Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Poszukuję swojego pierwszego BMW, trafiłem na poniższy egzemplarz i chciałbym zasięgnąć waszej opinii na jego temat:

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-klimatronic-szyberdach-ksenon-tempomat-alufelgi-automat-ID6yDvlB.html#a0eadaccba

 

Byłem dzisiaj je oglądać i ogólnie nie wygląda źle. Środek i karoseria w całkiem fajnym stanie. Sprzedawca deklarował, że z powodu rdzy malował tylną klapę i część błotnika. Mierzyłem miernikiem lakieru i wygląda, że całe auto było kiedyś - lakier ma trochę zarysowań dlatego piszę, że kiedyś - powtórnie lakierowane (~350 um), klapa i kawałek błotnika 470 um (zgadzałoby się z tym co mówił), szpachli nie wykryłem. Z usterek wykryłem niedziałający przycisk podgrzewania fotela kierowcy i wylane lewe lusterko fotochromatyczne. Nie ma masakry, sam mogę naprawić. Niepokoi mnie tylko dźwięk silnika, nie jestem pewny czy to jakaś rolka czy Vanosy. Tutaj moje pytanie: Zużyte vanosy świszczą czy raczej stukają? Widziałem też, że pokrywa zaworów jest uszczelniona sylikonem wysokotemperaturowym, powinienem się tym przejmować? Pytanie jeszcze o szyby, wszystkie powinny mieć taki sam numer? Zgadzały mi się parami, lewy/prawy przód, lewy/prawy tył.

 

Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

Opublikowano

Świst może być np. z odmy, vanosy stukają/pukają/dzwonią zależy jak to nazwiesz :wink: w necie masz różne filmiki z uszkodzonymi vanosami, możesz porównać dzwięk. Uszczelka pokrywy zaworów to standard w e39, silnik trzymał temperaturę? Nie było jakiś skoków, grzania się, itp.?

Auto na zdjęciach wygląda nawet fajnie, na niezmęczone.

Opublikowano
Słuchałem filmików na necie i tam klepią zdecydowanie głośniej. Może być, że zaczęły się dopiero dojeżdżać. Czy w M54 były montowane klapki w kolektorze dolotowym? W Roverze 75 miałem podobne dźwięki i to było to. Co do temperatury nie mogę się na razie wypowiedzieć, bo jeździłem tylko po placu - żeby wyjechać dalej muszę wykupić ubezpieczenie, a przed jakimikolwiek inwestycjami chciałem się przespać z tematem. Jeszcze jedna kwestia, czy przy włączonym silniku i otwarciu drzwi powinien pojawiać się sygnał dźwiękowy? W tej dźwięk był identyczny jak ten od tylnych czujników parkowania. Normalne, czy ma coś nagrzebane w instalacji?
Opublikowano
Na kolektorze ssącym masz zawór DISA z klapką, która lubi sobie latać ,,jak żyd po pustym sklepie ''

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Jeszcze jedna kwestia, czy przy włączonym silniku i otwarciu drzwi powinien pojawiać się sygnał dźwiękowy? W tej dźwięk był identyczny jak ten od tylnych czujników parkowania. Normalne, czy ma coś nagrzebane w instalacji?

 

Powinien być dźwięk taki sam jak od włączonych świateł i na pixelkach powinno pisać "door open" czy coś, przy bagażniku "bootlid open" czy coś w ten deseń, ale żeby dźwięk czujników parkowania tego jeszcze u siebie nie miałem :)

Opublikowano

Czyli coś jednak w instalacji nagrzebane ma... Pewnie zepsuł się głośniczek od drzwi, to podpięli się pod buzzer od czujników parkowania - widziałem podejrzanie wyglądający kabel we wnęce koła zapasowego. Regeneracja Vanos'a i DISów nie wydaje się jakoś koszmarnie skomplikowana, także jestem w stanie to przełknąć.

Zamówiłem sobie historię serwisową:

 

14.04.04 - 11 703 km - kontrola pojazdu, zmiana opon, wyważenie kół

01.07.04 - 15 000 km - zmiana opon, wyważenie kół

20.08.04 - 20 766 km - cewka zapłonowa

04.10.04 - 26 934 km - czujnik parkowania, diagnostyka komputerowa pojazdu

22.03.05 - 36 132 km - cewki zapłonowe kpl, diagnostyka komputerowa pojazdu

08.04.05 - 37 430 km - uszczelki drzwi przednich i tylnych lewych i prawych, zamek drzwi tylnych prawych, diagnostyka komputerowa pojazdu

06.07.05 - 43 775 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, czujnik parkowania, diagnostyka komputerowa pojazdu, klocki i tarcze hamulcowe przód

21.10.05 - 52 658 km - płyn hamulcowy, badanie techniczne, kontrola pojazdu, moduł podstawowy, diagnostyka i programowanie pojazdu

28.10.05 - 52 983 km - adapter snap in do telefonu

03.11.05 - 53 086 km - diagnostyka komputerowa pojazdu

16.12.05 - 54 672 km - kontrola pojazdu

18.04.06 - 62 606 km - czujnik parkowania, nadkole przednie prawe, diagnostyka komputerowa pojazdu, zmiana opon, wyważenie kół

21.03.07 - 81 148 km - diagnostyka komputerowa pojazdu

10.11.09 - 133 815 km - czujnik parkowania, moduł podstawowy, pompka spryskiwacza przód, dysze spryskiwacza przód, zamek drzwi przednich, wygłuszenie drzwi, pasek osprzętu, diagnostyka i programowanie pojazdu

02.06.10 - 146 797 km - czujnik parkowania x 2 , termostat, sprawdzenie układu chłodzenia pod kątem wycieków, diagnostyka komputerowa pojazdu

24.08.10 - 152 252 km - diagnostyka komputerowa pojazdu

 

Ostatni sczyt z kluczyka - 146 812 km

 

Auto ma do wykonania akcję serwisową na wymianę poduszki powietrznej kierowcy.

 

Wydaje się, że przebieg może być (nie musi) oryginalny.

 

Czy pomimo tych rzeczy, o których pisałem uważacie, że warto kupić to auto?

Opublikowano
żeby wyjechać dalej muszę wykupić ubezpieczenie, a przed jakimikolwiek inwestycjami chciałem się przespać z tematem

 

Żeby wyjechać to musisz auto zarejestrować ;-) samo ubezpieczenie nic nie da.

Opublikowano
żeby wyjechać dalej muszę wykupić ubezpieczenie, a przed jakimikolwiek inwestycjami chciałem się przespać z tematem

 

Żeby wyjechać to musisz auto zarejestrować ;-) samo ubezpieczenie nic nie da.

 

Czyli nie mogę nim wrócić do domu? Nawet jak ma niemieckie blachy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.