Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

mam pytanie bo pierwszy raz w zyciu bede zmienial kola zimowe na mniejszy rozmiar niz kola letnie. Czy po zmianie z kol letnich 18' na zimowe 17' trzeba cos zakodowac? Jezeli tak to czy robia to ludzie w zwyklej wulkanizacji czy trzeba fatygowac sie do ASO?

 

W zimowych mam czujniki cisnienia, rozumiem ze wystarczy ze czlowiek ktory bedzie zmienial opony, podlaczy odpowiedni kabelek a ja w aucie wlacze kalibracje czujnika cisnienia?

 

O czyms jeszcze powinienem pamietac przy zmianie rozmiaru kol?

 

Z gory wielkie dzieki za odpowiedz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko zależy od tego czy masz kontrolę ciśnienia w oponach opartą na systemie abs czy na czujnikach zamontowanych we felgach.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Zmieniasz koła i resetujesz RDC. Jeśli stary system to zwykłe koła, jeśli nowy to muszą być z czujnikami.
Opublikowano
Zmieniasz koła i resetujesz RDC. Jeśli stary system to zwykłe koła, jeśli nowy to muszą być z czujnikami.

 

Teraz jest F30 ze starym systemem ale jak będzie nowe F30 to będzie nowy system i chodzi o to, czy do aktualnych oryginalnych felg, których używamy zimą mogę założyć czujnik i używać w nowym F30.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Tego nie wiem, odpowiadałem koledze wyżej :) ale myśle ze na 90% pasują czujniki.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Może trochę rozszerzę temat.

Mam w letnich kołach 18' czujniki.

Planuję kupić felgi o mniejszym rozmiarze i opony zimowe (np. 17")

Muszę do nich dokupić czujniki ?

Co się będzie działo jak będą koła bez czujników ? Będzie błąd ?


Jak kupię drugi komplet czujników to będzie po resecie wszystko ok, czy programowanie w ASO ?


Moja Bunia F30, 330D 2015r

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupować czujników nie musisz, ale cały czas będzie wyrzucać błąd.

Po zamontowaniu wystarczy reset z poziomu iDrive'a.

Opublikowano

Dowiedziałem się z innego źródła że można programowo przełączyć żeby brał dane o prawidłowości ciśnienia z ABSu.

Czyli liczy obroty każdego koła. Tak mam w E-60 i uważam że to lepsze rozwiązanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uważam że to lepsze rozwiązanie.

 

W czym lepsze?

Za przekodowanie zapłacisz ca. 150 zł. Czujniki kupisz za 300 zł. Pozbawiać się bardzo przydatnej funkcji, w tym możliwości monitorowania temperatury kół, dla oszczędności 150 zł :duh: :duh:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie temperatury tylko ciśnienia a wskazanie czy jest właściwe będzie z ABSu.

Tak miałem w E60 i uważam że w zupełności wystarczy

Za 300 nie kupię 4 sztuk tylko używki w których niewiadomo kiedy padnie zasilanie.

I tak będę miał 8 czujników które na zmianę będą padać i z wulkanizatorem trzeba będzie przejść na ty ...


A Twoja wypowiedź nic konstruktywnego nie wniosła ... więc po co ?

Żeby pokazać że się ma kupę kasy do wyrzucenia ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bolekgt2, polecam naukę czytania ze zrozumieniem, bo chodziło mi dokładnie o to, o czym napisałem (temperaturę).

Twoją uwagę, że nic konstruktywnego nie wniosłem, pozostawiam bez komentarza. Skoro nie jesteś w stanie zrozumieć jasnej i konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie, to już nie mój problem :mad2:

W którym miejscu pokazuję, że mam kupę kasy do wyrzucenia? Pisząc, że nie zrezygnowałbym z bardzo przydatnych funkcji dla oszczędności 150 zł? :duh:

Idąc Twoim tokiem myślenia, gdy napiszę, że wolę kupić np. wahacz Lemfordera, a nie Maxgeara, czy opony Michelina, a Zeetexa, to jedyne co mną kieruje, to pokazanie ile to ja mam kasy i jak ją lubię wyrzucać? :mrgreen:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Hey!

Każdy ma trochę racji...

Aktualnie też kupiłem koła na zimę i czujniki no i opony założone, reset RDC i...[BAD]. Wulkanizator drapie sie po głowie, że niby miało działać. No i 400PLN za czujniki w plecy i błąd na desce a nie miałem czasu się z tym bawić bo żona miała zaraz rodzić:) Znajomy miał taki sprzet do badania czujników ale tych moich orginalnych letnich nie czyta - ale czy nie muszą one widzieć, że koło się kręci żeby się wybudzić?

Tak czy siak w poprzednim BMW miałem kontrolę opartą na ABS - po wymianie kół inicjacja i było wszystko OK - jak złapałem gumę (3 razy w przeciągu 2 lat) to system od razu zaalarmował a na oko to nie było ubytku powietrza widać (ROF) - dopiero po podłączeniu manometru.

Tak więc w moim F31 chciałbym to przekodować ale pytałem kilku speców i ponoć nie jest to takie proste...

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.