Skocz do zawartości

ubezpieczenie - ciekawostka...


Rekomendowane odpowiedzi

jak wiadomo za starym, polskim powiedzeniem - przezorny zawsze ubezpieczony. a wiec przeczulony na absurdy polskich firm ubezpieczeniowych zadzwonilem do link4 aby sprawdzic jakie koszty beda mnie czekaly w zwiazku z ubezpieczeniem potencjalnego nabytku. poniewaz interesuja mnie tylko diesle poprosilem o wycene dla 520d i 530d przyz zalozeniu, ze obydwie sa z 2000r. i maja po 150 000 przebiegu, czyli warunki identyczne. w odpowiedzi uslyszalem ze 520d jest warta rynkowo 32400 (nie wiem gdzie bo gdyby gdzies taka byla to juz pewnie bym zostal jej posiadaczem) a 530d 44100 (tu nie protestowalem gdyz taka jest przyblizona wartos), natomiast jak uslyszalem stawki to spadlem z krzesla - za 530d 1894 zl, natomiast 520d 2372 zl. to tylko w polsce jest mozliwe, aby slabszy samochod, wolniejszy i tanszy w tej samej marce byl w kosztach ubezpieczenia wiekszy niz drozszy i szybszy. Podane ceny dotycza pakietu z maks znizkami.
DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mój drogi... tak się składa, że pracuję w Link4. :dance:

Patrzę sobie teraz w Infoeksperta i 520d 2000 r jest wyceniowny 34.950 zł różnica między 32.400 o kórych piszesz może być spowodowana np. przebiegiem jaki podałeś. Wartość 530d to 45.800 również bardzo podobna do tego co otrzymałeś u nas. Zrobiłem też kolejną rzecz, czyli wyliczyłem sobie składkę na siebie na oba modele i:

520d - 1.462 zł w wersji najprostszej przy 60% zniżkach

530d - 1.406 zł w wersji najprostszej przy 60% zniżkach

 

Stary coś tu nie gra w tym co piszesz. :nienie: Prawdopodobnie porównujesz różne wersje ubezpieczenia tą bez wykupionych udziałów własnych z tą ze zniesionymi udziałami do "0" etc.

Jeśli masz dodatkowe pytania to na priv podaj numer oferty i dam Ci znać w czym jest różnica. Różnice w składce zawsze będą, gdyż składka w L4 kalkulowana nie jest na podstawie wartości pojazdu, a rzeczywistych przebiegów szkodowych :cool2:

Edytowane przez EULEM

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój drogi... tak się składa, że pracuję w Link4. :dance:

...wyliczyłem sobie składkę na siebie na oba modele i:

520d - 1.462 zł w wersji najprostrzej przy 60% zniżkach

530d - 1.406 zł w wersji najprostrzej przy 60% zniżkach

 

Stary coś tu nie gra w tym co piszesz. :nienie: Prawdopodobnie porównujesz różne wersje ubezpieczenia tą bez wykupionych udziałów własnych z tą ze zniesionymi udziałami do "0" etc.

...

a milek zapewne tez kazał wyliczyć na siebie, czyli stawki warszawskie, może ma krócej od ciebie prawo jazdy, moze ma mniej lat, może niema "rolnika" w rodzinie.

 

Suma sumarum jak dla mnie LINK4 jest ciągle dwukrotnie droższe od innych ubezpieczeń z których korzystam

 

gdyż składka w L4 kalkulowana nie jest na podstawie wartości pojazdu, a rzeczywistych przebiegów szkodowych

czyli że co?? 520d jest bardziej/częściej walone, palone, zatapiane, kradzione niż 530d i dlatego droższe OC?? jeśli tak to możnaby jeszcze porównać stosunek ilości jeżdżących 520d so 530d bo też pewnie nie jest 1:1

 

PZDR

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazalem wyliczyc sobie ubezpieczenie w identycznych dwoch wariantach i byly to najdrozsze opcje, ze zniesionym udzialem itd, itp. chodzi tylko o absurd jakim jest wlasnie ta prawidlowosc, ze zgodnie z przekazana mi informacja ubezpieczenie 3 litrowego jest tansze niz ubezpieczenie dwulitrowego i to o 400 zl, wiec jakies 16-17%. Ponadto o ile wartosc rynkowa 3 litrowki jest w miare realna, moze nawet lekko zawyzona, to konia z rzedem, kto znajdzie dwulitrowke za pieniadze wskazane przez firme.

 

co do cen, to chyba nie ma na rynku aktualbie tanszej alternatywy niz link 4. jesli jest to slucham.

DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Git, może kwoty są inne ale nadal ubepieczenia 530d JEST TAŃSZE niż 520d :) Dlaczego??

 

Przebiegi są inne... Tak działa direct. Każde direct także Direct Line w W. Brytanii, Norwich Union Direct Car, CosmoDirekt w Niemczech, czy Allianz24 również w Niemczech... Tam ludzie już to rozumieją, w tym kraju przychodzi to znacznie wolniej... :mad2: ale jednak jest ich już całkiem sporo i z roku na rok więcej, więcej... :mrgreen:

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suma sumarum jak dla mnie LINK4 jest ciągle dwukrotnie droższe od innych ubezpieczeń z których korzystam

I to Twoje święte prawo korzystać z dowolnego TU, korzystaj z niego wybierając i przebierając między różnymi TU, tak jak robi to cały świat... :dance:

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazalem wyliczyc sobie ubezpieczenie w identycznych dwoch wariantach...

... Ponadto o ile wartosc rynkowa 3 litrowki jest w miare realna, moze nawet lekko zawyzona, to konia z rzedem, kto znajdzie dwulitrowke za pieniadze wskazane przez firme.

 

Hi!

Proszę podaj mi na priv numer oferty to porównam je sobie. Ja wyliczyłem sobie również identyczne wersje ubezpieczenia i różnica jest daleka od 400 zł... co widzisz powyżej.

Co do wartości to raz jeszcze powtórze, że wartość określana jest przez Infoeksperta. Również podałem powyżej wartości właśnie z tego źródła i różnice są niewielkie. Od jutra jestem na urlopie (śmigło i A2 :twisted2: ), ale jeśli są jeszcze jakieś pytania to piszcie dziś na priv a odpowiem do końca dnia...

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Git, może kwoty są inne ale nadal ubepieczenia 530d JEST TAŃSZE niż 520d :) Dlaczego??

 

Przebiegi są inne... Tak działa direct. Każde direct także Direct Line w W. Brytanii, Norwich Union Direct Car, CosmoDirekt w Niemczech, czy Allianz24 również w Niemczech...

 

które przebiegi??? bo chyba nie te na zegarach :?:

 

... o wycene dla 520d i 530d przyz zalozeniu, ze obydwie sa z 2000r. i maja po 150 000 przebiegu, czyli warunki identyczne. ....

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
EULEM może ludzie w innych krajach rozumieją więcej niż ja. Ja zrozumiałem, że milek1 poprosił o wyliczenie ubezpieczenia dla 520d i 530d z tego samoego rocznika i z takim samym przebiegiem ( ze obydwie sa z 2000r. i maja po 150 000 przebiegu, czyli warunki identyczne ) !! To za przeproszeniem co za bzdety wypisujesz o rozumieniu czegoś tam wolniej :mad2: Może to właśnie jest prblem z l4, że to ich pracownicy nie rozumieją ludzi którzy z nimi rozmawiają?? Zrozum, że nie chodzi tutaj czy to ma kosztowac 1400-1500-2000 zł tylko oto, że UBEZPIECZENIE 530d JEST TAŃSZE niż 520d. Zadam jeszcze raz to samo proste pytanie, DLACZEGO??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to takiego jest "przebieg szkodowy" ?

 

a LINK4 go wie, czekamy na wyjasnienia. :D

 

chyba się nie doczekamy ...

 

Od jutra jestem na urlopie (śmigło i A2 :twisted2: ), ale jeśli są jeszcze jakieś pytania to piszcie dziś na priv a odpowiem do końca dnia...

 

Chyba, że ktoś wysłałe PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciekawostka, "przebieg szkodowy" - najczęściej powinien oznaczać historię auta lub potencjalnego własciciela. Jeśli założymy, że 520d jak i 530d nigdy nie były tłuczone - to eliminujemy juz tą zalezność?! A skoro tak, to moze jeszcze wchodzić w grę szkodowość wynikająca z częśtotliwości kradziży poszczególnych modeli, ale nie bardzo mnie przekonuje to, ze 520d jest częściej kradziona od 530d i stąd wynika ta "zwyżka" w ubezpieczeniu?! :doh: Kierowce eliminujemy całkowicie, ponieważ niezaleznie od auta kierowca jest ten sam...Ale zastanawia mnie co się dzieje z pojemnością? O ile 520d jest liczone do 2000ccm z obowiązująca dla tej pojemności stawką, to 530d jest juz w pułapie pojemności powyżej 2500ccm, czyli najdroższej, różnica w wielkości pojemności 500 ccm skutkuje na niekorzyść mniejszego silnika??

Kurde, anglicy to rozumieją, francuzi to rozumieją, norewgowie i niemcy nawet, a polacy jak zawsze jątrzą. Kolega EULEM napisał również, że:

Różnice w składce zawsze będą, gdyż składka w L4 kalkulowana nie jest na podstawie wartości pojazdu, a rzeczywistych przebiegów szkodowych

czyli zakąłdając, że zarówno 520d jak i 530d kosztowały przyslowiową 1 zł, róznica w wysokości ubezpieczenia wynikatylko ze szkodowości auta? tyle tylko, że jakoś nie moge uwierzyc, że Link 4, które raptem od nie dawna operuja na naszym rynku mogło juz sobie wyprracować statystykę szkodowosci samochodów BMW w robiciu na pojemności?!

Korzysta raczej z uprzejmości jakiejś firmy wykonujacej statystyki, tyle, że być może na rynku angielskim, norweskim, francuskim lub niemieckimk, co nie musi odzwierciedlać naszej rodzimej rzeczywistości?

sami sobie odpowiedzmy wieć, czy jeśli chcemy ubezpieczać samochód w L4 to powinniśmy się sugerować częstotliwością kradzieży aut o pojemnościach do 2000 ccm? jest ich przecież znacznie więcej niz tych ponad 2500 ccm?

No, jak kolega EULEM wróci z urlopu to nas zapewne oswieci :mrgreen: :cool2:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wiedzy ubezpieczeniowej:

System taryf jest ustalany na podstawie oceny i klasyfikacji ryzyka przejmowanego przez zakład ubezpieczeń w ramach ubezpieczenia OC, a także stosowanych w tym ubezpieczeniu zniżek składki z tytułu bezszkodowego okresu ubezpieczenia i zmian składki z uwagi na szkodowy przebieg ubezpieczenia w konkretnych grupach lub klasach. :idea:

 

Z ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, ale dotyczy także ubezpieczeń dobrowolnych:

Art. 8. 1. Taryfy oraz wysokość składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia obowiązkowe ustala zakład ubezpieczeń.

2. Zakład ubezpieczeń przedstawia organowi nadzoru informacje o taryfach składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia obowiązkowe, o których mowa w art. 4 pkt 1-3, i podstawach ich ustalania.

3. Informacja, o której mowa w ust. 2, powinna zawierać w szczególności analizę szkodowości oraz kosztów obsługi ubezpieczenia uzasadniającą wprowadzenie każdorazowej zmiany w taryfie

 

Trzecia uwaga tradycyjne TU przy ustalaniu taryfy korzysta z góra kilku danych. Każde Direckt zbiera zdecydowanie więcej danych (było o tym także w TOP GEAR) i dzięki temu swoje taryfy kształtuje zedecydowanie precyzyjniej, schodząc do poziomu konkretnej wersji danego modelu.

 

Po czwarte... kessey - oszczędź sobie złośliwości. Właśnie z tego powodu swego czasu zrezygnowałem z członkostwa w Klubie. Już przywykłem do tego, że Link4 nie kochają konkurencyjne TU, agenci, brokerzy i oszuści ubezpieczeniowi.

Tyle w tej kwestii Klienci czekają :dance:

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czwarte... kessey - oszczędź sobie złośliwości. Właśnie z tego powodu swego czasu zrezygnowałem z członkostwa w Klubie. Już przywykłem do tego, że Link4 nie kochają konkurencyjne TU, agenci, brokerzy i oszuści ubezpieczeniowi.

Tyle w tej kwestii Klienci czekają :dance:

 

Wskaż mi proszę kolego miejsce w mojej wypowiedzi, w której byłem złośliwy.

Wybacz, ale nie uważam, że firma Link4 to najlepszy ubezpieczyciel na rynku, do czego mam oczywiście prawo. Uważam za to, że jest to najgorszy ubezpieczyciel, gdy przyjdzie do wypłaty odszkodowania, a sprawy w sądzie to dla nich normalka.

Skoro ubezpieczam samochód, to chcę mieć spokój. Tyle z mojej strony. Żyj dalej marzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To OC + AC?

 

AC mi ludzie odradzali w LINK4 - podobno robią wszystko, żeby nie zapłacić w razie problemów (aż do przesady, że się sprawy w sądzie z nimi kończą).

 

OC jak sobie wyliczałem kalkulatorem na stronie wychodzi niskie, a jak do nich dzwoniłem, to za UNO 1.0 mi krzyknęli prawie 600zł (jeśli dobrze pamiętam - na pewno sporo ponad 500zł), a w PZU mam trochę ponad 400zł. I to ubezpieczenie nie na mnie, bo jak się ma poniżej 25 lat to przerąbane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wyjde na niekumatego Polaka, ale po tej prawniczo-ubezpieczeniowej papce nadal nie wiem dlaczego 520d ma wyzsza stawke i co to jest konkretnie ten "przebieg szkodowy". :)

 

 

Tyle w tej kwestii Klienci czekają :dance:

 

Jak widac, klienci wala drzwiami i oknami. :D

 

Tak, to bylo zlosliwe. :D

Edytowane przez dUSk
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wydawać by się mogło, że im większy silnik tym większe opłaty. A tu taka niespodzianka :!: Z miejsca zmieniam samoczód na 4 litrowy. :mrgreen: O wspólczynniku wpływającym na koszty ubezpieczenia OC w zależności od marki słyszałem, ale od... nawet nie wiem od czego ta różnica. :doh: Może uwzględnili inne miasto :?:

Ja za 1.8 litra w Allianz przy zniżce 60% płacę 480zł rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakis bezsens jest w ogole

 

bo niby dlaczego jakies wspolczynniki typu ilosc km mialby by wplywac na koszt ubezpieczenia oc ktore i tak nie zastosuje sie do tego auta??

 

rozumiem ze ac to tak, ale oc??

 

kupuje sie ubezpieczenie DLA KOGOS w oparciu o dane swojego auta, to jest w ogole bez sensu

 

 

mnie nie pytali a oni o marke, a ni o rocznik, ani o przebieg

 

tylko pojemnosc,

 

za 735 e38 zaplacilem 1000zl, dostalem jeszcze ubezpieczenie asistance, oraz ubezpieczenie domu

a wszystko tylko za 1 rok bezszkodowej jazdy :) i wiek ponad 27 lat

 

rok temu placilem 1800zl, ale wypisalem sie z tamtego towarzystwa

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale nie uważam, że firma Link4 to najlepszy ubezpieczyciel na rynku, do czego mam oczywiście prawo. Uważam za to, że jest to najgorszy ubezpieczyciel, gdy przyjdzie do wypłaty odszkodowania, a sprawy w sądzie to dla nich normalka.

Skoro ubezpieczam samochód, to chcę mieć spokój. Tyle z mojej strony. Żyj dalej marzeniami.

kessey:

1. Nie mam Ci czego wybaczać, bo to Twoje zdanie i Twój wizerunek.

2. Do niczego nie mam zamiaru Ciebie, ani nikogo innego przekonywać.

3. Warto zmieniać TU, szukać najlepszej oferty dla siebie i wypytywać agenta o szczegóły.

4. Ci którzy mnie znają wiedzą, że spełniam swoje marzenia - dzięki za życzenia. :dance:

 

Marcin978: przez cały czas mowa jest o OC+AC

 

dUSK: przebieg szkodowy - to liczba oraz wielkość (wyrażona w $) szkód jak jest rejestrowana przez dane TU na swoich Klientach w rozbiciu na poszczególne ich grupy. W tradycyjnym TU jest tylko ich kilka, kilkanaście... a de facto to nie tajemnica w modelu Direct może być ich i kilka tysięcy...

 

Majowy: tak to niespodzianka będą i inne dziś Direct jest tylko Link4, wkrótce Direct w Polsce będzie więcej... warto więc uwierzyć w ten model... no chyba, że się jest agentem... :duh:

 

Pozdrawiam i wszystkim, którzy razem ze mną rozpoczynają urlop życzę super pogody, szerokich dróg bez TIR'ów i wspaniałych wrażeń za kółkiem Naszych śmigieł. :clap:

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kessey:

1. Nie mam Ci czego wybaczać, bo to Twoje zdanie i Twój wizerunek.

2. Do niczego nie mam zamiaru Ciebie, ani nikogo innego przekonywać.

3. Warto zmieniać TU, szukać najlepszej oferty dla siebie i wypytywać agenta o szczegóły.

4. Ci którzy mnie znają wiedzą, że spełniam swoje marzenia - dzięki za życzenia. :dance:

 

Miałeś mi wskazać moje rzekome złośliwości pod Twoim adresem, ale widzę, że chyba już inwencji nie wystarczyło.

Ja zawsze wybieram ofertę dla siebie najlepszą, a najlepsza nie zawsze oznacza najtańszą. Co prawda L4 tanie nie jest, a już na pewno nie jest warte mojego zaufania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do opierania się o sąd? jak ktoś jest pewien swoich racji, natomiast TU nie chce ich uznać co za problem ich pozwać, w większości przypadków przegrywają ( o ile zaraz po pozwie nie zmienią zdania ) a koszty sądowe i koszty przedstawicielstwa i tak zasądzane są na niekorzyść przegranego czyli TU

ale dopóki ludzie będą się bali sądów i prawników to pazerne TU będą się karmić kosztem ich strachu i niewiedzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.