Skocz do zawartości

[E60] 520i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia.


Sheonus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od kilku miesięcy mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia. Zaczęło się od tego, że ubywało mi płynu chłodniczego, aż w końcu pękł mi zbiorniczek wyrównawczy. Wymieniłem zbiorniczek, ale nadal ubywało mi płynu. Pojechałem do mechanika (myślałem, że może uszczelka pod głowicą do wymiany i bije takie ciśnienie). Mechanik stwierdził, że to nie uszczelka, że jakiś wąż jest dziurawy i przez to zaciąga jakieś powietrze - wymienił. Pojezdzilem moze z miesiąc i podczas dynamicznego przyspieszania wywaliło mi wąż - pękł tak, że aż spod maski woda trysneła :P Whymieniłem wąż i pojechałem do innego mechanika na diagnoze. Sprawdzał go 2 dni, aż w koncu stwierdził, że to nie uszczelka tylko dodatkowa pompa wody, wymienił.

Nie pomogło... nadal mi wyrzuca płyn spod korka, aż sie gotuje spod korka a jak odkręce to dużo powietrza wylatuje. Wężę puchną i są twarde strasznie po przejechaniu kilku kilometrów.

Co to może być? Może nie jest dobrze odpowietrzony? Zrobiłem teraz na wczasach przez tydzień 4tys km dolewając przy tym 5 litrów płynu. W ogóle go nie wkręcam na wysokie obroty, bo wtedy ciśnienie rośnie jeszcze bardziej.

Prosze o jakieś rady, bo już jestem bezradny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia jest prosty. Zacznij jak koledzy pisali od sprawdzenia temperatury w ukrytym menu. Powinna być ok 93-96 a przy mocnym bucie spada do ok 85. Jeśli przekracza 96st to pewnie termostat. Jeśli w czasie jazdy temperatura jest ok a na postoju rośnie to pewnie wentylator chłodnicy. Może być też pompa cieczy ale to do sprawdzenia na końcu. Przede wszystkim porządnie odpowietrzyć układ i wymienić korek.

Czasem w silnikach M54 pęka obudowa termostatu i sączy się tamtędy powoli i odparowuje od razu. Brak płynu w układzie powoduje wzrost temperatury miejscowe bomblowanie płynu i samo-zapowietrzanie układu - i za tym wzrost ciśnienia- takie zamknięte koło. :mrgreen: Którędy ubywa płynu są jakieś ślady?

Masz LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia jest prosty. Zacznij jak koledzy pisali od sprawdzenia temperatury w ukrytym menu. Powinna być ok 93-96 a przy mocnym bucie spada do ok 85. Jeśli przekracza 96st to pewnie termostat. Jeśli w czasie jazdy temperatura jest ok a na postoju rośnie to pewnie wentylator chłodnicy. Może być też pompa cieczy ale to do sprawdzenia na końcu. Przede wszystkim porządnie odpowietrzyć układ i wymienić korek.

Czasem w silnikach M54 pęka obudowa termostatu i sączy się tamtędy powoli i odparowuje od razu. Brak płynu w układzie powoduje wzrost temperatury miejscowe bomblowanie płynu i samo-zapowietrzanie układu - i za tym wzrost ciśnienia- takie zamknięte koło. :mrgreen: Którędy ubywa płynu są jakieś ślady?

Masz LPG?

 

Dziękuje za rady. Dzisiaj sprawdzę temperaturę i spróbuje odpowietrzyć. W tej chwili ubywa płynu spod korka. Korek wymieniłem już jakiś czas temu, ale to nic nie zmieniło. Tak, mam LPG, ale próbowałem jeżdzić na wyłączonym i jest tak samo.

 

EDIT: Sprawdzałem jak wygląda ten strumień powrotny w zbiorniczku i przrywało go, czyli jakieś powietrze było. Zostawiłem go włączonego na ogrzewaniu włączonym i otwartym zbiorniczku, potem na rest kilka razy itp. i teraz strumień juz nie przerywa. To wystarczy, żeby odpowietrzyć? Dzisiaj trochę pojeżdżę i przetestuje czy to coś pomogło.

 

EDIT2: Temperatura podczas jazdy czy postoju utrzymuje się ciągle 87-91stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Normalnie wystarczy odkręcić korek, włączyć samochód na kilka min. zakręcić korek i wprowadzić silnik w temp. pracy czyli ~90°C i w razie potrzeba dolać płynu do max

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolego też zapach ze zbiorniczka wyrównawczego po jego otwarciu i kolor cieczy, jeśli wyczujesz spaliny lub kolor płynu chłodniczego będzie mętny/ciemniejszy - może to być oznaka nieszczelności pod głowicą i do chłodzenia wówczas dostają się spaliny, które powodują wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia i uciekanie płynu poprzez jego wypieranie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak długo LPG jest w aucie ale po paru latach membrana parownika lubi pęknąć i powodować ubytki płynu. A jeśli montowałeś niedawno to pewnie po montażu nie odpowietrzyli porządnie. Posprawdzaj też szczelność wszystkich połączeń układu chłodzenia w miejscach połączenia z LPG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch warsztatach powiedzili mi, ze to nie jest uszczelka pod głowicą, mam nadzieje, że sie nie mylili.

3 dni temu odpowietrzałem układ, przez 2 dni było ok i myślałem, że to była przyczyna. Możliwe, że była, ale zapowietrzył sie znowu. Dzisiaj znowu mokro do okola korka. Odkręciłem korek, odpaliłem i ten strumień powrotny bardzo nieregularny (tutaj film):

https://www.youtube.com/watch?v=hVwXGEqHBuA

 

Możliwe, że łapie powietrze przez parownik? Mechanik mi kiedyś powiedział, że parownik podcieka. LPG jest już jakieś 6 lat.

Termostat suchy i nigdzie nie widzę, żeby coś podciekało. Mokro mam zawsze w okolicach zbiorniczka.

Dzisiaj przejadę się do gazownika, żeby sprawdził parownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz reduktor?

To jest Prins VSI. Nie wiem czy jest jakieś oznaczenie modelu jeszcze, nie wiem gdzie to znależć. Mogę wrzucić zdjęcie jak wygląda.

W przyszłym tygodniu chce jechać do gazownika, żeby odłączył węzę, odpowietrzę go i pojeżdżę na benzynie.

Dzisiaj zrobiłem trasę Bydgoszcz-Poznań i z powrotem - wyleciało mi około litra płynu chłodniczego przez korek... Jak go kilka dni temu odpowietrzyłem to jeździłem 2 dni i było sucho, aż znowu się zapowietrzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Nadal nie poradziłem sobie z tym... Odłączyłem węże od reduktora i pojeździłem tak przez tydzień. Było dobrze, byłem przekonany, że w końcu znalazłem winowajce, nic nie ciekło, nie zapowietrzało się. Zregenerowałem reduktor, podłączyłem i ... problem wrócił. Kupiłem nowy reduktor, nowy model prins vsi i podłączyłem i nadal jest żle... nie rozumiem tego czemu bez reduktora było dobrze, na nowym reduktorze dobrze nie jest... Chyba spróbuje jeszcze raz odłączyć reduktor i pojeździć bez, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Zrobie jeszcze raz test CO2 w układzie, bo myślę, że to jednak może być uszczelka pod głowicą.

Czy instalacja LPG może jeszcze w jakiś sposób zapowietrzać układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cała instalacja jest do poprawki -(woda powinna być wpięta na śćianie grodziowej) -reduktor z drugiej strony silnika - ale na prubę obniż go z 20 cm (będzie ciężko tam są przewody od klimy) somo wpięcie wody przed chłodnice moze powodować takie sytuacje ciekaw jestem gdzie jest wpięte zasilanie wody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obniżyłem go o 5cm, bardziej nie dałem rady, zobaczę jak będzie teraz. Jak nie pomoże to znowu spróbuje pojeździć z odpiętym reduktorem, jak się okaże znowu, że bez reduktora na pewno jest dobrze to oddam do jakiegoś gazownika na poprawki, bo sam więcej nie zdziałam.

Dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Reduktor jest dobrze zamocowany-chodzi o wysokość.

Daję jako przykład mój:

 

http://static.pokazywarka.pl/i/7133147/936090/screenshot-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.