Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chiptuning to właśnie zmiana oprogramowania sterownika silnika.

 

Standardowy program dba o to, żeby silnik chodził równo i dbał o środowisko. Tu jest właśnie pole do popisu, bo z deczka bardziej zabrudzając środowisko można wykrzesać z silnika więcej mocy. Zmiana polega na usunięciu lub podwyższeniu ogranicznika obrotów i zmianach w procedurze autoadaptacji na mniej restrykcyjną.

 

Przełączanie programów:

NIE, NIE MA MOŻLIWOŚCI PRZEŁĄCZNIA PROGRAMÓW PODCZAS PRACY SILNIKA. To jest program procesora, nie ma możliwości takiego przełączenia dwóch pamięci, żeby to działało. Myślę, że na 95% procesor się zwiesi lub zrobi skok w maliny lub co gorsza - włączy tranzystor sterujący cewką na stałe lub zrobi inną głupotę.

Mówiłem o przełączaniu - tak, ale TYLKO gdy silnik nie pracuje.

 

Odnośnie adaptacji po przełączeniu - cóż, nie ma niczego za darmo - za każdym razem adaptacja przebiega częściowo od nowa.

 

Nie bądźcie tacy sceptyczni, to na prawdę działa i ma sens. Nie jest tak efektywne, jak w turbodieslach (tam ingeruje się jeszcze w parę innych sfer programu), żeby dźwigać o 50%... mnie tam 8-10% wystarczy :)

 

Dopowiem jeszcze jedno - niektórzy twierdzą, że do chiptuningu benzyniaka wolnossącego niezbędna jest hamownia. A po co? Tylko i wyłącznie po to, żeby sprawdzić wynik tuningu. Tak, jak do każdej nowej BMW wsadzana jest pamięć z programem, tak i wymienia się pamięć w trakcie tuningu. To są raz dopracowane programy, w których się już nic nie zmienia, tylko je powiela. Jeżeli tylko któraś firma robi takie rzeczy od początku zamiast korzystać z gotowców - to co innego, ale takie rodzynki zdarzają się baaaaardzo żadko :)

 

To jak, jest ktoś z chipem do 0 261 200 413?

Kai
  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Chiptuning to właśnie zmiana oprogramowania sterownika silnika.

 

Standardowy program dba o to, żeby silnik chodził równo i dbał o środowisko. Tu jest właśnie pole do popisu, bo z deczka bardziej zabrudzając środowisko można wykrzesać z silnika więcej mocy. Zmiana polega na usunięciu lub podwyższeniu ogranicznika obrotów i zmianach w procedurze autoadaptacji na mniej restrykcyjną.

 

Jezeli to do mnie, to pragne doniesc ze dobrze sa mi znane zagadnienia chiptuningu, a takze skroty EPROM, SMT6/7 oraz pare innych ;)

 

Przełączanie programów:

NIE, NIE MA MOŻLIWOŚCI PRZEŁĄCZNIA PROGRAMÓW PODCZAS PRACY SILNIKA. To jest program procesora, nie ma możliwości takiego przełączenia dwóch pamięci, żeby to działało. Myślę, że na 95% procesor się zwiesi lub zrobi skok w maliny lub co gorsza - włączy tranzystor sterujący cewką na stałe lub zrobi inną głupotę.

Mówiłem o przełączaniu - tak, ale TYLKO gdy silnik nie pracuje.

 

Mylisz sie - istnieja (calkiem tanie) piggybacki pozwalajace w trakcie jazdy przelaczac mapy przyciskiem. Co wiecej, pozwalaja rowniez na modyfikacje parametrow zaplonu/wtrysku w trakcie jazdy po drodze przy pomocy laptopa.

 

Dopowiem jeszcze jedno - niektórzy twierdzą, że do chiptuningu benzyniaka wolnossącego niezbędna jest hamownia. A po co? Tylko i wyłącznie po to, żeby sprawdzić wynik tuningu.

 

Dokladnie. Po to, zeby nie opowiadac ze sie ma 20KM wiecej, tylko wykazac sie rzeczywistym przyrostem na poziomie 1-5% mocy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przełączanie programów:

NIE, NIE MA MOŻLIWOŚCI PRZEŁĄCZNIA PROGRAMÓW PODCZAS PRACY SILNIKA. To jest program procesora, nie ma możliwości takiego przełączenia dwóch pamięci, żeby to działało. Myślę, że na 95% procesor się zwiesi lub zrobi skok w maliny lub co gorsza - włączy tranzystor sterujący cewką na stałe lub zrobi inną głupotę.

Mówiłem o przełączaniu - tak, ale TYLKO gdy silnik nie pracuje.

 

Mylisz sie - istnieja (calkiem tanie) piggybacki pozwalajace w trakcie jazdy przelaczac mapy przyciskiem. Co wiecej, pozwalaja rowniez na modyfikacje parametrow zaplonu/wtrysku w trakcie jazdy po drodze przy pomocy laptopa.

 

Widzę po pierwsze, że nie czytasz dokładnie moich postów.

 

Napiszę jeszcze raz - nie ma możliwości zmiany programu podczas pracy silnika i... koniec. Wyobrażasz sobie zmienić program podczas pracy dowolnego procesora. Z jednego na inny, zupełnie inny? Nagle przerywasz realizację rozkazu trójbajtowego wstawiając kawałek innego rozkazu. Co zrobi procesor? Jakieś głupstwo i zdechnie.

 

Zmiana mapy to zupełnie co innego. Jednak w systemie Motronic zmiana mapy nie da niczego, bo silnik posiada system autoadaptacji i zmieni mapę i tak według parametrów pracy (sonda lambda, detektory spalania stukowego i parę innych). Konieczne jest zmienienie programu - realizacji algorytmu.

 

Daj sobie powiedzieć, że MAPA, a PROGRAM to zupełnie co innego mimo, że mieści się w tej samej pamięci.

Kai
Opublikowano

Nie wiem skad ty bierzesz swoje teorie Kai, ale chiptuning nie polega na napisaniu nowego oprogramowania pod procesor sterujacy wtryskiem w motronicu, tylko na napisaniu nowych map wtrysku, zaplonu, cisnienia doladowania itd.

 

Dla mniej zorientowanych: chiptuning to nie instalacja linuxa na komputerze z windows, tylko odpalenie worda zamiast excela...

 

Nie wiem co ty chcesz zrobic ze swoim motronikiem, ale zapewniam cie ze istnieja rozwiazania pozwalajace w trakcie jazdy przyciskiem zmienic samochod w calkowita, 100% serie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem skad ty bierzesz swoje teorie Kai, ale chiptuning nie polega na napisaniu nowego oprogramowania pod procesor sterujacy wtryskiem w motronicu, tylko na napisaniu nowych map wtrysku, zaplonu, cisnienia doladowania itd.

 

Dla mniej zorientowanych: chiptuning to nie instalacja linuxa na komputerze z windows, tylko odpalenie worda zamiast excela...

 

Nie wiem co ty chcesz zrobic ze swoim motronikiem, ale zapewniam cie ze istnieja rozwiazania pozwalajace w trakcie jazdy przyciskiem zmienic samochod w calkowita, 100% serie.

 

Aha, czyli jednak nie masz za bardzo pojęcia o tym, o czym piszesz. Sorry, bez urazy i ironii, ale sam się podkładasz.

 

W układzie ze sprzeżeniem zwrotnym (układ regulacji), gdzie wartością regulowaną dla uproszczenia jest tylko czas wtrysku, a wartością odczytywaną jest wskazanie sondy lambda - zmiana map NIC NIE DA. W procesie adaptacji i tak zostaną doprowadzone do standardowych wielkości, które są poprawne z punktu widzenia ALGORYTMU.

Weź pod uwagę, że dla prostrzego przykładu - zmiana mapy wtrysków (charakterystyki) sterownika wtryskiwaczy LPG nie ma znaczenia. Silnik dostosuje wartości do odpowiednich przez adaptację. Robi się to dokładnie po to, żeby nie było różnicy między pracą na LPG i PB (czasy wrtysków), a nie dlatego, żeby auto jeździło lepiej, czy gorzej (osiągi). Tu istotne jest przełączanie między paliwami. Oczywiście nie biorę pod uwagę tak źle dopasowanej mapy, kiedy korekcja wychodzi poza granice regulacji - to inna sprawa i wtedy masz do czynienia z błedem adaptacji (Motronic).

 

Dalej - usunięcie lub podniesienie ogranicznika obrotów... Przecież mapa jest zdefiniowana do 6500rpm, a potem wyłaczenie wtryskiwaczy i amen. Taka mapa zajmuje określoną ilość pamięci. Podnosząc ogranicznik trzeba "dorobić" kawałek mapy, a tego nie da się zrobić bez reorganizacji pamięci (przeniesienie programu).

 

Ogólnie, chiptuning to nie napisanie nowego programu, tylko korekta starego i zrobienie nowych dłuższych map. Wiąże się to z uniemożliwieniem PROSTEGO przełączania. Jeżeli przełączanie zaaplikujesz w programie procesora i będziesz za jego pomocą przełączał procedury - OK, ALE NIE PAMIĘCI CZY SAME MAPY.

 

Jeżeli masz chociaż odrobinę pojęcia o programowaniu procesorów, nawet 8051 czy Z80, to powinno to wystarczyć. Bez urazy, ale niektóre rzeczy musisz sobie przemyśleć na spokojnie.

Kai
Opublikowano

Fajnie, że ta dyskuysja wyszła. Przyznaje się bez bicia, że dopiero czytam o co w tym wszystkim chodzi. Mogę jedynie podać swoje własne subiektywne odczucia ponieważ jezdziłem i na zchipowanym i zwyklym kompie.

 

Wiem już, że motyw z przełączaniem w biegu nie ma szans.

Ale mój zaprzyjaźniony spec od BMW odpowiedzał mi wprost. Zapomnij o jeżdżeniu na tym przerobionym kompie. Uwalisz sonde raz dwa. A że jest nowa....

 

Wracając do tych 5%. Teoretycznie 5% mocy to powinno sie czuć lejąc bardzo dobre paliwo. Tutaj było na pewno więcej mocy niż o 5 czy nawet 10%....

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
Jak sie lubisz smiac to sie smiej, ale proponuje ci przejechac sie do firm robiacych takie strojenia w wolnossakach i spytac ich ile wyciagaja z fabrycznych niepotraktowanych walkami i wydechem silnikow.

 

Wtedy moze przestaniesz wierzyc w bajki zejdziesz na ziemie.

Mówie to co czuje. Nie podniecam się opisami innych, nie fantazjuje i nie cwaniakuje że wiem wszystko na ten temat. Gdybym wiedział to bym się nie pytał. A co robiło auto na przerobionym CPU, bez lambdy i katalizatora... mogę tylko opowiedzieć.

 

>Po pierwsze auto pozbawione sondy podaje cały czas maxymalną dawke

>paliwa (maxymalnie dużą która nie zaleje silnika).

 

I co z tego? Moc i moment nie bierze sie z ilosci wtrysnietego paliwa, tylko zassanego powietrza. Chyba ze masz zepsuty sterownik i jezdzisz na permanentnie zubozonej mieszance ponizej stosunku stochastycznego, nawet przy WOT. I przy okazji powiedz po co jest przeplywomierz skoro leje sie caly czas max czas otwarcia wtryskow, hehe... :duh:

 

No oczywiście że chodzi o powietrze. Ale skoro sonda lambda bada ilość powietrza i dostosowuje do tego (za pomocą cpu) ilość paliwa --> a my wywalimy sonde i namieszamy w oprogramowaniu.... Oczywiście po mojej wypowiedzi widać ze mniej wiecej wiem o co chodzi ale nie jestem fachowcem. Sam fakt ze spaliła mi 32-35L/100km o czymś świadczy. I nie ma tu mowy jak to napisałeś o jakich ubogich mieszankach itd.

 

P.S: możesz mi wyjaśnić co miałeś na myśli z tym stosunkiem stochastycznym??? Mnie uczono o stosunku stechiometrycznym gdzie dąży się do wartości 0.98 do 1.02 przy dobieraniu mieszanki.....

 

>Po drugie nie ma odcięcia przy 6200obr. czyli autko moa dużo lepiej

>kręcić.

 

Co ma wplyw na moment/moc osiagana jedynie na pierwszych 2 biegach, ale rzeczywiscie zwykle poprawia przyspieszenie kosztem zywotnosci silnika.

 

Hmm.. na niższych biegach? Wiesz... przy 180km/h przy piątce chce kogoś wyprzedzić. Robię redukcje do czwórki i do 205km/h wyciągam na czwórce. Obroty około 6400-6500... przydaje się i na wyższych biegach.

>Po 3 pozbycie sie katalizatora (nie tylko fizyczne ale także z komputera)

>daje kolejną dawkę mocy.

 

Pozbycie sie katalizatora z komputera...fajna teoria :D Wyciecie kata moze spowodowac lepsze oproznianie cylindrow, ale nie ma na to reguly bo zjawiska falowe sa nie do konca przewidywalne.

 

No z tego co mi wiadomo przy uszkodzonym, wyciętym katalizatorze następuje wzrost zurzycia bez jakiegokolwiek wzrostu mocy. Komputer wywala błędy. Lambda się gubi.

 

Chociaż czytałem, że sporo osób wywala katalizator bez zmiany tego w CPU.

 

Także nie chce się sprzeczać. Zarzuciłęś mi od razu dużą nieznajomość tematu. I zgodzę się z Tobą. Ale reasumując:

- cpu z twekowane - spalanie 32-35L/100km - moc organoleptycznie OLBRZYMIA

- cpu standard + założony katralizator + sonda = po prostu 3.5L. Jest fajnie ale skromniej. Spalanie about 15

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
Aha, czyli jednak nie masz za bardzo pojęcia o tym, o czym piszesz. Sorry, bez urazy i ironii, ale sam się podkładasz.

 

Ale oczywiscie, ze nie jestem omnibusem :) Nie wiem skad tyle agresji u ciebie :D

 

Ogólnie, chiptuning to nie napisanie nowego programu, tylko korekta starego i zrobienie nowych dłuższych map. Wiąże się to z uniemożliwieniem PROSTEGO przełączania. Jeżeli przełączanie zaaplikujesz w programie procesora i będziesz za jego pomocą przełączał procedury - OK, ALE NIE PAMIĘCI CZY SAME MAPY.

 

A powiedz mi, czy Unichip albo SMT6/7 to jest chiptuning? Wiesz jak banalnie tam sie przelacza mapy?

 

Jeżeli masz chociaż odrobinę pojęcia o programowaniu procesorów, nawet 8051 czy Z80, to powinno to wystarczyć. Bez urazy, ale niektóre rzeczy musisz sobie przemyśleć na spokojnie.

 

Daruj sobie zlosliwosci i skup sie na meritum.

Opublikowano
P.S: możesz mi wyjaśnić co miałeś na myśli z tym stosunkiem stochastycznym??? Mnie uczono o stosunku stechiometrycznym gdzie dąży się do wartości 0.98 do 1.02 przy dobieraniu mieszanki.....

 

Sorry, przejezyczenie. Grunt ze obaj wiemy o co chodzi.

 

Hmm.. na niższych biegach? Wiesz... przy 180km/h przy piątce chce kogoś wyprzedzić. Robię redukcje do czwórki i do 205km/h wyciągam na czwórce. Obroty około 6400-6500... przydaje się i na wyższych biegach.

 

Pryz okolo 6000 obrotow masz juz mniej momentu na kolach na czworce niz na piatce. Wiec lepiej zmien bieg jak chcesz dalej przyspieszac :)

 

 

Także nie chce się sprzeczać. Zarzuciłęś mi od razu dużą nieznajomość tematu. I zgodzę się z Tobą. Ale reasumując:

- cpu z twekowane - spalanie 32-35L/100km - moc organoleptycznie OLBRZYMIA

- cpu standard + założony katralizator + sonda = po prostu 3.5L. Jest fajnie ale skromniej. Spalanie about 15

 

No, zaczales sie smiac to bylem nieuprzejmy :P

 

Generalnie ja ci wierze ze poczules zmiany po chipie. Ale spalanie 35l oznacza zepsuty program, nie zartuje. Po prostu zalewa ci silnik a AFR masz pewnie na poziomie 7-8. Mozesz to latwo sprawdzic na szerokopasmowe sondzie lambda, ktora powinna miec kazda szanujaca sie hamownia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daruj sobie zlosliwosci i skup sie na meritum.

 

Absolutnie nie mam zamiaru być złośliwym, ani ironizować.

Po prostu z takimi rzeczami mam do czynienia zawodowo i hobbystycznie na codzień i pewnych rzeczy nie dam sobie wmówić.

Przełączanie map ma sens tylko wtedy, kiedy nie masz sprzężenia zwrotnego, czyli na przykład wyłączysz działanie wskazań sondy na algorytm. Do tego mapy muszą być identyczne, a przełączanie pamięci zsynchronizowane z zegarem procesora.

Są oczywiście układy modyfikujące typu box, które są przejściówkami między gniazdem komputera, a komputerem. Modyfikuja one wskazania czujników (sygnały do komputera) i sterowanie wyjściowe (wtryskiwacze, zapłon). Uważam jednak, że jest to metoda dość prymitywna, a każdy liczący się tuner sam napisze/zmodyfikuje oprogramowanie sterownika fabrycznego.

Kai
Opublikowano

Z mojego doswiadczenia wynika cos zupelnie innego. Powaznie podchodzacy do sprawy grzebacze elektroniki maja dwa tryby dzialania: piggyback albo standalone (wybacz anglicyzmy). Modyfikacje seryjnych sterownikow to wstep do tego, co mozna zrobic z elektronika. Taki poczatek dla tych, ktorzy chca zachowac mozliwie maksymalnie seryjnosc auta.

 

Unichip i SMT7 sa od lat stosowane w rajdach oraz nagminnie w wyscigach na cwierc mili, w ktorych mamy jak sie w tym roku okazalo osiagniecia na miare scislej czolowki europejskiej. Najbardziej zaawansowane przerobki bazuja jednak na standalonach typu AEM, Autronic czy PRS, czyli wycinaja serujny komputer w ogole.

 

 

W zwiazku z tym chcialbym cie spytac co jest "prymitywnego" w piggybackach, jakie sa ich wady w stosunku do fabrycznego sterownika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z mojego doswiadczenia wynika cos zupelnie innego. Powaznie podchodzacy do sprawy grzebacze elektroniki maja dwa tryby dzialania: piggyback albo standalone (wybacz anglicyzmy). Modyfikacje seryjnych sterownikow to wstep do tego, co mozna zrobic z elektronika. Taki poczatek dla tych, ktorzy chca zachowac mozliwie maksymalnie seryjnosc auta.

 

Unichip i SMT7 sa od lat stosowane w rajdach oraz nagminnie w wyscigach na cwierc mili, w ktorych mamy jak sie w tym roku okazalo osiagniecia na miare scislej czolowki europejskiej. Najbardziej zaawansowane przerobki bazuja jednak na standalonach typu AEM, Autronic czy PRS, czyli wycinaja serujny komputer w ogole.

 

 

W zwiazku z tym chcialbym cie spytac co jest "prymitywnego" w piggybackach, jakie sa ich wady w stosunku do fabrycznego sterownika.

 

Aaa tu się różnimy :)

Ty piszesz o standalone controller'ach, a ja o jak najmniejszej ingerencji w hardware.

 

Zmiana sprzętu to zupełnie inna bajka, wtedy masz przygotowanie to zmiany programów przez zmianę parametrów, wykonanie urządzenia skupionego na osiągi.

Ja chcę w fabrycznym sterowniku zmienić program i osiągnąć tylko te parę procent. Koszt jest znikomy, bo jest to około paręnaście złotych za pamięć plus koszt programu. Reszta to ja (robocizna).

To jest właśnie według mnie chiptuning, czyli skupienie się na standardowym hardware, a podmiana tylko pamięci, czyli tego, co większość ludzi nazywa po prostu "chipem".

 

Idąc dalej Twoim tokiem rozumowania, jest fajny, ale drogi. Dorobienie standalona mija się z celem bez modyfikacji dolotu, wydechu, rozrząd w vanosie modyfikować jest akurat bez sensu, dołożeniu turbiny, zmianie dyfra i skrzyni, komponenty kute silnika, sprzęgło itd... ale ja chcę tylko te parę procent :)

Kai
Opublikowano
OO, widze, ze tu dyskusja rozgrzewa sie do czerwonosci :twisted: Dobra, ja szukam wsadu do 402, tez bym cos poeksperymentowal. Mialem gdzies kontakt do goscia, ktory mial takie rozne kostki z niemiec i kopiowal je za smieszna kase... mialem wziac dla proby ale zgubilem kontakt :mad2: Postaram sie poszukac dzisiaj wieczorem, moze uda sie cos wykombinowac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
OO, widze, ze tu dyskusja rozgrzewa sie do czerwonosci :twisted: Dobra, ja szukam wsadu do 402, tez bym cos poeksperymentowal. Mialem gdzies kontakt do goscia, ktory mial takie rozne kostki z niemiec i kopiowal je za smieszna kase... mialem wziac dla proby ale zgubilem kontakt :mad2: Postaram sie poszukac dzisiaj wieczorem, moze uda sie cos wykombinowac.

 

Kombinuj, kombinuj :) To się może przydać. Jak mi wykombinujesz program, to tobie (Twój odpowiedni oczywiście) zaprogramuję gratis! hehe

Kai
Opublikowano
Zmiana sprzętu to zupełnie inna bajka, wtedy masz przygotowanie to zmiany programów przez zmianę parametrów, wykonanie urządzenia skupionego na osiągi.

Ja chcę w fabrycznym sterowniku zmienić program i osiągnąć tylko te parę procent. Koszt jest znikomy, bo jest to około paręnaście złotych za pamięć plus koszt programu. Reszta to ja (robocizna).

To jest właśnie według mnie chiptuning, czyli skupienie się na standardowym hardware, a podmiana tylko pamięci, czyli tego, co większość ludzi nazywa po prostu "chipem".

 

Idąc dalej Twoim tokiem rozumowania, jest fajny, ale drogi. Dorobienie standalona mija się z celem bez modyfikacji dolotu, wydechu, rozrząd w vanosie modyfikować jest akurat bez sensu, dołożeniu turbiny, zmianie dyfra i skrzyni, komponenty kute silnika, sprzęgło itd... ale ja chcę tylko te parę procent :)

 

Owszem standalone to jest hardcore, dlatego wspominam o tym tylko akademicko. Natomiast piggyback SMT7 ma moim zdaniem prawie wylacznie zalety w porownaniu ze "zwyklym" chipem.

 

Nie dosc ze mozesz w nim zrobic wiecej niz w seryjnym sterowniku (na przyklad kontrola dodatkowego wtrysku, progresywne nitro, itd) to na dodatek mozesz go sobie przelozyc do nastepnego samochodu. Do tego dochodzi opcja tuningu na zywo przy pomocy laptopa, logowania mnostwa danych i ich pozniejszej analizy, przelaczanie wielu map przyciskiem w trakcie jazdy, itd itp.

 

A wszystko to za cene 1000zl jak sie postarasz. Moim zdaniem programowanie epromu i pakownie go na testy po kazdych zmianach nie wytrzymuje konkurencji...

 

http://www.perfectpower.com/products/smt7.asp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mówię "nie", propozycja kusząca, ale granica jest właśnie w tym:

 

[...] za cene 1000zl jak sie postarasz [...]

 

:)

Kai
Opublikowano
No cene wlasnorecznego zaprogramowania kostki epromu trudno jest pobic, bo jest ona bliska zeru... Ale jezeli porownac cene chipa w dowlonej firmie i cene SMT7 to sie okazuje ze roznica jest niewielka...
Opublikowano
reserved ja tez potrzebuje do 402 to jetem chętny jak coś !!

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc tak...

 

Dzięki uprzejmości jednego z forumowiczów dostałem na maila plik bin. Jego nazwa wskazywała jednoznacznie. Porównałem go z oryginalną zawartością epromu ze sterownika. Różni się w parunastu miejscach, w jednych tylko wartościami, w innych całymi fragmentami wyglądającymi jak charakterystyki jednoargumentowe, a nie wielowymiarowe mapy (WinOLS). Jednak ogólna struktura programu jest identyczna. Zostało nawet śmieszne "Gute Fahrt!" mieszczące się od adresu $3FDF :)

 

Zaprogramowałem pamięć, wsadziłem, zrobiłem test, odpaliłem. Pofalował obrotami (jak zawsze po wsadzeniu wyciągniętego sterownika) i chodził równo, po naciśnięciu gazu reaguje poprawnie. Tak wykorzystałem przerwę śniadaniową :) Po pracy będzie próba jazdy. Jeżeli będzie zachowywał się poprawnie, to trzeba będzie się na hamownię wybrać i sprawdzić ten obiecywany bonus +18HP i +26Nm.

 

O wynikach oczywiście poinformuję.

 

WIELKIE DZIĘKI!

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze wrażenia... :shock:

 

Jak pomyślę o aucie, to mi uśmiech z paszczy nie znika. Ogranicznik obrotów poszedł spać, można zrobić 110kmph na 2 biegu. Auto jest żwawsze, różnica jakby jeździło non-stop na klimie, a teraz się wyłączyła :) (Ci, co mają klimę zrozumieją)...

 

Trzeba to zweryfikować na hamowni. Jak tylko znajdę kawałek czasu i kawałek luźnej waluty, to się przejadę. Gdzie najbliżej Bytomia można skorzystać z hamowni?

Kai
Opublikowano
KAI załatwiaj mi do 402 ;-)

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano

Ja niestety mam ale do 400 i 403 i okazało się że do 413 również gdzieś wygrzebałem, ale z tego co się orientuje to już po fakcie. Zresztą i tak nie wiem czy jest to oryginał czy zmodyfikowany plik.

 

Co do tematu to sam osobiście mam wrzucony program po modernizacji i stwierdzić muszę że jazda jest o wiele bardziej ekscetująca.

Porównania jako takiego z drugim autem nie mam, gdyz sam posiadam unikatowy projekt, a na pomiarach jeszcze nie byłem. Może kiedyś w przyszłości to zrobię. Jednak zmieniając eprom na oryginał stwierdzam sporą róznicę :D :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KAI załatwiaj mi do 402 ;-)

 

Cichy, wierz mi, jakbym tylko miał pod ręką, to bym Ci zaprogramował i wysłał :) Przeglądnąłem moje zbiory, ale nie mam. Zwrócę uwagę na 402 przy szukaniu innych rzeczy.

 

BTW, właśnie szukam kompletnego komputera z końcówką 402. Ma ktoś?

Kai
Opublikowano

Do tego sterownika jest kilkadziesiat wsadów oryginalnych. Nie wydaje mi się, że podzielisz się wsadem tuningowym z kolegami z forum.

Mam około 25-30 oryginałów do tego samochodu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.