Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najlepiej to m135i :wink:

A tak na serio to myślę że 120d bo dobrze jedzie, nie dużo pali i chyba będzie mało awaryjne porównując do innych modeli (nie znam się dobrze :oops: )

Ogólnie myślę że z takiej 1 byłby zadowolony :cool2:

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
W F20 nie ma raczej jakichś silników "specjalnej troski". Tym bardziej że w roczniku o którym mówisz kłopoty z rozrządami w dieslu też zostały już zażegnane. Poszukaj najlepiej auta z PL Salonu z udokumentowaną historią i dobrym wyposażeniem. Na rynku tak czy owak głównie napotkasz 118/120d oraz 116i - innych jest tylko garstka. Spalanie benzyny jakieś 30% wyższe ale ceny samochodów nieco niższe. 116i 136 KM można zachipować na ok 170 :)
Opublikowano
zaczipować to raczej w okolice 200-210 koni. Polecam jak najbardziej 116i. Spalanie u mnie mieści się w przedziale 6-8 litrów. Dynamika dla spokojnego pana będzie zapewne wystarczająca.
Opublikowano

Jeśli przyszły kierowca nie jest jakimś miłośnikiem dynamicznej jazdy to odradzam raczej zawieszenie M i felgi 18". Nie jest niekomfortowo ale raczej twardo i to po prostu trzeba lubić, tego trzeba chcieć inaczej będzie marudzenie na każdej studzience. :)

 

No i polecam automat. Jako miłośnik manuali stwierdzam, że w codziennej jeździe, staniu w korkach nie ma nic lepszego:)

Opublikowano
W tej chwili jestem w niemczech i jak byłem u dealerów bmw to z F20 większosć to 116i mam możliwość kupić tutaj i wiem ze to auto pewne z całą historią, ale różne opinie słyszałem o tym 116i bo tam wtrysk bezpośredni ze troche problematyczny ale sam nie wiem. Ostatno był ojciec oglądać 116d z Cześtochowy ale gdzieś olejem pluła spod maski i podizękowali, a auto lux Mpakiet itd eh... :D Jak to jest z tymi rozrządami w 116i i w 116d i 118d? Wszystkie są na łańcuchu? Jak tam z elektroniką, elektryką? Jeśli chodiz o spalanie nie ma to znaczenia bo to starsza osobą bd jeździć tak więc wiecie :) Chodzi mi najbardziej o usterki mech i elektr zeby auto nie stanęło na środku drogi bo wyskoczy jakiś błąd czy komunikat.
Opublikowano

Chip się opłaca bo kupisz 116i o wiele taniej od mocniejszego silnika a potem dasz chipa i będzie jechać jak przynajmniej 120d nawet lepiej :wink:

E tam awaryjność, jak stanie na środku drogi to trzeba będzie pchać i tyle :mrgreen:

Opublikowano
Ja kolego szykuję się do wymiany mojej F20 116D, 32 tys przebiegu z 2013r -tak czy inaczej bez względu na silnik szukaj automatu!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam szanownych posiadaczy modelu F20

 

Mam zamiar zmienic auto i mój pomysł to F20 116d 2.0 silnik N47N. rok 2013 przebieg do 50 000km

 

Chcialbym poznać wasze opinie i wiedzę czy w tym silniku nadal występuje problem z rozrządem czy został on juz rozwiazany?

Czy powinienem obawiać sie problemów z dpf oraz innymi podzespołami tego diesla? roczny przebieg to ok15 000km 50/50 miasto

 

Auto chciałbym zczipować na 180KM i 400Nm i pytanie czy spokojnie da radę i czy nie powinienem martwić sie czy turbina, wtryski, dpf itp/ dadzą radę? Czy taki Remap ma wpływ na przyspieszone zużycie silnika?

 

to link do firmy ktora w mojej okolicy wykonuje ECU Remap:

http://www.more-bhp.com/bmw-1-series-remapping/bmw-f20-f21-116d-115-ecu-remap.html

 

Temat zapewne już poruszany, ale przeglądając forum nie mogę znaleść jednoznacznych odpowiedzi( być moze jestem niewystarczająco wnikliwy :wink: )

 

Z góry dzieki za odpowiedzi i podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy zakupie!

Opublikowano

A czemu nie 116i ? Też się mega czipuje (200-220 koni), pali 6-8.

Ja co prawda jestem anty - dieslowskim fundamentalistą, ale 116i ze swoim w sumie niewielkim spalaniem jest alternatywą dla diesla.

Opublikowano (edytowane)
Hm no tak też brałem pod uwagę ten model! ale pewnie przy swobodnej jezdzie to roznica spalania wyjdzie średnio ze 3-4 literki wiecej niz w dieslu, ale nie ma problemu ze rozrzadem i resztą dieslowskiego osprzętu- to fakt Edytowane przez Anti81
Opublikowano

Te spalanie jest bardzo względne, każdy mówi co innego. Mi pali w granicach 8 litrów.

A w trasie na eco pro do 70 to nie wiem, ale do 100 spalił mi 5 litrów. Ale to naprawdę trzeba się nagimnastykować.

Ja jednak będę się upierał, że ten silnik jest bardzo ekonomiczny.

A biorąc pod uwagę, że jednak spora część przebiegów będzie przez autora wątku pokonywana w mieście, to benzyna raczej lepsza.

Opublikowano

A biorąc pod uwagę, że jednak spora część przebiegów będzie przez autora wątku pokonywana w mieście, to benzyna raczej lepsza.

Dokładnie. Oszczędny diesel tylko jeśli silnik jest rozgrzany (w przeciwnym wypadku różnica w spalaniu ON a PB się zaciera). A w zimie na dystansie 5 km to ty silnika w mieście nie rozgrzejesz.

Opublikowano
Tak jeszcze na marginesie, to przy przebiegu 15k rocznie, to na paliwie wyjdzie miesięcznie pewnie mniej niż 100 pln różnicy pomiędzy dieslem i benzyną. To według mnie w ogóle podważa sens kupowania diesla.
Opublikowano

dynamiczna jazda po warszawie w chipowanym 118d - spalanie średnie z kompa oscyluje mi w granicach 8,5 litra

spokojna jazda po warszawie m135i - średnie z kompa ok 15-16 litrów

 

a teraz posłuchaj: normalna jazda po warszawie 116i zastepczym - 12-13 litrów/100km

 

czyli porownujac 118d to 116i (jazde dynamiczna do normalnej) mam oszczedność ok 4 litrów na 100km czyli na okraglo 16zł. Przy przebiegu 15 tys rocznie to wychodzi 2400 - akurat na nowe opony tylne do M135i. jakbym 118d jezdzil oszczednie mialbym spalanie ponizej 7 litrów czyli 3000 w kieszeni. i mimo że mam dwa auta warte razem z 300k to 3000 to dla mnie dużo.

 

 

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
silniki dieslowskie bmw sie bardzo szybko rozgrzwają

Nie wiem co u Ciebie oznacza stwierdzenie "bardzo szybko się rozgrzewają".

Zadam pytanie:

Ile musisz przejechać zimą o tej porze roku swoim BMW (od zimnego startu) do momentu gdy temperatura oleju zacznie przekraczać 80 st. C.?

I nie chodzi mi o bicie rekordu czasu zakończenia rozgrzewki. Mam na myśli spokojną jazdę. Pałowany na wysokich obrotach zimny silnik często nie dożywa 5 lat eksploatacji.

Edytowane przez darosso
Opublikowano
Witaj, mam 116D nie chipowaną, jeżdże podobnie do Twoich wymagań , wprawdzie mam ją od 2 lat i na liczniku 30tyś to nie mam żadnych problemów i nie wnikam czy zima , lato. krótki czy długi dystans, -miasto 7l - silnik polecam - pomyśl raczej nad automatem!!
Opublikowano

12-13l 116i w miescie to chyba z butem w podłodze cały czas :wink: Biorąc pod uwagę stosunek mocy do spalania do m135i wychodzi na ekonomiczne :D

Pewnie, jak masz jeździć małe odległości to lepiej kupić benzynę.

Opublikowano

Z tym spalaniem w warszawie to różnie bywa. Jak się utknie w korkach w śródmieściu - centrum to może spokojnie spalić i 16l/100km przy sredniej predkosci 15km/h. Innym razem przejazd mokotów - praga i może wyjść spokojnie poniżej 7, a jak się zrobi slalom gigant to też wyjdzie 13-14. Więc warszawa warszawie nierówna:P

 

Mi się 1.6 benzyna rozgrzewa do takiej normalnej temeperatury w zimę przy lekkim mrozie około 10-15 minut. (zamieściłem mały test u mnie w wątku). Sprawność diesla jest dużo wyższa niż benzyny, więc generuje dużo mniej ciepła. Wątpie więc, żeby diesel się nagrzał szybciej.

Opublikowano
silniki dieslowskie bmw sie bardzo szybko rozgrzwają

Nie wiem co u Ciebie oznacza stwierdzenie "bardzo szybko się rozgrzewają".

Zadam pytanie:

Ile musisz przejechać zimą o tej porze roku swoim BMW (od zimnego startu) do momentu gdy temperatura oleju zacznie przekraczać 80 st. C.?

I nie chodzi mi o bicie rekordu czasu zakończenia rozgrzewki. Mam na myśli spokojną jazdę. Pałowany na wysokich obrotach zimny silnik często nie dożywa 5 lat eksploatacji.

 

a to na to pytanie Ci nie odpowiem - ja patrzę na czas od odpalenia do momenut jak z nawiewow zacznie leciec cieple powietrze :)

Opublikowano
silniki dieslowskie bmw sie bardzo szybko rozgrzwają

Nie wiem co u Ciebie oznacza stwierdzenie "bardzo szybko się rozgrzewają".

Zadam pytanie:

Ile musisz przejechać zimą o tej porze roku swoim BMW (od zimnego startu) do momentu gdy temperatura oleju zacznie przekraczać 80 st. C.?

I nie chodzi mi o bicie rekordu czasu zakończenia rozgrzewki. Mam na myśli spokojną jazdę. Pałowany na wysokich obrotach zimny silnik często nie dożywa 5 lat eksploatacji.

 

a to na to pytanie Ci nie odpowiem - ja patrzę na czas od odpalenia do momenut jak z nawiewow zacznie leciec cieple powietrze :)

 

A diesle nie mają osobnej nagrzewnicy do ciepłego powietrza? Kiedyś jechałem jakąś skodą to miała, czy jest w jedynce to nie wiem.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Jest na 101% bo bardzo szybko leci ciepłe powietrze z nawiewów. To nierealne w dieslu bez tego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.