Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, pomóżcie proszę w analizie odczytów. Krótko opiszę dlaczego drążę temat. Zaczęło się od większego spalania ale tylko w mieście (wiem: zima, niższe temperatury, itp.) oscyluje w granicach 9.5 - 10.5, w trasie norma - 6.0 - 6.5l. Rok temu na 100% było niższe. Zacząłem od wymiany małego termostatu tak dla spokoju, duży jest ok. Oprócz tego po nocy auto trzęsie po odpaleniu przez chwilę (zanim wtryski się się "ustawią"???) - świece nowe, sterownik świec ok. - brak błędów. Stąd podejrzenie padło na wtryski. Autko ma przelatane 333333 :mrgreen: km.

Podłączyłem pod inpę i korekcja 4 wtrysku wyszła ponad 4.00 ale tylko na biegu jałowym - rozgrzany silnik (wtrysk leje???? stąd w mieście większe spalanie? postoje na światłach, itp).

 

Live data:

1. bieg jałowy - temp. ok 88C

 

http://images81.fotosik.pl/229/5dcf9ef83408977cmed.jpg

 

http://images83.fotosik.pl/229/ae20442914942325med.jpg

 

http://images84.fotosik.pl/229/dd9b7d256bff1adbmed.jpg

 

http://images83.fotosik.pl/229/2f6ddfded8020b43med.jpg

 

2. 3000 obr/min - temp ok 88C

 

http://images82.fotosik.pl/230/f39132da463a0403med.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/230/22eacbdc9aa00edbmed.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/230/82f277588546cfd6med.jpg

 

http://images83.fotosik.pl/229/0ec3a45a7ecab545med.jpg

 

3. przyspieszenie 0-4000 obr/min - temp 88C, 3 bieg:

 

http://images81.fotosik.pl/229/c9ab000c453a3f8bmed.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/230/2f8841e6b5c757dbmed.jpg

 

Proszę o fachową opinię zanim zregeneruję/kupię nowy wtrysk. Człowiek się naczyta i już sam nie wiem. Wtrysk leje? Może jest nieszczelny - wyciągnąć przeczyścić gniazdo, wymienić podkładkę miedzianą? Wstrzymać się i zrobić test przelewowy?

Opublikowano
Po rozgrzaniu silnika odłącz wtyczkę od przepływomierza i sprawdź korekty. Potem podłącz, skasuj błąd i zrób ponowny odczyt. Te pomiary rób na biegu jałowym.

-------------------

Artur

Opublikowano
Po rozgrzaniu silnika odłącz wtyczkę od przepływomierza i sprawdź korekty. Potem podłącz, skasuj błąd i zrób ponowny odczyt. Te pomiary rób na biegu jałowym.

 

Rozgrzać silnik -> wyłączyć zapłon -> odpiąć przepływkę -> uruchomić silnik -> sprawdzić korekty -> wyłączyć silnik -> podłączyć przepływkę -> kasowanie błędów -> ponownie odczyt korekty.

 

Tak zrobić? Czy odpinać i podpinać przepływkę na załączonym silniku?

Co takimi pomiarami sprawdzę?

 

Z góry dziękuję za informacje.

Opublikowano

Odepnij i podłącz wtyczkę na odpalonym silniku.

Padający przepływomierz potrafi namieszać w korektach wtrysków. Zobaczysz sam.

-------------------

Artur

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Więc. Zastosowałem spulung liqui moly i efekt jest widoczny na załączonym screenie. Trzęsienie ranne ustało. Informacyjnie: wlałem póki co pół butelki na 30 litrów ropy, pomiar korekcji wykonany po przejechaniu łącznie ok 100 km :shock:

 

http://images82.fotosik.pl/248/472ca4e48f35fcf8.jpg

 

Polecasz liqui Molly? Objawy ustały całkowicie?mi też trzęsie z rana i już nie wiem co robić ale chyba zaleje zobaczę czy pomoże dasz linka do tego preparatu

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Więc. Zastosowałem spulung liqui moly i efekt jest widoczny na załączonym screenie. Trzęsienie ranne ustało. Informacyjnie: wlałem póki co pół butelki na 30 litrów ropy, pomiar korekcji wykonany po przejechaniu łącznie ok 100 km :shock:

 

http://images82.fotosik.pl/248/472ca4e48f35fcf8.jpg

 

Polecasz liqui Molly? Objawy ustały całkowicie?mi też trzęsie z rana i już nie wiem co robić ale chyba zaleje zobaczę czy pomoże dasz linka do tego preparatu

 

Link np ten: http://allegro.pl/liqui-moly-2666-diesel-spulung-0-5l-czysci-wtryski-i6009638198.html

 

Ogólnie odczyty korekcji się poprawiły jak widać na wykresie, natomiast tydzień temu wróciłem z Austrii (1100 km w jedną stronę). Po dotarciu do alp na biegu jałowym falowały obroty ale tylko wtedy i od tamtej pory falowań brak. Po powrocie przy mrozach -8 C pod domem po odpaleniu też mi trochę jeszcze "rzucało" silnikiem ale nie tak mocno jak wcześniej bez Liqui Moly i przy temp. ok 0 C. Więc generalnie raczej polecam, mi nie zaszkodziło w żaden sposób. Od zalania zrobiłem już ok 3000 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Liqui Moly wyzej wspomniane na pewno jest OK - jest godny polecenia,

Ale i ja polecam dolewanie do oleju napędowego odpowiedniego oleju 2T. Np. ELF Moto2 Offroad.

 

Miałem korekty w okolicy 0,8, 0,49 a po dolaniu elfa i 400km spadły o połowe. Obecnie jest 0,3 i 0,2.

Zawsze go używałem. W Renault gdzie miałem DPF - też on się rzadziej wypalał (wolniej zapychał)

Opublikowano
Liqui Moly wyzej wspomniane na pewno jest OK - jest godny polecenia,

Ale i ja polecam dolewanie do oleju napędowego odpowiedniego oleju 2T. Np. ELF Moto2 Offroad.

 

Miałem korekty w okolicy 0,8, 0,49 a po dolaniu elfa i 400km spadły o połowe. Obecnie jest 0,3 i 0,2.

Zawsze go używałem. W Renault gdzie miałem DPF - też on się rzadziej wypalał (wolniej zapychał)

Czy ten olej 2T niezabija DPF ?

Opublikowano

Hej,

 

Jeżeli się nie obrazicie podepnę się pod temat. Wygląda na również problem z wtryskami więc po co zakładać nowy.

 

Pacjent: BMW E90 320D M47N2

Od miesiąca/dwóch na rozgrzanym silniku (po dłuższej trasie) na biegu jałowym odczuwalne są szarpnięcia nadwozia raz na kilka sekund. Na zimnym/jeszcze niedogrzanym silniku wygląda ok.

Dzisiaj podpiąłem kompa i widzę błąd 4B10 (zbyt wysoka korekcja na wtryskach z tego co wyczytałem).

 

W INPIE nie widzę możliwości podejrzenia korekcji wtrysków i z tego co obiło mi się o oczy na internetach, jest to zbyt stara jednostka aby można było to zrobić. Albo po prostu nie wiem jak...

Jak z tym jest?

 

Podstawowe pytanie, co dalej?

Próba przelewowa/dolanie jakiegoś specyfiku (najprostsze)/sprawdzenie wtrysków na stole ?

Opublikowano
Hej,

 

Jeżeli się nie obrazicie podepnę się pod temat. Wygląda na również problem z wtryskami więc po co zakładać nowy.

 

Pacjent: BMW E90 320D M47N2

Od miesiąca/dwóch na rozgrzanym silniku (po dłuższej trasie) na biegu jałowym odczuwalne są szarpnięcia nadwozia raz na kilka sekund. Na zimnym/jeszcze niedogrzanym silniku wygląda ok.

Dzisiaj podpiąłem kompa i widzę błąd 4B10 (zbyt wysoka korekcja na wtryskach z tego co wyczytałem).

 

W INPIE nie widzę możliwości podejrzenia korekcji wtrysków i z tego co obiło mi się o oczy na internetach, jest to zbyt stara jednostka aby można było to zrobić. Albo po prostu nie wiem jak...

Jak z tym jest?

 

Podstawowe pytanie, co dalej?

Próba przelewowa/dolanie jakiegoś specyfiku (najprostsze)/sprawdzenie wtrysków na stole ?

 

Na początek sproboj czegoś dolać.Zawsze warto zaczasc od najtańszego i najprostszego rozwiązania bo może to wystarczy i pomoże a takto przeplacisz

Opublikowano
Hej,

 

Jeżeli się nie obrazicie podepnę się pod temat. Wygląda na również problem z wtryskami więc po co zakładać nowy.

 

Pacjent: BMW E90 320D M47N2

Od miesiąca/dwóch na rozgrzanym silniku (po dłuższej trasie) na biegu jałowym odczuwalne są szarpnięcia nadwozia raz na kilka sekund. Na zimnym/jeszcze niedogrzanym silniku wygląda ok.

Dzisiaj podpiąłem kompa i widzę błąd 4B10 (zbyt wysoka korekcja na wtryskach z tego co wyczytałem).

 

W INPIE nie widzę możliwości podejrzenia korekcji wtrysków i z tego co obiło mi się o oczy na internetach, jest to zbyt stara jednostka aby można było to zrobić. Albo po prostu nie wiem jak...

Jak z tym jest?

 

Podstawowe pytanie, co dalej?

Próba przelewowa/dolanie jakiegoś specyfiku (najprostsze)/sprawdzenie wtrysków na stole ?

 

Sprawdzenie wtrysków: INPA-engine-status-analog1, analog2, digital, itp.

Wlej Moly, nie zaszkodzi, a może pomóc.

PZDR!

Opublikowano

Hej,

 

Próbowałem podpiąć się pod przewody paliwowe aby odpalić auto na samym specyfiku od LM, czyli zasilający i powrót do puszki. Pompę paliwa z baku odpiąłem pod siedzeniem aby nie pompowała paliwa, nie musiałem wtedy spinać części przewodu powrotnego z zasilającym. Niestety nie udało mi się odpalić auta zarówno wpinając się za, jak i przed filtrem. Kręci i nie odpala w ogóle. Podpięcie przewodów na swoje miejsce i auto odpala od razu.

 

Czy ktoś kto odpalał e90 320d M47N2 i może się wypowiedzieć w tym temacie?

 

Druga sprawa, udało mi się uruchomić INPĘ i sprawdzić wtryski. Oto co widzę, temp 88 stopni:

800obr/min:

http://i.imgur.com/zdKzgW1.png

 

1900obr/min

http://i.imgur.com/0wbP4k5.png

 

Co możecie powiedzieć o tym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nr 3 do zainteresowania się, warto podpiąć lm diesel spulung na krótko, zawsze trochę poprawi sytuację, jest instrukcja na bmw-sport jak to zrobić, nie wiem co mogłeś zrobić nie tak, że nie odpalił.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie.

Robiłem to dokładnie według tej instrukcji. Oglądałem film instruktażowy.

Jest ona napisana na przykładzie e46. Wygląda na to że w e90 jest trochę inaczej a opisu na ten model brak...

 

Krok po kroku co zrobiłem:

1) Odpięcie dwóch wtyczek dochodzących do baku pod siedzeniem od strony pasażera. Jedna to zasilanie pompy paliwa, druga nie mam pojęcie do czego... W e46 jest jedna.

2) W e46 jest pompa podprogowa, w e90 przy filtrze jest tylko podgrzewacz. Rozpinałem przewód przed nim przy pierwszej próbie (nie demontując filtra), jak i za nim przy drugiej próbie. Część zasilająca przedłużona metrowym wężykiem do puszki, reszta wisiała sobie, paliwo z baku i tak nie było pompowane.

3) Rozpiąłem przewód powrotny, w e46 jest niebieski, tutaj czarny jak inne. Rozpięcie jest możliwe jakieś 30cm bliżej silnika niż sam filtr paliwa. Jest to na zasadzie szybko złączki takiej samej jak w wielu autach gdzie filtr jest przy silniku. Przewód od baku luzem, od silnika dopiąłem metrowy wężyk i do puszki.

4) Próba odpalenia auta 5 razy po pół minuty - nawet nie zasysa specyfiku z puszki, w ogóle.

5) Spięcie przewodów powrotnych i zasilających na swoje miejsce. podpięcie wtyczek do baku pod siedzeniem. Auto odpala po 2 sekundach.

6) Spróbowałem powtórzyć próbę ponownie wpinając się tylko tym razem za nie przed filtrem. Efekt identyczny.

 

Poglądowo wrzucam foty 3 miejsc gdzie się wpinałem: zasilający prze filtrem i za filtrem oraz powrót.

http://i.imgur.com/BGu9tPF.jpg

http://i.imgur.com/4I33keC.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.