Skocz do zawartości

Przekładka z 1.8 na 2.5 - jest sens?


TCQ

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko, jak wygląda możliwość zasadzenia w BMW 518i silnika 2.5 M20 lub M50 ??? Co trzeba wymienić i czy warto się bawić??

Było:

BMW 525i E34 sedan

BMW 525i E34 sedan +szpera

BMW 518i E34 kombi

Jest:

BMW 740iA E38



http://img96.imageshack.us/img96/2268/podpisqh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie bawienie sie w przekładki zawiera wiele czasu i koszty są o wiele większe niż przy zmianie samochodu. Wiele częsci nie pasuje np. skrzynia, dyfer są inne. Moim zdaniem jest to nie opłacalne, ja bym sie nie bawił w przekładki tylko poprostu zmienił samochód. Jeżeli masz czas na zabawy i drugi samochód w częsciach to możesz sie pobawić, ale ja nie polecam. Jeśli sie dobrze znasz na tych klockach to przełóż a jeśli będzie Ci przekładał mechanik to jest to nie opłacalne. Poprostu sprzedaj swóje Bumke i silnik ten ktory masz i kup coś mocniejszego i ciesz sie radością z lepszej mocy bez zbędnego grzebania. Ale to jest tylko moje zdanie zrobisz jak uważasz. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=16422&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=5af89d021d8d51f65662c1e27c45f4df

 

tak mniej więcej....

 

Ale wkładać 2.5 to tylko Vanosa... a jak lubisz trochę więcej koni i chcesz tani gaz do tego to proponuje 3.5. Właśnie to zrobiłem ;D

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak zdecyduje się na zmiane auta ;) raczej będzie to 2.5 24V ale bez gazu :)

Było:

BMW 525i E34 sedan

BMW 525i E34 sedan +szpera

BMW 518i E34 kombi

Jest:

BMW 740iA E38



http://img96.imageshack.us/img96/2268/podpisqh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=16422&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=5af89d021d8d51f65662c1e27c45f4df

 

tak mniej więcej....

 

Ale wkładać 2.5 to tylko Vanosa... a jak lubisz trochę więcej koni i chcesz tani gaz do tego to proponuje 3.5. Właśnie to zrobiłem ;D

 

 

A dlaczego "tylko" vanosa ? Bez vanosa tez daje rade, pozatym odpada problem halasujacego vanosa.

btw. gdzies mi sie obilo ze ze bez vanosa przyspiesza szybciej . :norty:

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kis: hmm... jakies dziwne herezje siejesz ;D nie wiem czy to ten upał tak szkodzi ale dzisiaj nic mądrego nie napisze.. ale Vanos fajny był....

 

Podstawowa kwestia to czy chcesz robić na gaz czy na benzynke tylko.

 

Jeżeli na gaz to lepiej kupić większy silnik starszej konstrukcji jak na przykłąd 3.0 czy 3.5 (m20). Ma to buta, metalowy kolektor i fajnie jezdzi na gazie. Wywalasz lambe, katalizator i wogole jest bueno.

 

Ale jeżeli gaz nie wchodzi w gre.. no cóż spalanie 20L jest mało kuszące...

Dlatego 2.0 czy 2.5 ale Vanosik jest rozsądne....

 

Wszystko zależy kto co lubi. Mój Vanosik miał piękną kulturę pracy. Chodził jak "japonczyk"...

3.5 chodzi jak traktor. Ma chamskie twarde sprzęgło, przy mocnym hamowaniu lekko sie dławi i wpada w wibracje... ale uwierz mi ze przy gazie w podłodze jest po prostu pięknie. Auto ma krótką jedynkę, ale fantastyczną dwójkę i trójkę. Na czwórce idzie do 200km/h a na piątce przy 4tyś obrotów jedzie sie 170km/h.

 

Jeżeli chcesz kulture pracy i 150KM Cie zadowoli.. bierz 2.0 Vanosa. Jeżeli jesteś amatorem mocniejszych wrażeń bierz 535.

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wykład :) Myśle że zdecyduje się na 2.5 Vanosa, ponieważ nie jestem zwolennikiem gazu. ;)

Było:

BMW 525i E34 sedan

BMW 525i E34 sedan +szpera

BMW 518i E34 kombi

Jest:

BMW 740iA E38



http://img96.imageshack.us/img96/2268/podpisqh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.