Skocz do zawartości

e60 530d korekcje wtrysków INP plus przelewy dla porównania


plwaw

Rekomendowane odpowiedzi

test przelewowy był robiony w grudniu i nie wykazał żadnych odchyłek, postanowiłem więc sprawdzić wtryski na maszynie i również w grudniu wtryski oddałem do sprawdzenia i według serwisu rzekomo wtrysk nr 1 poszedł do regeneracji i gdy zamontowane zostały ponownie, nic się prawie nie zmieniło w korektach (chyba może cylinder nr 1 bardziej zszedł do 0) ale za to 4ty nie ruszył się i pokazywał prawie 2, a niedawno zaczął czasami dobijać do 3 (czerwonego pola) a według serwisu był sprawny, więc nie dawało mi to spokoju i zamieniłem je miejscami dzisiaj i korekta idzie ewidentnie za wtryskiem i teraz na 1wszym pokazuje na plus, a w reszcie na minus.. (suma minusów daje to co pokazuje na plus teraz na 1wszym)

Nie wiem czy test przelewowy teraz ma sens i czy coś mi pokaże po 6ciu miesiącach nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potrzebuję fachowej porady / pomocy


3 kwestie:


1. kupiłem używany wtryskiwacz od e60 530d 218km z tym samym numerem i po zamontowaniu nie mogę go zakodować

Inpa wyrzuca komunikat:

https://zapodaj.net/f172dfb6cc501.jpg.html



2. mimo, że nie zmieniłem kodu IMA używany wtrysk zamontowany w cylinder 1 dawkuje na rozgrzanym idealnie

https://zapodaj.net/3a2eca8d725cc.jpg.html



3. ale przy powolnym przyspieszaniu jego wartość idzie do -2 czasem -3 a z kolei wtrysk nr 6 idzie na plus 2 i plus 3


Czy to może być spowodowane złym kodem IMA ? jak zmienić ten kod IMA ?

Silnik pracuje dobrze, auto nie kopci wcale, korekty poszły w dobrym kierunku ale nie podczas przyspieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja.


Udało się zakodować wtrysk (wcześniej zły kod wpisywałem, bo na tym wtrysku są cyfry G0 dodatkowo razem z kodem nabite i to zmyliło mnie) Kod ima dla euro 3 jest 6cio cyfrowy.


Pozostaje tylko kwestia korekty podczas przyspieszania, Korekty na wolnych obrotach lub gazując w miejscu auto są bardzo dobre i takie jak na linku (bliskie 0 z odchyłkami kilkunastu %)


Ale podczas przyspieszenia powyżej 100/120 km/h korekta 1wszego idzie na -3 z hakiem a 6tygo na +3 hakiem (czy INPA jest miarodajna do badania korekt podczas ostrzejszej jazdy?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ostatnio badałem wtryski u znajomego speca od wtrysków.

Tylko próby na stole dają wiarygodny obraz stanu wtryskiwacza.


Co do kodów IMA to w takich wtryskach z przebiegiem to można sobie je podarować. Dawno już nie mieszczą się w danej grupie .

Jeśli komuś na nich zależy to trzeba wtrysk dać na maszynę do nadawania kodów.


Ale nie jest to konieczne.


Ja płacę 50zł za sprawdzenie wtryskiwacza i wiem co mam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.