Skocz do zawartości

Które Opony do serii 1 2016r


Kacyper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szybka piłka, które opony wybrać do jedynki na zimę?

 

Contiwontercontact ts 830p ssr czy Dunlop wintersport 3d???

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem te continentale ROF i były TRA-GI-CZNE mimo dobrego bieżnika i wcale nie był ze starej produkcji. Poruszałem się na nich dużo po małopolskich górkach podjazdach zjazdach tęgą zasypaną zimą i wiecznie gdzieś nie mogłem podjechać, miałem pełne portki strachu jadąc po śniegu mimo że lata całe jeździłem autem tylnonapędowym bez systemów jakichkolwiek.. Zmieniłem te Opony na NOKIANy WR D3 i niebo a ziemia, naprawdę podjeżdżałem z palcem wiadomo gdzie pod KAŻDĄ górkę gdzie wcześniej miałem problem a auto podczas prowadzenia na śniegu wreszcie zaczęło się bezpiecznie zachowywać. Zmiana opon nastąpiła tej samej zimy na tym samym samochodzie i testy na tych samych drogach, więc chyba bardziej obiektywnie się nie da ;) także polecam Nokiany ale nie ROF, a jeżeli koniecznie musi być między tymi dwoma, to z pewnością nie Conti.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne. temat do zamknięcia;)! :cool2:

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E81 mam zimowe R16 205/55 ROF Continental Ice Control, i jest bardzo dobrze. Letnie R18 - też ROF (Good Year) i również OK.

W E91 (226A) wolałem zwykłe opony, w E81 (zawieszenie standard) ROF sprawują się dobrze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie decyzja w końcu padła na 91H R-F * S-ZERO 3 PIRELLI

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Kolega ma te Dunlopty w 320d i sobie chwali. Ja mam Sottozero III i również złego zdania nie mogę powiedzieć, chociaż w zeszłym roku nie było za bardzo zimy, żeby mieć jakieś problemy z trakcją. Natomiast są to zdecydowanie najcichsze opony jakie miałem w F20.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie;

Czy kupujecie opony homologowane do BMW czy to olewacie i przestrzegacie tylko parametrów indeks prędkości i obciążenie.

Czytałem na forum ze w skrajnych przypadkach zakład ubezpieczeń moze odmówić wypłaty odszkodowania jesli auto nie było na oponach homologowanych.

Co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E81 mam homologowane letnie i zimowe ROF, prowadzenie super, komfort zadowalający.

W E91 nie dało się bezstresowo jeździć na homologowanych RFT Bridgestone R17 (225 i 255), tzn prowadzenie auta było jak po sznurku, ale komfort to tragedia. Później świadomie wybrałem zwykłe opony wzmacniane i jest OK jeśli chodzi o komfort, ale precyzja prowadzenia jednak gorsza, choć jak dla mnie akceptowalna.

Jeśli chodzi o wypłatę odszkodowania, to miałem kiedyś zdarzenie, ale sprawdzono tylko stan opon (nowe zimówki Hankook) i nie było jakichkolwiek zastrzeżeń co do wypłaty odszkodowania (PZU).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Pewnie z homologacja opon jest tak jak z czesciami ori i zamiennikami. Tzn. mozna ale jak sie ktos przyczepi to sie bedziesz wloczyl 5 lat po sadach. Chociaz predzej sie przyczepi ASO jak masz gwarancje niz ubezpieczyciel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze kupuje opony ze znaczkiem BMW, więc problem omijam szerokim łukiem, co ciekawe Mercedes też ma opony dedykowane. moim zdaniem to jedna wielka zmowa i współpraca Korporacji oponiarskich z BMW, to takie trochę napędzanie rynku na zbyt opon z górnej półki w czasach gdzie jest multum opon "no name". Ale liczę na to że to nie tylko zwykła producencka "kaczka" ale i bezpieczeństwo pod nazwą Premium wielkich prestiżowych i szanowanych się firm ogumienia.

 

Podobnie jest z olejem, możesz wlać każdy albo dedykowany do BMW Castroll.

 

Jak BMW pisze jeździć na BMW wystarczy się tego trzymać i będzie git :)

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem homologowane Conti TS830 Run Flat 205/55/16 i muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczony, nie są głośne, dobrze zachowują się na mokrym, zobaczymy jak poradzą sobie na śniegu, jednak na ten moment mogę polecić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Continental ContiWinterContact TS830 i są bardziej ciche niż letnie. Natomiast śniegu w zeszłym roku nie widziały, więc cieżko powiedzieć jak sobie radzą.

 

Co do homologacji i ewentualnego ubezpieczenia. Pytałem się przy ubezpieczaniu auta o to czy nikt się nie przyczepi o np brak runflatów lub jakieś inne opony. Informacja zwrotna była mniej więcej taka, że ubezpieczyciel może podważyć stan techniczny (grubość bieżnika, wiek) opony ale to czy jest rof czy zwykła, czy ma znaczek bmw, czy jest goodyear czy michelin nie ma znaczenia.

 

Poza tym w Polsce nie ma prawnego obowiązku jeżdżenia na oponach zimowych. Aczkolwiek ciężko powiedzieć, że wina jest gdzie indziej jak ktoś wpadnie w poślizg na śniegu w letnich oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie na zimowych nie mialem RFT i jak mi pekla to ubezpieczyciel dosc ze dal nowa opone to i felge bo tez ucierpiała - a felga była inna niz wynikajaca z konfiguracji auta, jako ze byla na zimowkach -byla produkcji bmw wiec dostalem nowa felge i nowa opone od BMW na koszt ubezpieczyciela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.