Skocz do zawartości

330D - jak zaślepić EGR


d_ani

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
ogólnie troche lepiej powinien jechać z dołu. Nie wszyscy to odczuwają. Odepnij wężyk podciśnienia i zobacz :) tylko zostanie ci błąd w pamięci za dużej masy powietrza ale się go nie bój bo nic nie robi :P po prostu jak kiedyś pojedziesz odczytac błędy to pamietaj że odłączenie EGR go spowodowało :)
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no odepnij i zaślep. Ja zaginam wężyk na pół i zaciskam trytytką bo ma silikonowe wiec im nic się nie dzieje. Jak masz zwykłe gumowe to wsadz jakąś śrubke do środka i też zacisnij trytytką.

 

Ogólnie to 3l diesel bardzo dobrze jeździ z dołu w porównaniu do 2l. Raz jechałem modelem poliftowym to nie trzeba przekraczać 3tyś obrotów i ciągnie jak rakieta.

 

Zrób diagnostyke i posprawdzaj co trzeba odnośnie braku mocy. Masz o tym wiele tematów i wiele czytania.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duze różnice w zmianie biegów itp żeby porównać. Lepiej na jednym biegu porównać np. na 4 od 80 do 120 ile sekund zajmuje :) możesz porównać z danymi fabrycznymi albo z danymi innych użytkowników.

 

Bo przy zmienianiu biegów są straty i każdy to inaczej zrobi i szkoda katować dwumas takim przyspieszaniem :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcja obsługi mówi o czasie 6,9s (80-120 na IV) dla 330d 184KM sedan manual

 

pamiętaj, żeby poprawnie zmierzyć musisz jechać ze stałą prędkością 80km/h i potem but, a nie rozpędzasz się od np. 60km/h i mierzysz czas od 80 km/h

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są to dane z instrukcji obsługi - czyli BMW, jak kto woli aso

nie są zawyżone

w moja e39 kombi m57 3.0d 184KM manual, seria bez chipa, robi 80-120 na IV w 7,4s wg stopera

więc dlaczego lżejsza trójka z tym samym silnikiem nie miałaby się zmieścić w okolicach 7s ??

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jestes pewien szczelnosci zawrou EGR to jak najbardziej wystarczy sciągnąc wężyk i go zaslepić. Natomast jeżeli nie, to musisz zaslepić też rurkę ze spalinami.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330d 184km co daje odłączenie EGR??? czy jest jakiś wzrost mocy albo coś w tym rodzaju? moje autko troche słabo ciągnie z dołu czy to coś da, lepiej idzie od 3 tys

Jeżeli odczuwasz spadek mocy na niskich obrotach, to posprawdzaj albo najlepiej wymień jak jeszcze tego nie robiłes, wszystkie przewody od podcisnienia i przeczysć filterki na zaworkach sterujących podcisnieniem. Możesz też na próbę podmienić zaworek sterujący turbo i ten sterujący EGR. Są takie same. Jeżeli będzie poprawa to masz winnego.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam EGR podłączony, także nie wiem czym najlepiej zaslepić.

Cienka blaszka miedziana w zupełnosci wystarczy. Tylko załuż ją przed samym zaworem. a nie przy kolektrze wylotowym.

 

Aby sprawdzić zawór EGR wystarczy dmuchnąć w króciec dolotu spalin. Jak trzyma cisnienie to znaczy że szczelny.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

króciec dolotu spalin to pos. nr.2

 

http://images.forum-auto.com/mesimages/514942/demontage%20egr.jpg

 

jak trzyma cisnienie. Czytaj ze zrozumieniem.

Dmuchasz jak w balon. jak dmuchasz i ucieka to znaczy że nieszczelny. Jak nie ucieka tzn. szczelny.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.