Skocz do zawartości

320d czerwona kontrolka oleju


storzek_23

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
A ja z inne beczki mam pytanie do was a mianowicie mam zepsuty czujnik oleju w e46 dzis jechalem bardzo spokojnie i zapalila sie kontrolka zjechalem na cpn poczekalem 10 min sprawdzilem olej i jest ok wsiadlem zniknela kontrolka zolta i juz sie nie pojawila,nastepnie zgasilem silnik odpalilem i juz wogole sie nie zapalila kontrolka zolta tak jak wczesniej gdy byl zepsuty czujnik wychodziloby na to ze sie naprawil spotkal sie ktos z czyms takim?????

Najzwyczajniej moze cos nie łaczyć.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale co nie łaczyc jak czujnik jest zepsuty

Jest jeden czujnik który przykrecany jest do miski olejowej. Jęsli nie zapala Ci sie kontrolka zara po odpaleniu auta na jakes 10s to masz z czujnikiem wszystko ok. Mógł tez byc jakis chwilowy spadek prądu.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mialem zepsuty zapalal sie tak jak mowisz ale od 2 dni tak jak opisalem wczesie jazdy sie zapalila kontrolka zolta zatrzymalem sie sprawdzilem stan i odpalilem ją i juz sie nie zapala na 10sek tak sie zachowuje jakby byla sprawna,a wczoraj jechalem na bramkie i sie zapalila podczas jazdy jak wylaczylem zaplon wyciagnąlem kluczyki a ona sie nadal palila wlaczylem jeszcze raz zaplon zgasla i do tej pory sie nie zapalila nawet na 10sek po odpaleniu buni tak jak robila to od 2 lat Edytowane przez Klaudek33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiec wymieniałeś juz ten czujnik na nowy? Wsadziłeś ori czy zamiennik ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

 

Chciałbym sie podzielic z wami problemem ktory mnie spotkał. Po wymianie alternatora u mechanika wyjechalem z warsztatu i po paru metrach zapalila mi sie lampka oleju na czerwono wiec zatrzymalem sie sprawdzic czy faktycznie olej jest. Bylo tak jak trzeba wiec wracajac do warsztatu kontrolka mroglala w sesie ze raz pali sie raz nie roznie. Podlonczylismy pod komputer lecz nic nie wykrywalo ze to czujnik oleju. Mechanik twierdzi ze to czujnik oleju wiec nie wiem czy to oplacaloby sie wymienic czy najpierw moze wymienic olej bo mialem juz w sumie 1000km do wymiany oleju chybaaa ze poprostu sam go uszkodzil jakos przy montowaniu alternatora.. 320D 150KM. Wracajac do domu nie palila sie kontrolka wogule wiec nie wiem co mam mysle i nie wiem czy mozna z tym jezdzic proszę o pomoc.

 

p.S Czy mozna z ta lampka normalnie jezdzic autem czy lepiej sobie odpuscic?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerwona lampka oznacza brak ciśnienia oleju w układzie smarowania.... po chłopsku : twój silnik właśnie się zaciera, zgaś go natychmiast

 

czujnik to taki prymitywny tłoczek ze sprężynką i stykiem (wygląda jak śrubka) i do niego podłączony kabelek jak jest ciśnienie to tłoczek jest wepchany i obwód rozłączony (lub załączony) generalnie urządzenie prawie niezniszczalne ze względu na to że jest proste jak budowa cepa. Zobacz czy jest cały kabelek i prawidłowo podłączony (wtyczka) i ew przeczyść/ popraw. Jesli nie pomoże kup nowy czujnik i wymien (kosztuje 10-20zł)

 

w320d czujnik cisnienia jest przy filtrze oleju zaraz pod nim ... i dziwnym zbiegiem okolicznosci zaraz obok alternatora... pewnie mechanik jest zamieszany w sprawe

 

w żadnym razie nie wolno jeździć z czerwoną kontrolką oleju bo nigdy nie wiesz czy padł czujnik czy rzeczywiscie sie zaciera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno po napisaniu tematu pojechalem w trase, lampka zapalila sie dopiero po jakis 10 min i zgasla po 5 min potem dluzsza trasa byla i kontrolka palila sie non stop zgasilem silnik, potem odpalam i nic sie nie pali i cala trasa bez kontrolki wiec nie mam pojecia moze byc ten czujnik pod pompa oleju na 2 piny jak dzis patrzalem bo probowalem go troche przeczyscic. Moj problem jest taki ze mieszkam kolo Berlina w Niemczech a tutaj mechanik kosztuje z 40 euro za czujnik sam a jak nie pomoze to lipa a do polski z 100km mam wiec nie wiem co mam robic. Dzwonilem niedawno do niego to on mowi ze czujnik w misce olejowej siedzi na 100% ja mam inne zdanie. :(

 

P.s Dzwiek silnika sie nie zmienil nic nadal tak samo pracuje z zapalona kontrolka nawet po przejechaniu 30km.

Edytowane przez sogard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik poziomu w misce to jedno, a czujnik ciśnienia to drugie. Czujnik ciśnienia przynajmniej u mnie jest w okolicy alternatora więc przy jego wymianie mógł coś uszkodzić. Nawet słaba masa, przełamany kabel może dawać taki objaw. Ryzyko jest takie, że jak faktycznie to słabe ciśnienie to zarżniesz silnik, co raczej nie będzie kosztować 40euro, nawet pewnie 400 euro braknie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec pierwsze co zrobie to wymienie ten czujnik za alternatorem chyba ze przewód jest uszkodzony ale jest bardzo ciezki dostep do niego przez ten alternator, zostawie u mechanika niech wymieni czujnik i sprawdzi przewód powinno pomoc to jest najbardziej prawdopodonie ta przyczyna przez montaz alternatora wina mechanika......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawałes do mechanika było ok - mechanik działał z alternatorem dokładnie w strefie czujnika - odbierasz auto i jest problem z czujnikiem... niech teraz poprawi kable które poszarpał i nie złożył

 

niech sprawdzi styki w wtyczce i kable czy nie przetarł ich lub porwał, czujnik wymienic zawsze można bo jest tani ale sytuacja wygląda raczej na kwestie podłączenia czujnika niz sam czujnik

 

poza tym jak wspomniałem jest to prymitywne urządzenie i niewielkie szanse by mogło sie zepsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem to samo , pomogło poprawienie wtyczki przy czujniku ... szkoda wymieniac czujnik ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znow musze sie podzielic moim problemem dalszej sprawy tej kontrolki. W poniedzialek mialem wstawiac auto do mechanika lecz wczoraj kontrolka po przekreceniu kluczyka odrazu zgasla tak jak powinna i sie nie palila lecz wogule juz sie nie pali kontrolka oleju ale dlaczego? Nawet przy przekreceniu kluczyka moze spalila sie albo co bo ja juz nie wiem znacie jakis kod do sprawdzenia zegarow czy sie pala wszystkie lampki bo jaka przyczyna moze byc nie palacej sie calkowicie lampki oleju nawet po przekreceniu kluczyka? Zrobilem wczoraj tak z 30km i nie zapalila sie ani razu a moze poprostu sie cos naprawilo...... inaczej

 

P.S Przekrecam kluczyk i lampka oleju pali sie doslowanie na 1 sec a powinna palic sie non stop dopuki nie odpale silnika wiec nie mam pojecia moze poprostu wymienic ten czujnik za alternatorem?? Gdy po tym chcem drugi raz sprawdzic czy zapala sie to po ponownym przekreceniu kluczyka ani drgnie lampka oleju dopiero po odczekaniu 5-10min zapali sie tylko na 1 sec ... pomocy?;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos jakies jaja są ewidentnie z podłączeniem lub rzeczywiscie sie przywiesza czujnik tłoczek sie nie porusza własciwie

 

test zegarów : wicskasz i trzymasz lewy przycisk na zegarach i przekrecasz kluczyk ... puszczasz przycisk i bedzie pisac test 1.1 wciskasz go jeszcze raz i trzymasz aż przeskoczy na test 2.0 puszczasz ... teraz krótkie klikniecie tego przycisku spowoduje uruchomienie testu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jest w tej chwili nadal mi się nie świeci lampka oleju nawet na chwilkę,czujnika nie wymieniałem czy to szkodzi? Auto nadal tak samo pracuje help jakas podpowiedz

 

P.s w następnym tyg planuje chyba ten czujnik ,robić jak nie drogo bo w Niemczech to różne bywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam ostatnio miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą + planowanie głowicy. Wyjeżdżając od kumpla który mi to robił świeciła mi się czerwona kontrolka oleju po przejechaniu kilku kilometrów zaświeciła się żółta, na takiej zasadzie że na obrotach poniżej 1,5 tyś świeciła się czerwona a powyżej 1,5 obrotów żółta. na drugi dzień rano zapaliła się żółtka kontrolka chłodnicy kupiłem płyn i dolałem i narazie okej jeśli chodzi o chłodnicę... a co do kontrolki oleju to sytuacja się zmieniła po odpaleniu samochodu nic się nie świeciło ale po przejechaniu kilku kilometrów zapala się żółta i tak aż do zgaszenia silnika pali się jeszcze kilka sekund i gaśnie, po chwili odpalę i już się nie pali ale dopiero się znów zapala po kilku kilometrach. proszę o pomoc :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to ten wątek powinien być wykasowany bo już było tego sporo i się można podłączyć do istniejącego,

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli żółta kontrolka oleju zapala się po odpaleniu auta i nie gaśnie po kilku sekundach masz za niski poziom oleju. Jeśli zgaśnie po kilku sekundach od odpalenia to czujnik poziomu oleju w misce uszkodzony.

Nie zapala się po odpaleniu samochodu NIE ZAPALA SIĘ PO ODPALENIU SAMOCHODU... zapala się po przejechaniu kilku bądź kilkunastu kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.