Skocz do zawartości

Problem z kontrolą i hamulcem zjazdowym


kruchy91

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Koledzy,

Od ponad roku jestem posiadaczem BMW X5 E53 3.0D z 2006 roku. Jakiś czas temu wymieniałem w aucie pompę ze sterownikiem ABSu i DSC. Po wymianie auto pełne programowanie w ASO, które przebiegło w 100% prawidłowo. Jednak jeden problem nie zniknął. O ile ABS działa o tyle po naciśnięciu przycisku DSC nie pojawia się żadna kontrolka na liczniku o wyłączeniu lub włączeniu systemu. Nie wiem nawet czy działa (po podpięciu pod komputer wszystko jest ok). Drugi problem to działanie hamulca zjazdowego (przycisk obok przycisku DSC). Przy odpalaniu auta dioda przy przycisku na sekund kilka się zapala i gaśnie lecz po jego naciśnięciu nie dzieje się zupełnie nic. Ani dioda się nie zapala/gaśnie, ani na liczniku nie pojawia się żadna kontrolka. Jestem przed wymianą zegarów, ponieważ moje dokonały swojego żywota i działa tylko wskaźnik prędkości i spalania (przed programowanie w ASO wszystko działało) ale przed awarią zegarów również nie zapalała się żadna kontrolka ani od DSC ani od hamulca. Czy może być coś jeszcze uszkodzonego ? Poza błędami doświetlania zakrętów, które działają jak chcą komputer nie pokazuje żadnych innych błędów i dlatego już mi trochę pomysłów brakuje. Może ktoś miał podobny problem ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włożyłem używkę, przed jej wymianą nie było absu i kilka razy miałem tak że w czasie jazdy wywaliło komunikat i zblokowało wszystkie koła, po jej wymianie abs wrócił, skrzynia biegów zaczęła lepiej pracować, chociaż bardzo sporadycznie zdażają się minimalne szarpnięcia, nie wywala błędów, jest komunikacja z podzespołami (przed wymianą sterownika nie było komunikacji) tylko mnie zastanawia ta kontrola bo pod kompem wszystko jest ok, a kontrolka się nie zapala, no i ten hamulec zjazdowy

co do programowania mam pewność bo po 1 mam wszystkie wydruki z kodowania itp, a po 2 auto robił mi kumpel który już wiele wiele lat siedzi w bmw, robił mi to prywatnie, a że na chwilę obecną pracuje w aso to mi to tam zaprogramował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że jednak nie zrobił tego jak należy. Ja bym zaczął od sprawdzenia kompem czy są sygnały z wszystkich czujników odpowiadających za DSC (czy są sygnały, a nie czy są błędy).

Co do hamulca zjazdowego to z tego co pamiętam nie ma do niego kontrolki w zegarach, o jego działaniu informuje dioda na przycisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no ok ale czy jest możliwość że jeśli działa abs to może nie działać dsc ?

 

kontrolka przy hamulcu zapala się tylko przy odpalaniu na chwilę, tak jak pisałem wcześniej, później jak go naciskam nic się nie zapala, a może tylko w jakiś określonych położeniach auta itp on działa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no ok ale czy jest możliwość że jeśli działa abs to może nie działać dsc ?

 

Tak, ABS do działania wykorzystuje tylko czujniki przy kołach, natomiast DSC potrzebuje jeszcze innych, np. skrętu, przyspieszenia bocznego itd. Z tym, że gdyby był prawidłowo zakodowany, a któryś z elementów miał awarię to świeciłyby się kontrolki, dlatego moim zdaniem problem leży w kodowaniu.

Pisałeś jeszcze o zegarach - próbowałeś zrobić test 02 i sprawdzić czy żyją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że jednak nie zrobił tego jak należy. Ja bym zaczął od sprawdzenia kompem czy są sygnały z wszystkich czujników odpowiadających za DSC (czy są sygnały, a nie czy są błędy).

Co do hamulca zjazdowego to z tego co pamiętam nie ma do niego kontrolki w zegarach, o jego działaniu informuje dioda na przycisku.

Dokładnie kolego obok przycisku jest kontrolka i ona o tym informuje na zegarach nic sie nie pojawia!!!

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm obok przycisku dsc nie mam żadnej kontrolki poza tą na przycisku od hamulca zjazdowego

 

czujnik skrętu na 100% działa bo po wymianie zawieszki dawał błąd, a po programowaniu jest git

 

co do zegarów to po odpaleniu auta np obrotomierz z pozycji 0 wskakuje na max obrotów i tak stoi wskazówka, wskazówki od paliwa i temperatury nie ruszają się, komputer działa normalnie i prędkościomierz też działa normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na panelu sterowania gdy klikasz przycisk DSC nie zapala się dioda na przycisku bo jej tam po prostu nie ma, tylko wyświetla się kontrolka na zegarach - DSC wyłączone. Gdy kliknie się kontrolę zjazdu - zapala się dioda na przycisku, nie ma nigdzie żadnej kontrolki. Co do działania kontroli zjazdu, myślałem, że powinieneś zrobić dwie rzeczy, po pierwsze w trybie manualnym wrzucić jedynkę, nacisnąć przycisk i sprawdzić czy zaskoczy, a po drugie pojechać na jakiś zjazd ze wzniesienia i wtedy sprawdzić, bo jak sama nazwa wskazuje jest to kontrola zjazdu ze wzniesienia, samochód ma czujniki położenia, nachylenia i może o to tu chodzi, natomiast sprawdziłem u siebie, i u mnie poprostu na postoju na płaskiej powierzchni w trybie P jak klikam ten przycisk to się zapala na nim dioda i nie gaśnie. Także niestety coś masz kolego pokićkane. Instrukcja obsługi E53 mówi, że gdy dioda od przycisku HDC (Hill Descent Control) nie zapala się bądź gaśnie, należy pojechać oczywiście do ASO bo coś jest na rzeczy. Może to być kwestia tego kodowania, może jakiś sterownik od tego HDC jest uwalony, nie wiem jak dokładnie działa ten system, słyszałem że on sam przychamowuje samochód za pomocą hamulców. Ale skoro nie działa również u Ciebie DSC - jak klikasz przycisk to nie zapala się kontrolka na zegarach, to może to być kwestia tej wymienionej pompy. Tylko mówisz, że padły Ci również zegary i praktycznie nic już nie pokazują, więc równie dobrze brak wyświetlania kontrolki to może być wina zegarów. Ja bym zaczął od wymiany zegarów bo to raczej ważniejsze, i potem po kolei szukał o co chodzi. Edytowane przez Flo_HF
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 razy już miałeś napisane że w zegarach jest kontrolka od DSC, a od kontroli zjazdu jest w przycisku. Kontrolka DSC zaświeca się w momencie reagowania sprawnego systemu na utratę przyczepności (wtedy miga), jego ręcznego wyłączenia przyciskiem (wtedy świeci ciągle) lub awarii (wtedy też świeci ciągle, najczęściej w połączeniu z inną kontrolką, np. ręcznego lub ABSu). Samo się nie naprawi, ani nikt Ci nie wywróży z kart co dokładnie powoduje problem, musisz znaleźć kogoś kto ma pojęcie o diagnostyce komputerowej i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega nie czyta uważnie, nie zna swojego auta. Może warto kupić i przeczytać instrukcję obsługi :wink: Dioda też może być kontrolką :D ale jak najbardziej rozumiem kolegę Flo_HF :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.