Skocz do zawartości

[e60] 530d, wzrost spalania, bardzo czuly ekonomizer


Pawel_C

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drodzy koledzy,

 

Wracam z nowym problemem z autem - otoz od paru dni zauwazylem ze ekonomizer zaczal reagowac conajmniej 2 razy czulej niz mialo to miejsce wczesniej i dodatkowo spalanie wzroslo gdzies o 1,5l / 100km. Dodatkowo auto zaczelo troche mulic, ja na to zwrocilem uwage ale moja druga polowa nie :lol:

 

Co do wymienianych ost rzeczy w sierpniu wymienialem 5 wtryskow, wszystkie filtry z olejem.

 

Przeszukiwalem troche juz forum i moja uwage przekol temat z przeplywomierzem ktory chcialbym przetestowac i tutaj mam pytanie jak najlepiej to zrobic? Mam kabel diagnostyczny i program INPA. Czytalem troche i wiem ze mozna nagrac parametry z jazdy - ludzie wskazywali "analog 2" i chyba "analog 4 z korektami wtryskow". U mnie na INPA nie mam zakladki "analog 2" tylko "analog 1". Oprocz tego byla jescze zakladka "nominal/actual values 1" ktorej parametry nagralem podczas jazdy i przyspieszania - czy z niej da sie cos odczytac czy szukac gdzie indziej?

 

Link do nagrania - https://youtu.be/UoDzrxkGyLU

 

Pozdrawiam,

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widac ze parametry sa dosyc dobre.Wartosci zadane dąza do rzeczywistych.Ciezko tez cos powiedziec po takim szarpaniu obrotów.Przeciągnij auto z 4 od 1600 do 4500 obr na pełnym bucie i wtedy bedzie można cos powiedziec.MAsz chipa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipa nie mam.

 

Przejechalem sie dzis troche po autostradzie, mam wrazenie ze obroty dosyc wolno ida do gory miedzy 1600 a 2800. Jak juz silnik sie dokreca do 1600 to w tym czasie ekonimzer sie lubi dosyc mocno odchylic a obroty wolno sie wkrecaja do 3000. Powyzej 3000 juz idzie calkiem przyzwoicie.

 

Autem jezdze glownie po miescie moze krotkie odcinki po autostradzie, i tutaj dochodzi jescze kwestia filtra dpf... z INPY zczytalem dzisiaj ze regeneracja filtru nie byla mozliwa przed wyjazdem na autostrade jak i po powrocie - ponizej zdjecia. Czy ten filtr moglby powodowac takie problemy ?

 

Przed wyjazdem

 

http://imgur.com/a/E9mWX

 

Po powrocie z autostrady

 

http://imgur.com/a/WzgoX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jaka temperaturę płynu masz? Dochodzi do 90°C?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do temperatury to wlasnie sie zorientowalem ze pewnie termostat uszkodzony bo podczas jazdy mam ok 70 stopni a w korku dobija max do 78 dlatego nie moze sie wlaczyc wypalanie dpf...

 

Zamierzam zamowic oba termostaty i zamontowac.

 

EDIT:

 

Wrzucam jescze zdjecia z DIS'a

 

bez obciazenia:

https://1drv.ms/i/s!Au90d3dWqNuvmCQz_lzM9e0-EL_c

 

Przy okolo 3 tys obrotach:

https://1drv.ms/i/s!Au90d3dWqNuvmCMCA_ZMjstu_JcY

 

Bez obciazenia jest 3.9 mbar a przy okolo 3 tys obrotow jest 48.9 mbar

 

Pozdrawiam,

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Temp. Spalin masz za niską. Tak na pewno się nie wypali no i termostaty oczywiście do wymiany.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Termostaty wymienione, autko juz trzyma 90 stopni. Dzis rano wymusilem jescze DIS'em wypalanie filtra DPF, podczas jazdy status przez dluzszy czas byl jako "active" a pozniej zmienilo sie na "not active" czyli rozumiem ze wszystko sie odbylo prawidlowo. Pzeprowadzilem tez test filtra, wartosci cisnien byly o wiele mniejsze niz te dopuszczone przez program. Autko chodzi plynniej i spalanie tez spada.

 

Mam tylko jescze jedno pytanie wracajac na autostradzie wlaczylem klime i zauwazylem ze temperatura silnika w ukrytym menu zaczela spadac do 77 stopni a pozniej powoli wzrastac, w momencie parkowania pod domem bylo juz 85 stopni czy to normalne? liczylem ze bedzie stala temp 90~ stopni.

 

EDIT: Dzis rano przejechalem z wlaczonym ogrzewaniem/klimatyzacja, mam wrazenie ze silnik sie wolniej nagrzewa niz przy wylaczonym ale w momencie dojazdu pod prace bylo juz 83 stopni po ok 25 minutach jazdy - 10 km w korkach przez miasto i 8.5 stopnia na zewnatrz wiec chyba jest w porzadku - wczesniej jak jechalem to temperatura wzrastala w korku a spadala podczas jazdy teraz ten objaw nie wystepuje.

 

 

Pozdrawiam,

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Ostatnio spotkala mnie ta sama przypadlosc. Jezdze autem od 7 lat na tej samej trasie i nagle z dnia na dzien spalanie wzroslo o ok 2l/100km.

Najpierw zauwazylem na Trasie z UK do PL i spowrotem wzrost o 1l/100 km. Potem na trasie mieszaniej w UK wzrost o 2l/100km. Termostaty i pompe wody wymienialem 2 mce temu na oryginalne BMW wiec odpada.

W ISTA jedyne co mnie niepokoi to to ze EGR jest zawsze otwart nawet na zimnym silniku w okolicach 65% i jego wskazania bardzo szybko sie zmieniaja (czyscilem miesiac temu bo byl zasyfiony) tak samo przeplywomierz na wolnych obrotach podaje wiecej niz jest zadane nawet o okolo 100/ 150 jednostek.

Turbo czeka na wymiane bo auto ma juz 300tys km przebiegu i puszcza olej (odma zmieniana co 2 lata odkad jestem wlascicielem ale pierwszy chyba to zaniedbal) dlatego zainteresowalem sie sonda Lambda. Chyba juz czas na nia a do tego jak DPF wywalany byl 5 lat temu to sonda i czujniki temperatury byly obklejone zupelnie sadzami. Teraz chyba musze ja wyciagnac i obejrzec w pierwszej kolejnosci.

Martwi mnie jednak praca EGR i czy jest to normalne ze zaraz po odpaleniu pokazuje wartosci w granicach 65%?

Gdyby ktos cos podpowiedzial bylbym bardzo wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja moze jescze dopisze ze po wymianie termostatow problemy z temperaturami juz zniknely, na klimie wolniej sie dogrzewa ale dobija 90 stopni i filtr dpf sie wypala bez problemow.

 

Co do problemow ze spalaniem i ekonomizerem to problem dalej istnieje, przy delikatnym musnieciu pedalu gazu ekonomizer odrazu wychyla sie na maxa gdzie wczesniej wychylal sie tylko do polowy. Troche przeszukalem juz tematow i tez mam zamiar wyczyscic zawor egr, kolektor ssacy wymienic przeplywomierz i odme. Autko ma juz 170 tys KM i nie wiem nawet czy te czesci byly wczesniej wymieniane. Wszystko postaram sie zalatwic do 2 tygodni i wtedy napisze o wynikach.

 

Pozdrawiam,

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel z klima wlaczona bedzie sie nagrzewal wolniej miedzy innymi przez to ze wlacza sie tez wentylator na chlodnicy wtedy. To normalne.

Czy moglby ktos w Ista czy Dis sprawdzic jak wyglada otwarcie Egr na zimnym silniku? Przed odpaleniem i zaraz po?

U mnie przed odpaleniem pokazywalo 5%. Zaraz po odpaleniu po ok 5 sekundach wskoczylo w okolice 65-70% i zmienialo sie batdzo szybko, tak jak parametry powiedzmy przeplywomierza ( z taka czestotliwoscia). Zastanawiam sie czy to norma czy nie boniektorzy pisza ze na zimnym silniku egr zostaje zamkniety. Jesli te 5% uznac za zamkniety to zostaje zamkniety maksymalnie 5sekund po odpaleniu potem sie otwiera.

Chcialbym z kims porownac te parametry. Egr i kolektor czyszczone miesiac temu bo byly zasyfione na maksa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie przyczyna bedzie zapewne zawalony EGR. Robilem pare testow w ISTA i po przetestowaniu przeplywomierza program stwierdzil ze problem lezy w systemie EGR. Sam ECU nie wywala zadnych bledow jezeli chodzi o elektronike...

 

y3mRky60IUXSiajn_rgGvYTJXZBVjwkj-54uMGCirBfaRLLrrqXE1DHApsKySDy8NfEVV8O7Bkci2dduCKbbj7bJR9ahhy0QmpZ3twq3xXh27-R_Wb0LgsoRVcXIkWtj_dx9GqayoLwyfVwt9-5w-AiyYrOSsI_E6oEbqCYsCj2ub0

 

 

 

W weekend zabieram sie za wyczyszczenie zaworu i zobacze tez do kolektora i wtedy poinformuje o rezultatach.

 

Pozdrawiam,

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.