Skocz do zawartości

Przestawiony rozrząd n42- wadliwy napinacz?


owik24

Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 miesięcy temu...

Witam, co zdejmę pokrywę zaworów to mam przestawiony rozrząd na blokadzie kół na czujniki vanosów. Czasem korekty wymaga też położenie wałka wydechowego jednak nie zawsze natomiast zawsze mam przestawione koła na czujniki. Auto po poprawnym ustawieniu rozrządu jeździ ok jednak mam wrażenie, że znowu przestawił mi się rozrząd a znudziło mi się w kółko zrzucać pokrywę zaworów bo efekt ustawienia rozrządu jest krótkotrwały. Moim wrażeniem jest, że rozrząd przestawia się na kołach vanosów na łączeniu z wałkami jednak chcę się dowiedzieć czy jest to możliwe? Na ostatniej korekcie rozrządu bardzo mocno dokręciłem te koła jednak chyba nic to i tak nie pomogło. Łańcuch wygląda na napięty prawidłowo, więc nie wiem czy jego wymiana ze ślizgami coś pomoże, dodam, że napinacz jest nowy. Jeśli teraz zdejmę pokrywę i okaże się, że rozrząd jest znowu przestawiony chciałbym wiedzieć co z tym fantem zrobić aby więcej tam już nie zaglądać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem tylko, że w 316i

 

viewtopic.php?f=69&t=294726

 

Wg mnie to rozrząd się nie przestawia tylko zmienia fazę i nie wraca do tej "pierwotnej". Nie wiem już czego dalej szukać. Z moich obserwacji wynika, że chyba jest uszkodzony czujnik, który jest od razu za kołami rozrządu. U mnie sprawa wygląda tak, że czasem po odpaleniu zmienia się faza rozrządu i otwiera zawory, auto chodzi normalnie a po chwili powoli schodzi z obrotów i gaśnie, a czasem w ogóle nie mogę go odpalić bo są otwarte zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaliłem, że po odłączeniu kostki od silniczka valvetronica (jak się dobrze ustawi po włączeniu zapłonu) to auto odpala bez problemu silnik chodzi równo i wszystko jest ok. Czy tym silniczkiem steruje czujnik położony za kołami rozrządu? miał ktoś taki problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam wszystkich zainteresowanym moim tematem.

 

Jeżdżąc na co dzień moją E46 pewnego dnia zaświecił mi się Check- jednak samochód nie zachowywał się dziwnie, wszystko grało. 4 dni później wracając z pracy podjechałem pod sklep i do tego momentu wszystko grało. Po 5 minutach samochód odpaliłem jednak zaraz zgasł, myślałem że w momencie ruszania przechodzi na LPG i stąd zgasł ale kolejny rozruch był ciężki po chwili kręcenia. Zapalił jednak pracował bardzo nierówno jakby na 3 cylindry i był bardzo słaby- w czasie jazdy osiągnięcie 3000 obr graniczyło z cudem.

Podjechałem do mechanika który podpiął się pod ECU i wyskoczył błąd położenia wałka rozrządu wydechowego nierozpoznana pozycja a na wałku ssącym adaptacja poza zakresem. Mechanik wskazał na uszkodzenie solenoidów lub mechaniczne uszkodzenie Vanos-a.

 

Byłem przygotowany do wymiany uszczelniaczy zaworowych więc po sprawdzeniu solenoidów zabrałem się za rozbieranie rozrządu i wyjęcie Vanos-a na wydechu. Jak się okazało blokady rozrządu kompletnie nie pasują, ewidentnie przestawiony rozrząd. Zauważyłem pęknięty ślizg pomiędzy Vanosami więc czeka go wymiana jednak największa zagadka to zwalniający się napinacz podczas obracania silnika w kierunku pracy. Co około 7 zębów napinacz się samoczynnie zwalnia i kręcąc dalej ponownie się napręża.

 

 

Nie mam pojęcia czy takie zachowanie napinacza jest normalne czy ma jakiś defekt. Proszę o pomoc gdyż jestem świeżym posiadaczem BMW a temat jest dość nietypowy. Nagrałem filmiki więc dla chących pomóc mogę je udostępnić.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Problem mojego samochodu został rozwiązany- przestawiony rozrząd był skutkiem popękanych/ połamanych ślizgów. Ogólnie rozrząd do wymiany- sporo roboty włącznie ze zdjęciem miski + przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworowych. Teraz silnik pracuje równo a z wydechu wydobywa się z racji pory roku tylko biała para (sporo jej bo to LPG).

 

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.