Skocz do zawartości

525TDS AUTOMAT 94r- PROBLEM UPALNYCH DNI!! Nie można ruszyć


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mój problem objawia sie tym że jak doskwieraja upały po kilkunastu kilometrach jazdy po mieście...a może nawet nie kilkunastu tylko kilku mam problem z ruszeniem.Tak samo męczę się w korkach. A o co chodzi: Stoję na skrzyżowaniu ( automat) puszczam pedał hamulca i nic...obroty nawet potrafią spaść na 400 obr/min...a auto stoi...z tyłu ludzie już chwalą się swoimi klaksonami...a ja stoję ...dopiero pa dobrych 8-10 sekundach obroty wzrastają i auto zaczyna się toczyć...i wszystko jest ok...do nastepnego skrzyżowania....a za każdym skrzyżowaniem jest coraz gorzej. Nie reaguje na pedał gazu...a nawet jak mu wcisnę to czasami potrafi zgasnąć. Nie ma tutaj mowy o włączeniu klimy bo nigdy chyba bym nie ruszył. I cała ta sytuacja ma objawy tylko jak są upały. Nie mam tego w chłodniejsze dni, nie mam tego zimą. Tacho nie wykazuje żadnych błędów. Miałem nawet sytuację że potrafiła mi zgasnąć na skrzyżowaniu podczas ostrego skręcenia kierownicą. Wiem napewno , że zaczyna mi się kłopot z głowiczka pompy wtryskowej, bo jak się zagrzeje to musze kręcić z 6-8 sek. aż zapali. WIĘC PROSZĘ O POMOC. CZY PRZYPADŁOŚĆ MOJEJ BAWARKI TO GŁOWICZKA POMPY? CZY PROBLEM Z RUSZANIEM W UPALNE DNI TO INNA KWESTIA? PLEASEEEE :doh:
Opublikowano

Witam

Dziwna sprawa ,ale nie do konca :)

Musi byc cos z olejem w skrzyni albo skrzynia za bardzo sie nagrzewa.

Kiedys przytrafilo mi sie na R wlasnie w upalny dzien i jak sprawdzilem olej to byl prawie bezbarwny a ma zalany dexron II.

Kiedy wymieniales olej? i na jaki?

Domyslam sie,ze w chlodniejsze dni nie ma problemu z ruszaniem.

pozdrawiam

Opublikowano
Wiesz też o tym myślałem ..że może olej. Kiedy wymieniałem? Nie wymieniałem. BAwarę mam rok czasu i nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał...i czy wymieniał. Zaglądałem do oleju...i powinien być czerwony...a jest miodowy. Zgadza się , że w chłodniejsze dni nie objawia mi się to.Tylko jak są upały albo jak męczę się w kilometrowym korku...czyli ruszam hamuję ruszam itd.
Opublikowano
Wiesz też o tym myślałem ..że może olej. Kiedy wymieniałem? Nie wymieniałem. BAwarę mam rok czasu i nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał...i czy wymieniał.

 

Jak chcesz jeszcze pojeździć na tej skrzyni to radził bym ci jak najszybciej wymienić ten olej. W automacie regularna wymiana oleju to podstawa :!:

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Opublikowano
Szkoda , że tak mało pomocnych odpowiedzi. Dodam jeszcze , że o jaeździe na klimie to mogę tlyko pamarzyć...wtedy to już całkiem kaplica z ruszeniem. Obroty spadają na 400 i nie widać żeby wzrosły....
Opublikowano
No i wczoraj miałem znowu ten sam problem...mimo, że już nie było tak gorąco...pojeździłem po mieście może z 15 km...w tym stałem z 5 min. w korku....i BÓL. Wrzuciłem wsteczny..obroty spadły do 500 i auto zaczęło toczyć się do tyłu z prędkością 1km/godz. nie reagując przy tym wogule na pedał gazu. Można zapierać gaz o podłogę a ono ani drgnęło...jakbym wogóle pedału nie dotykał...dodam że jak dam na luz( N) to obroty normalnie reagują na pedał gazu...NA następnym skrzyżowaniu ta sama sytuacja tyle że już ruszając do przodu...skrzyżowanie pokonywałem chyba z 10 sekund..ledwo co się toczył...dopiero jak już wyszłem z zakrętu to zareagował na pedał gazu i obroty poszły w górę. No i niestety musiałem autko zostawić na najbliższym parkingu bo do domu napewno bym nie dojechał. Odstygło i jak po 3 godz. po nie pojechałem to wszystko było ok. Przynajmniej na odcinku PARKING - DOM. Więc mam ogromną prośbę do Was: CZY TO POMPA? CZY COŚ INNEGO? Może ktoś z Was miał kiedyś podobną sytuację.
Opublikowano
maksymalny skret kierownicy wlaczenie klimy to wszystko ciagnie z pompy. Obroty spadaja itd moge sie mylic ale mialem bardzo podobne objawy i nastawnik padl :8)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

...i już wszystko powróciło do normy...baaaa jest lepiej jak kiedykolwiek...odlot...a mianowicie:

1. Zagrzewam ją do 98C, wrzucam D( trzymając hamulec) włączam klimkę, skręcam kierownicą do oporu w którąkolwiek stronę...i ..obroty nawet nie drgną!!!...puszczam hamulec i bestia rwie do przodu...upały nie upały...korki...a ja ruszam jak mocną benzyną...nie do wiary!!!

2. CZy zagrzana do 100C czy zimna jak lód pali kręcąc rozrusznikiem nie dłużej jak 1 sekundeczkę...szok!!!!

3. Dotychczas komputer pokazywał mi spalanie na postoju 1,8-2,1/h..w tej chwili mam 1,0/h, z klimą 1,4/h...szok!!!

4. Nie mam żadnych wycieków ropki jak do tej pory...po odstaniu nocy.....prędzej na parkingu zawsze były jakieś tłuste oczka!

5. Auto jest cichsze...kop ten sam!!! JESTEM W 7 NIEBIE!!!

 

A jak do tego doszło..poprostu...posiedziałem trochu po foraCH BMW I OMEGI...i postanowiłem poeksperymentować...a dokładnie to do ropki dodaję OR ( olej rzepakowy) z LIDLA za 2,90 zł/litr. DO 16 l. ropy w zbiorniku dolałem niecałe 8 l. oleju rzepakowego..czyli coś w stosunku 1 do 3. I wszystkie moje problemy zniknęły w oka mgnieniu. DOlewam też takiego zimowego specjału o nazwie SKYDIESEL. Niesamowity preparat.. Nie ma żadnych związków szkodzących itp. Preparat jest produkcji szwedzkiej. W mojej firmie ( nie mojej ale w której pracuję) cały transport tego zimą używa. Prepatat ten, czyści cały układ paliwowy itd. Parę złotych kosztuje...ale myślę że warto, tym bardziej kiedy mieszam rzepak z ON. I co wy koledzy i koleżanki na to powiecie? Naczytałem się tysiące postów ..czy to szkodzi...czy nie szkodzi ( rzepak) itd. I uważam że w proporcjach jakich go używam to nie powinno być miażdżących skutków dla silnika...a dokładnie nie tyle dla silnika co układu zasilającego paliwo.

CZyli jednym zdaniem możemy powiedzieć , że wada mojej BESTII jest pompa wtryskowa! TAK????

I jeszcze jedno...czy ktoś jest w stanie mi dokładnie wytłumaczyć...dlaczego ciup gęstsze paliwo w mojej besti postawiło ją na nogi...i to o 720 stopni. Ona nigdy aż tak cudownie się nie zachowywała!!! Dlaczego mniej pali.....dlaczego pali rozgrzana do czerwoności...dlaczego obroty silnika trzymają się jak przyspawane???? CZekam na posty! I pozdr całą rodzinę użtkowników TDS tego forum.

Opublikowano

CZyli jednym zdaniem możemy powiedzieć , że wada mojej BESTII jest pompa wtryskowa! TAK????

I jeszcze jedno...czy ktoś jest w stanie mi dokładnie wytłumaczyć...dlaczego ciup gęstsze paliwo w mojej besti postawiło ją na nogi...i to o 720 stopni.

 

ale to chyba jest proste - konczy ci sie nastawnik pompy - geste paliwo przedluza tylko dzien jego wymiany

 

zacznij dolewac "uszlachetniacze" ktore "poprawiaja" rope rozrzedzajac ja i zobaczysz co wtedy - ruszyc ze skrzyzowania nie bedziesz mogl

 

na tds nie jeden mechanik juz se paznokcie połamał :D

 

boje sie, ze to dla tego ze probujemy zawsze utrzec tylek szklem, zamiast zaczac WYMIENIAC rzeczy, ktore sie do tego nadaja

zh
Opublikowano
JA nie twierdzę , że to nie nastawnik.JAk najbardziej to on powoduje moje problemy. I wiem także, że narazie nie mam kasy na wymianę jego...więc póki co ratuyję się w ten sposób. PZDR i dzięki wszystkim za pomoc.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
mialem podobnie, jak zalozylem noweczke pompe bx bosha i poprosilem o rozebranie poprzedniej z ciekawosci, okazalo sie ze nic niema na odzysk :jawdrop: tj, nastawnik sie wytarl, glowiczka tez do d... no i korpusik pompy byl zjechany, po paru slowach z mechanikiem dowiedzialem sie ze inna lepokosc i to jak wyglada to paliwo (wlokniste zanieczyszczenia a nie granulowate) powoduje uszczelnienie na chwile pompy :mad2: , ja sie cieszylem okolo miesiaca, ale wiedzialem ze pompe bede wymienial tak czy tak, a tobie radze juz kaske kolekcjonowac :duh: , acha, jak bedziesz juz wymienial pompe to tez wtryski wyczysc bo caly zalegajacy nagar w pompie poleci na wtryskiwacze i (o ile szybko ci padnie) skonczy sie na czyszczeniu, a jak bedziesz dluzej wykanczal pompke, to: wymienisz wtryski ze sterujacym wlacznie, pompe paliwa bo nieprzyzwyczajona do takich lepkosci, oczywiscie filterek bo to podstawa :worried:. A ja tez na cieplym krecilem 6-8 a nawet 10 sekund, rozruszniki tez kosztuja, zarzenisz na bank. Sorki za te mile slowa, ale ja to przerobilem miesac temu, teraz mam wsio nowe, kompresja na cylinderkach sprawdzona (31-32 bary) jeszcze turbinke wymienie bo sie poci i mam autko na pare kilosow :dance: . Milego ....
Opublikowano
wtrysk sterujacy ktory mi sie rozszczelnil 400, pompa+naprawa rozrusznika (wymiana wszystkich bebechow) wyczyszczenie wszystkich wtryskow + jakies dodatki typu kasowanie bledow, konserwacja, etc :jawdrop: 6600 z gwarancja 12 m-cy bez limitu kilometrow :duh: :duh: :duh: :mad2: :mad2: :mad2: natomiast znajomy ma identyczne autko, kombinowal na allegro z pompami 100% sparwnymi to mial dwie pompy za 1200 i 1500 ktore oczywiscie sie wywalaly regolarnie po miesiacu (obydwie) :cry2: i teraz tez czeka na pompke z niemiec, takze jego to bedzie kosztowalo wiecej :jawdrop: takze ja osobiscie niepolecam kupowania szrotow, predzej sie oplaci sprzedac na czescii bryke i kupic druga.
Opublikowano
Tak jak napisal Belgus. Zacznij od oleju w skrzyni

 

I od filtra paliwa równocześnie ;)

 

Miałęm podobny objaw, ale w innym zakresie prędkości ... przy 120 auto nie chciało wejść na obroty powyżej 3500 ... na luzie - wkręcało się jak miło ;)

 

Może masz już tak zasyfiony filtr, że nie dostarcza takiej dawki paliwa potrzebnej do toczenia autka (czyli pokonywanie obciążenia) . Na luzie potrzeba dużo mniej paliwa by auto wkręcić na obroty. A temperatura ? Hmmm ... greneralnie wszystko w wysokich temp sie rozszerza i może zmniejszać to przepustowość filterka.

 

Sumując -

 

Skrzynia:

Wymiana oleju

wymiana filtra oleju skrzyni

oczyszczenie miski skrzyni

obwąchanie oleju czy nie śmierdzi spalenizną

oczyszczenie magnesów w skrzyni

wymiana uszczelki miski skrzyni

 

+

 

wymiana filtra paliwa i może powietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.