Skocz do zawartości

e46 330i Touring - WBAEN51070PC20553


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

czy mógłby ktoś coś powiedzieć o e46 z ogłoszenia http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-touring-330i-lpg-231-km-okazja-ID6yy2i7.html#xtor=SEC-8

 

Oglądałem to auto. Wygląda nieźle. Środek trochę podniszczony, popękane okleiny, skóra do renowacji, uchwyt na kubki w zagłówku do wymiany, gałka wytarta - reszta ok, na pewno wszystko do odratowania. Klima, fotele, szyby, tempomat sprawne.

Jeżeli chodzi o jazdę, nie zauważyłem żadnych niepokojących stuków, ściągania, drżenia kierownicy (krótka przejażdżka po mieście). Jedynie kierownica na dziurach mocno puka - jak by coś za osłoną - nie wiem co to może być, krzyżak, a może maglownica.

Na jałowych obrotach mocno hałasuje puszka katalizatora - do wymiany na 100%.

Tylny most suchy. Pod silnikiem oryginalne osłony więc za dużo nie mogłem zobaczy (wieczór i deszczowa pogoda).

Trzyma temperaturę (chociaż oglądałem już rozgrzany silnik), odpala na dotyk, obrotytrzymają.

Odkręciłem korek wlewu oleju na pracującym silniku - praca bez zmian. Nie wiem czy nie powinien lekko przygasnąć (spaść z obrotów / "zafalować").

Wtryskiwacze gazu niestety na jednej listwie (fot. poniżej)

https://zapodaj.net/317fdbeae7e64.jpg.html

Dodatkowo ubrudzone w oleju miejsca zaznaczone na zdjęciu: https://zapodaj.net/b58fb19dc41b4.jpg.html

Co może być przyczyną (odma, uszczelka podstawy filtra oleju, a może to olej wspomagania)?

Blacharka - właściciel wspominał o malowanej tylnej klapie (chociaż już jest spory bąbel nad listwą tablicy rejestracyjnej) oraz prawym tylnym nadkolu.Dodatkowo lekkie wgniotki na tylnej prawej stronie i drobne ślady rdzy na lewym tylnym nadkolu.

 

Cena dość wysoka. Umówiłem się na sprawdzenie w stacji kontroli pojazdów- zobaczymy czy dostanę więcej argumentów do negocjacji.

 

Z góry dzięki za opinie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena dość wysoka za 330i - 2002r po lifcie z takim wyposażeniem? :D

Ja moją w lipcu sprzedałem 2001 przed lift za 18300 i tak za tanio.

Weź kogos kto cos wie o tych modelach + miernik lakieru i jedz obejrzeć raz jeszcze. Jak jest mokry zbiorniczek od wspomagania to może być przez brak uszczelki pod korkiem - pierdół.

Dzwonienie z tłumika to nie musi być katalizator - u mnie dzwoniła taka obejma która przerdzewiała i ją tylko odciąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Tylko czemu zbiorniczek jest cały ochlapany od góry. Jak uszczelka to mały problem.

O katalizatorze sam wspominał, mówił że miał tak rok temu, dał do naprawy i był spokój na rok - trochę dziwne ale ok.

Cena nie była by wysoka gdyby wszystko grało. Tylko doliczając malowanie elementów blacharskich, dziwne stuki w kierownicy, nieznany wyciek i dość zużyte wnętrze to jeszcze trochę zapasu trzeba szykowa. Sprawdzimy jeszcze zawias i resztę rzeczy. Podjadę do gościa z miernikiem i kompem na stację. Sprawdzi skład spalin itp.

 

5 lat temu sprawdzałem swoją e36 u Niego i poza rudą nic niespodziewanego w aucie się nie działo także mam zaufanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cena dość wysoka. Umówiłem się na sprawdzenie w stacji kontroli pojazdów- zobaczymy czy dostanę więcej argumentów do negocjacji.
Jeżeli auto jest bez większych usterek to cena nie jest wcale wysoka. Atrakcyjne wyposażenie i przebieg wydaje się być prawdziwy. Mnie dziwi, że I właściciel nie zamówił PDC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena dość wysoka. Umówiłem się na sprawdzenie w stacji kontroli pojazdów- zobaczymy czy dostanę więcej argumentów do negocjacji.
Jeżeli auto jest bez większych usterek to cena nie jest wcale wysoka. Atrakcyjne wyposażenie i przebieg wydaje się być prawdziwy. Mnie dziwi, że I właściciel nie zamówił PDC.

 

 

A mnie nie dziwi. Faceci tego nie używają.

 

Co do ceny. Moja jest wystawiona za 20 tys . Od 4 tygodni jeden telefon. 160 tys km, mam ją od 8 lat. :) Tyle w temacie cen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc na wprost, mając do wyboru samochód Jakuba i ten z tematu za cenę w zasadzie nie sprawiającą większej różnicy trzeba być delikatnie mówiąc nierozsądnym, żeby wziąć tego z popękaną skórą. Ale absolutne must have czyli kolorowy telewizor ma :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo ubrudzone w oleju miejsca zaznaczone na zdjęciu: ...

Co może być przyczyną (odma, uszczelka podstawy filtra oleju, a może to olej wspomagania)?

Przewód olejowy vanosa (ori) 160 zł, uszczelki przewodu 4 szt (ori) ok 15 zł, uszczelka ( oring ) korka od wspomagania ok 12 zł

 

Skóry bez grzania tyłka są wg mnie bez sensu.

Ten gaz to założony już w kraju, czy jeszcze w Italii ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz założony w kraju.

 

Jakub twoja w dwa razy lepszym stanie (przynajmniej ze zdjęć), jednak część osób na pewno obawia się trochę wyższych kosztów, ewentualnych napraw tylnego zawieszenia.

Dodatkowo większość potencjalnych nabywców myśli (niestety) o założeniu gazu, a do tego silnika od 4000 zł w górę ( dla dobrej BRC).

 

Autko oglądałem z żoną i szczerze nie podobał jej się stan wnętrza, cały czas porównywała do Naszej e36 :D W mojej przebieg ok 330 000 tys. i penły ori mpakiet (wew. i zew.) grzane stołki sporty pół-skóra, dwustrefowa klima itp., jedynie mała dziurka na boczku kierowcy.

Kolorowy ekran wcale mnie nie rajcuje (trochę mnie rozpraszał ale pewnie kwestia przyzwyczajenia).

Wnętrze można na pewno dopieścić jednak rozwalony uchwyt na kubki w tylnym podłokietniku, tylny schowek centralny i dziurka w tylnym centralnym zagłówku trochę zniechęcają. Dodatkowo pęknięta listwa nad airbagiem pasażera i dziurka w podsufitce przy włączniku przełączniku lampek. Tylna klapa do malowania, nadkole tylne lewe również. Na samym środku prawych tylnych drzwi mały ubytek bezbarwnego "lakieru" .

 

Na szczęście nie jestem mocno napalony, po prostu trochę zmęczony szukaniem e39 po lifcie :)

 

Myślę, że już jest z czego schodzić, zobaczymy co wyjdzie jutro i dam znać. Może przy dziennym świetle nabierze więcej pozytywów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rynku chyba zastój. U mnie tylko 2 telefony przez 2 tyg. Na razie się wstrzymuję i wystawie znów na początku grudnia.

BTW jak bym kupował E46 to wolałbym srebrną Jakuba. Widać że auto zadbane :cool2:

Stuki w układzie kierowniczym mogą zakończyć się regeneracją magla + katalizator :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się x2, bo naprawdę kupić ulepa a dołożyć do niego cenę nowej instalacji założonej przez siebie.....Przebieg 300 to już nie ten sam samochó, zawsze coś będzie do zrobienia większego mniejszego, pomyśl nad ogłoszeniem kolegi. Sam bym się głębiej zastanawiał gdyby nie to że X a chciałbym czyste RWD no i przedlifta raczej (finanse.....).

 

Co do zastoju to się nie dziwię jestem (niebawem) po najlepszej uczelni technicznej w kraju po (wg wielu) najlepszym wydziale i dostać się na półroczny staż płatny 2500 złotych polskich brutto jest kręcenie nosem, najlepiej jakbym robił normalną robote za ch**e pieniądze, a na rozmowie u generalnego importera Jaguara i Land Rovera na polskę w Warszawie jak powiedziałem że chciałbym zarabiać 4000 na rękę to jakieś zdziwienie było jakbym w funtach sypał, podczas gdy mój kuzyn w dojczlandzie od bidy w fabryce mebli 2000 ojro wyciąga z palcem gdzie światło nie dochodzi, więc ja sam przykręcam sobie kurek czy w ogóle pchać się w 6 cylindrów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pchać, a jak ma być do jezdzenia po miescie to założyć gaz. W przypadku 4 cylindrów lepiej kupić fiata pande. W Warszawie każdy mówi teraz że ciężko o dobrego pracownika, więc uzbroj się nieco w cierpliwość, jedna jaskółka wiosny nie czyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie,że brać 6 cyl. Banan na gębie zawsze przy jeździe. Mam tylko M52b20 ale od 5 lat dźwięk się nie znudził. Znajomi i rodzinka wciskają mi jakieś avensisy, accordy czy octavie ale na razie twardo za swoim. Czasami trzeba zacisnąć zęby, bo po przesiadce wrócić będzie ciężej :(

 

Co do tego katalizatora to chyba mała wtopa, ponieważ przejrzałem ukł. wydechowy na reloaem i brzęczenie wydobywało się z okolic tłumika przedniego, więc rzeczywiście może być to jakaś obejma.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EN51-EUR-01-2002-E46-BMW-330i&diagId=18_0442

Katalizatory są razem z kolektorami wydechowymi: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=EN51-EUR-01-2002-E46-BMW-330i&diagId=11_2183

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi gdzie masz info o relingach, ani ta wersja ani wersja jakuba nie ma wpisu S386A Roof railing

 

Vehicle Information

Type

Value

VIN WBAEN51070PC20553

Prod. Date 2002-01-02

Mileage Check mileage and service history

Type code EN51

Type 330I (EUR)

Series E46 (3 Series)

Body Type TOUR

Steering LHD

Engine M54

Displacement 3.00

Power 170kw / 231hp

Drive HECK

Transmission Manual

Colour STAHLGRAU METALLIC (400)

Upholstery STANDARDLEDERNATURBRAUN (N6NG)

Options

S169A EU3 exhaust emissions standard

S210A Dynamic stability control

S226A Sports suspension settings

S249A Multifunction f steering wheel

S302A Alarm system

S313A Fold-in outside mirror

S358A Climate comfort windscreen

S431A Interior mirror with automatic-dip

S438A Fine wood trim

S441A Smoker package

S459A Seat adjuster, electric, with memory

S464A Ski bag

S502A Headlight cleaning system

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S609A Navigation system Professional

S672A CD changer for 6 CDs

S674A Hi-Fi System Harman Kardon

S710A M leather steering wheel

S785A White direction indicator lights

S789A BMW LA wheel, Individual

S855A Language version Italian

S863A Retailer Directory Europe

S877A Delete cross-pattern operation

S884A On-board literature, Italian

S915A Dummy-SALAPA

S928A Tire control

Standard Equipment

S411A Window lifts,electric,front/rear

S473A Armrest front

S520A Fog lights

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S550A On-board computer

S832A Battery in luggage compartment

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem się zdjęciem bo wyczytałem że pokazuje rzeczywisty wygląd samochodu jak i jego wnętrza (co do tej pory się sprawdzało). Czy ten model posiada zaślepki do założenia bagażnika albo więcej czy można w nim dołożyć relingi dachowe? Wożę czasami dużo sprzętu na dachu i muszę mieć pewne mocowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc jestem po oględzinach auta. Cała prawa strona lakierowana (drzwi tylko cieniowane po ok 200 um), przedni błotnik od (170 do 560), tylny błotnik od 200 do nawet 1250um - także wiaderko szpachli poszło. Tylna klapa ok 200, maska też. Na start do wymiany przedni prawy sworzeń oraz poduszki przy moście. Przegub kolumny kierowniczej latał - może wymiana krzyżaka załatwiłaby sprawę (stąd stuki w kolumnie kierowniczej podczas jazy). Trochę się poci przy misce olejowej, może uszczelka może coś więcej. Wygląda jakby pocił się już od góry. Pocenie u góry silnika opisane wcześniej. Bardzo brzęczy katalizator, tylko który ?. Tu pytanie czy możliwe jest zdemontowanie kolektora wydechowego z katem bez podnoszenia silnika, na kanale ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto malowane i szpachlowane prawie całe, do tego trochę rzeczy do roboty a Ty nadal chcesz się w to pchać?

Moja rada: ochłoń trochę, jedź obejrzyj jeszcze ze 3 inne auta. Standardowa grubość lakieru to 90-120. 180-200 to druga warstwa, powyżej to już szpachla.

Nie napalaj się, Ty masz pieniądze i Ty decydujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto malowane i szpachlowane prawie całe, do tego trochę rzeczy do roboty a Ty nadal chcesz się w to pchać?

Moja rada: ochłoń trochę, jedź obejrzyj jeszcze ze 3 inne auta. Standardowa grubość lakieru to 90-120. 180-200 to druga warstwa, powyżej to już szpachla.

Nie napalaj się, Ty masz pieniądze i Ty decydujesz.

 

troche mieszasz kolego i jeszcze ktos w to uwierzy i zacznie powtarzac. Bardzo cienka warstwa szpachli to 350 albo 400. trzeba dodac ze odczyt 400 to beda jak sie ma troche glebsza ryske a nie przy klepaniu auta .Wystarczy ze malo doswiadczony lakiernik zabiera sie za element i tez bedziesz mial 350 odczyt po malowaniu. JA lakierowalem kiedys swoje drzwi ( auto od poczatku w rodzinie ) i wychodzilo jakies 230 mikronow po lakierowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.