4000 obr/min - temp 88C, 3 bieg:

 

http://images81.fotosik.pl/229/c9ab000c453a3f8bmed.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/230/2f8841e6b5c757dbmed.jpg

 

Proszę o fachową opinię zanim zregeneruję/kupię nowy wtrysk. Człowiek się naczyta i już sam nie wiem. Wtrysk leje? Może jest nieszczelny - wyciągnąć przeczyścić gniazdo, wymienić podkładkę miedzianą? Wstrzymać się i zrobić test przelewowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozgrzaniu silnika odłącz wtyczkę od przepływomierza i sprawdź korekty. Potem podłącz, skasuj błąd i zrób ponowny odczyt. Te pomiary rób na biegu jałowym.

 

Rozgrzać silnik -> wyłączyć zapłon -> odpiąć przepływkę -> uruchomić silnik -> sprawdzić korekty -> wyłączyć silnik -> podłączyć przepływkę -> kasowanie błędów -> ponownie odczyt korekty.

 

Tak zrobić? Czy odpinać i podpinać przepływkę na załączonym silniku?

Co takimi pomiarami sprawdzę?

 

Z góry dziękuję za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc. Zastosowałem spulung liqui moly i efekt jest widoczny na załączonym screenie. Trzęsienie ranne ustało. Informacyjnie: wlałem póki co pół butelki na 30 litrów ropy, pomiar korekcji wykonany po przejechaniu łącznie ok 100 km :shock:

 

http://images82.fotosik.pl/248/472ca4e48f35fcf8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc. Zastosowałem spulung liqui moly i efekt jest widoczny na załączonym screenie. Trzęsienie ranne ustało. Informacyjnie: wlałem póki co pół butelki na 30 litrów ropy, pomiar korekcji wykonany po przejechaniu łącznie ok 100 km :shock:

 

http://images82.fotosik.pl/248/472ca4e48f35fcf8.jpg

 

Polecasz liqui Molly? Objawy ustały całkowicie?mi też trzęsie z rana i już nie wiem co robić ale chyba zaleje zobaczę czy pomoże dasz linka do tego preparatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Więc. Zastosowałem spulung liqui moly i efekt jest widoczny na załączonym screenie. Trzęsienie ranne ustało. Informacyjnie: wlałem póki co pół butelki na 30 litrów ropy, pomiar korekcji wykonany po przejechaniu łącznie ok 100 km :shock:

 

http://images82.fotosik.pl/248/472ca4e48f35fcf8.jpg

 

Polecasz liqui Molly? Objawy ustały całkowicie?mi też trzęsie z rana i już nie wiem co robić ale chyba zaleje zobaczę czy pomoże dasz linka do tego preparatu

 

Link np ten: http://allegro.pl/liqui-moly-2666-diesel-spulung-0-5l-czysci-wtryski-i6009638198.html

 

Ogólnie odczyty korekcji się poprawiły jak widać na wykresie, natomiast tydzień temu wróciłem z Austrii (1100 km w jedną stronę). Po dotarciu do alp na biegu jałowym falowały obroty ale tylko wtedy i od tamtej pory falowań brak. Po powrocie przy mrozach -8 C pod domem po odpaleniu też mi trochę jeszcze "rzucało" silnikiem ale nie tak mocno jak wcześniej bez Liqui Moly i przy temp. ok 0 C. Więc generalnie raczej polecam, mi nie zaszkodziło w żaden sposób. Od zalania zrobiłem już ok 3000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Liqui Moly wyzej wspomniane na pewno jest OK - jest godny polecenia,

Ale i ja polecam dolewanie do oleju napędowego odpowiedniego oleju 2T. Np. ELF Moto2 Offroad.

 

Miałem korekty w okolicy 0,8, 0,49 a po dolaniu elfa i 400km spadły o połowe. Obecnie jest 0,3 i 0,2.

Zawsze go używałem. W Renault gdzie miałem DPF - też on się rzadziej wypalał (wolniej zapychał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui Moly wyzej wspomniane na pewno jest OK - jest godny polecenia,

Ale i ja polecam dolewanie do oleju napędowego odpowiedniego oleju 2T. Np. ELF Moto2 Offroad.

 

Miałem korekty w okolicy 0,8, 0,49 a po dolaniu elfa i 400km spadły o połowe. Obecnie jest 0,3 i 0,2.

Zawsze go używałem. W Renault gdzie miałem DPF - też on się rzadziej wypalał (wolniej zapychał)

Czy ten olej 2T niezabija DPF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Jeżeli się nie obrazicie podepnę się pod temat. Wygląda na również problem z wtryskami więc po co zakładać nowy.

 

Pacjent: BMW E90 320D M47N2

Od miesiąca/dwóch na rozgrzanym silniku (po dłuższej trasie) na biegu jałowym odczuwalne są szarpnięcia nadwozia raz na kilka sekund. Na zimnym/jeszcze niedogrzanym silniku wygląda ok.

Dzisiaj podpiąłem kompa i widzę błąd 4B10 (zbyt wysoka korekcja na wtryskach z tego co wyczytałem).

 

W INPIE nie widzę możliwości podejrzenia korekcji wtrysków i z tego co obiło mi się o oczy na internetach, jest to zbyt stara jednostka aby można było to zrobić. Albo po prostu nie wiem jak...

Jak z tym jest?

 

Podstawowe pytanie, co dalej?

Próba przelewowa/dolanie jakiegoś specyfiku (najprostsze)/sprawdzenie wtrysków na stole ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Jeżeli się nie obrazicie podepnę się pod temat. Wygląda na również problem z wtryskami więc po co zakładać nowy.

 

Pacjent: BMW E90 320D M47N2

Od miesiąca/dwóch na rozgrzanym silniku (po dłuższej trasie) na biegu jałowym odczuwalne są szarpnięcia nadwozia raz na kilka sekund. Na zimnym/jeszcze niedogrzanym silniku wygląda ok.

Dzisiaj podpiąłem kompa i widzę błąd 4B10 (zbyt wysoka korekcja na wtryskach z tego co wyczytałem).

 

W INPIE nie widzę możliwości podejrzenia korekcji wtrysków i z tego co obiło mi się o oczy na internetach, jest to zbyt stara jednostka aby można było to zrobić. Albo po prostu nie wiem jak...

Jak z tym jest?

 

Podstawowe pytanie, co dalej?

Próba przelewowa/dolanie jakiegoś specyfiku (najprostsze)/sprawdzenie wtrysków na stole ?

 

Na początek sproboj czegoś dolać.Zawsze warto zaczasc od najtańszego i najprostszego rozwiązania bo może to wystarczy i pomoże a takto przeplacisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Jeżeli się nie obrazicie podepnę się pod temat. Wygląda na również problem z wtryskami więc po co zakładać nowy.

 

Pacjent: BMW E90 320D M47N2

Od miesiąca/dwóch na rozgrzanym silniku (po dłuższej trasie) na biegu jałowym odczuwalne są szarpnięcia nadwozia raz na kilka sekund. Na zimnym/jeszcze niedogrzanym silniku wygląda ok.

Dzisiaj podpiąłem kompa i widzę błąd 4B10 (zbyt wysoka korekcja na wtryskach z tego co wyczytałem).

 

W INPIE nie widzę możliwości podejrzenia korekcji wtrysków i z tego co obiło mi się o oczy na internetach, jest to zbyt stara jednostka aby można było to zrobić. Albo po prostu nie wiem jak...

Jak z tym jest?

 

Podstawowe pytanie, co dalej?

Próba przelewowa/dolanie jakiegoś specyfiku (najprostsze)/sprawdzenie wtrysków na stole ?

 

Sprawdzenie wtrysków: INPA-engine-status-analog1, analog2, digital, itp.

Wlej Moly, nie zaszkodzi, a może pomóc.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Próbowałem podpiąć się pod przewody paliwowe aby odpalić auto na samym specyfiku od LM, czyli zasilający i powrót do puszki. Pompę paliwa z baku odpiąłem pod siedzeniem aby nie pompowała paliwa, nie musiałem wtedy spinać części przewodu powrotnego z zasilającym. Niestety nie udało mi się odpalić auta zarówno wpinając się za, jak i przed filtrem. Kręci i nie odpala w ogóle. Podpięcie przewodów na swoje miejsce i auto odpala od razu.

 

Czy ktoś kto odpalał e90 320d M47N2 i może się wypowiedzieć w tym temacie?

 

Druga sprawa, udało mi się uruchomić INPĘ i sprawdzić wtryski. Oto co widzę, temp 88 stopni:

800obr/min:

http://i.imgur.com/zdKzgW1.png

 

1900obr/min

http://i.imgur.com/0wbP4k5.png

 

Co możecie powiedzieć o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nr 3 do zainteresowania się, warto podpiąć lm diesel spulung na krótko, zawsze trochę poprawi sytuację, jest instrukcja na bmw-sport jak to zrobić, nie wiem co mogłeś zrobić nie tak, że nie odpalił.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie.

Robiłem to dokładnie według tej instrukcji. Oglądałem film instruktażowy.

Jest ona napisana na przykładzie e46. Wygląda na to że w e90 jest trochę inaczej a opisu na ten model brak...

 

Krok po kroku co zrobiłem:

1) Odpięcie dwóch wtyczek dochodzących do baku pod siedzeniem od strony pasażera. Jedna to zasilanie pompy paliwa, druga nie mam pojęcie do czego... W e46 jest jedna.

2) W e46 jest pompa podprogowa, w e90 przy filtrze jest tylko podgrzewacz. Rozpinałem przewód przed nim przy pierwszej próbie (nie demontując filtra), jak i za nim przy drugiej próbie. Część zasilająca przedłużona metrowym wężykiem do puszki, reszta wisiała sobie, paliwo z baku i tak nie było pompowane.

3) Rozpiąłem przewód powrotny, w e46 jest niebieski, tutaj czarny jak inne. Rozpięcie jest możliwe jakieś 30cm bliżej silnika niż sam filtr paliwa. Jest to na zasadzie szybko złączki takiej samej jak w wielu autach gdzie filtr jest przy silniku. Przewód od baku luzem, od silnika dopiąłem metrowy wężyk i do puszki.

4) Próba odpalenia auta 5 razy po pół minuty - nawet nie zasysa specyfiku z puszki, w ogóle.

5) Spięcie przewodów powrotnych i zasilających na swoje miejsce. podpięcie wtyczek do baku pod siedzeniem. Auto odpala po 2 sekundach.

6) Spróbowałem powtórzyć próbę ponownie wpinając się tylko tym razem za nie przed filtrem. Efekt identyczny.

 

Poglądowo wrzucam foty 3 miejsc gdzie się wpinałem: zasilający prze filtrem i za filtrem oraz powrót.

http://i.imgur.com/BGu9tPF.jpg

http://i.imgur.com/4I33keC.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.