Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i pozdrawiam posiadaczy BMW, szczególnie tych z F31 320xD :)


tak jak autor najpierw szukałem Audi, ale jak przejechałem się BMKą to już przestałem szukać :D


żeby nie tworzyć nowego tematu, prosiłbym o rozwinięcie kwestii:


1. jak z kopyta ruszyć spod świateł, tudzież włączyć się do ruchu? Mam niby launch control ale trzeba to włączać i nie zawsze jest auto rozgrzane, a ja chce tylko zdecydowanie włączyć się do ruchu (skrzynia ZF8) to jak to zrobić, bo skrzynia zawsze po mocniejszym wciśnięciu gazu jak się stoi to rusza i krótką chwilę myśli i dopiero wie że się chce ostrzej ruszyć. rozumiem że to jakaś kwestia komfortu i płynności jazdy, ale jak nieraz potrzeba depnąć od zera to te 0,5 sek. a znaczenie.


gdzieś wyczytałem że na chwilę przed ruszeniem "z buta" trzeba przycisnąć hamulec lewą nogą i prawą dać gazu samochód będzie chciał ruszyć ale hamulec go przytrzyma i ruszymy w miarę szybko po puszczeniu hamulca - czy to ma sens i nie zajedzie skrzyni? ewentualnie czy tryb Sport+ będzie najmniej zamulał ze startu?


2. z ciekawości czy wogóle idzie zerwać przyczepność ze startu w 320d xDrive?


3. brak fabrycznego alarmu - jaki wybór dodatkowego zabezpieczenia ma sens w sensie faktycznego utrudnienia zajumania auta? nie mam bez-kluczykowego dostępu i chyba się jednak z tego ciesze. tylko co zamontować dodatkowo, jakieś tajne przyciski/sekwencje, dobry alarm (najlepiej taki co będzie działał z tego samego pilota co ori), gsm tracking?


4. wypalanie DPF - nie znalazłem konkretnych wskazówek jak to rozpoznać organoleptycznie, w poprzednim samochodzie lekko podbijał obroty, większe spalanie chwilowe na jałowym (w BMCe wogóle nic nie pokazuje na jałowym jakie spalanie) i silnik delikatnie inaczej pracował. Tu nie wiem jak to rozpoznać?


5. czy poszczególne tryby ECO PRO, Comfort, Sport, Sport + różnią się dostępną mocą i momentem obrotowym?


pozdrawiam

Opublikowano

witam

ad 1 tryb sport robi różnicę w ruszaniu, albo przełącz na manualne sterowanie skrzyni przy ruszaniu

ad 3 najlepiej niestandardowa blokada silnika, zmniejsza to znacząco możliwość odjechania przez złodzieja

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,


coś poczytałem, rozwinę pozostałe wątki:


ad.2 nie próbowałem i nie zamierzam, ale widziałem na YT że 320xD z ZF8 przy wyłączonej elektronice coś delikatnie może zamieszać na suchym, na mokrym chołka idzie zrobić

ad.4 najłatwiej zakupić dobry interfejs ELM 327 i zainstalować np. BTool - dowiemy się dużo np. o stanie DPFa

ad.5 nie różnią się, różny jest tylko czas reakcji na pedał przyspieszenia, siłę wspomagania i przy automacie szybkość zmiany biegów

Opublikowano
ad.4 najłatwiej zakupić dobry interfejs ELM 327 i zainstalować np. BTool - dowiemy się dużo np. o stanie DPFa

 

BTool - to dobra aplikacja? Masz lub ma może ktoś porównanie z Torque? Ja mam zakupiony Torque z interfejsem Vgate Icar3, ale dupy nie urywa.

BMW F31 318d 143pk aut.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.