Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich miłośników BMW.Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW e90 z 2007r. 2.0 benzyna 170 km lecz mam pewną sprawę która mnie martwi.Dymi sie od strony pasażera i też wypada też do środka.Jest to smród plastyku i oleju albo paliwa tego nie jestem pewien.To sie dzieje tylko na zimnym silniku,auto kupiłem niecały miesiąc temu i sie nie znam na tym nagrałem filmik wrzucam tu link prosze o porady co to może być i czy można tak jezdzic narazie?Dziękuję z góry. W 0:10 widać dokładnie że jedna rura jest tam lekko spalone.

 

https://www.youtube.com/watch?v=w1y3_v1RpU4

Opublikowano

Sprawdź czy nie kapie Ci olej spod pokrywy zaworów na kolektor albo Kata, u mnie skapuje po uchwycie sondy i co pewien czas jest chmurka dymu, mam do wymiany uszczelkę pod deklem.

Tylko u mnie to się dzieje zazwyczaj na rozgrzanym silniku, ale ogólnie taki dym spod maski to na 99% olej spod dekla leci na wydech. U Ciebie może na postoju skapuje i potem jak odpalisz to się wypala.

Opublikowano
Chyba każda 3 prędzej czy później tak ma, olej z Vacum leci na kolektor i stad ten zapach np. po nocy. Należy uszczelnić Vacum pompę a właściwie kupić nową ? :)
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zależy jak mocno leci. Otwórz maskę i zobacz czy leje jak z wiadra czy kapnie czasem na kolektor.

Zrób to jak najszybciej możesz, nie jest to duży koszt, więc nie ma co zwlekać z tym.

Opublikowano
Zależy jak mocno leci. Otwórz maskę i zobacz czy leje jak z wiadra czy kapnie czasem na kolektor.

Zrób to jak najszybciej możesz, nie jest to duży koszt, więc nie ma co zwlekać z tym.

 

 

Ile mi taka przyjemność mniejwięcej może kosztować?

Opublikowano
O ile to uszczelka z pod pokrywy zaworów to koszt coś 200zł+robocizna(100-150zł).Do tego jeszcze chyba kołnierz czujnika VVT.Nie wiem ile kosztują uszczelki VACCUM pompy?Jak już ściągnie pokrywe zaworów jest lepszy dostęp do pompy więc warto zrobić za jednym razem
never again N46
Opublikowano
Panowie możecie podpowiedzieć jaki numer części to będą uszczelki do pompy vacum w N46B20B bo niedługo będę robił taki zabieg i chciałbym za jednym razem wszystko zrobić.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja wymieniłem całą pompę więc koszt był wyższy, ale jeśli cieknie z pompy to polecam wymienić same uszczelki. Trzeba dobrze zlokalizować wyciek, bo może to nie być z pompy tylko uszczelki klawiatury. Ja użyłem starej uszczelki klawiatury tylko dobrze wyczyściłem i później uszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym w odpowiednich miejscach. Niedawno wymieniłem rozrzad i wymienili mi tą uszczelkę na nową a mimo to walneli tam tyle silikonu że wygląda to beznadziejnie, a niby porządny serwis.
Opublikowano
Niby gdzieś kiedyś widziałem uszczelki do pompy Vacum ale był do zestaw nie oryginalny. BMW sprzedaje całe pompy gdzie koszt za oryginał to 700 - 1000 zł. W Legionowie powiedzieli mi, że już nie regenerują bo klienci wracali. Montują nową pompę i w E90 jest spokój przez 130k km. W F30 słyszałem że wytrzymują ~60 k km :evil:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja zamontowałem nową i musiałem po kilku miesiącach wymienić uszczelnienia bo znowu ciekło. Tak więc jeśli pompa nie wykazuje usterki to radzę wymienić same uszczelki. Taniej wyjdzie, bo nikt ni zagwarantuje, że nowa nie zacznie puszczać za jakiś czas.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jeśli otworzysz wlew oleju to słuchać charakterystyczne, głośne klepanie. Po wymianie pompy jest cicho. Gdzieś zamieszczałem film z tym klepaniem.

 

Edit:

Znalazłem:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.