Skocz do zawartości

e60 530d korekcje wtrysków INP plus przelewy dla porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

test przelewowy był robiony w grudniu i nie wykazał żadnych odchyłek, postanowiłem więc sprawdzić wtryski na maszynie i również w grudniu wtryski oddałem do sprawdzenia i według serwisu rzekomo wtrysk nr 1 poszedł do regeneracji i gdy zamontowane zostały ponownie, nic się prawie nie zmieniło w korektach (chyba może cylinder nr 1 bardziej zszedł do 0) ale za to 4ty nie ruszył się i pokazywał prawie 2, a niedawno zaczął czasami dobijać do 3 (czerwonego pola) a według serwisu był sprawny, więc nie dawało mi to spokoju i zamieniłem je miejscami dzisiaj i korekta idzie ewidentnie za wtryskiem i teraz na 1wszym pokazuje na plus, a w reszcie na minus.. (suma minusów daje to co pokazuje na plus teraz na 1wszym)

Nie wiem czy test przelewowy teraz ma sens i czy coś mi pokaże po 6ciu miesiącach nowego.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Potrzebuję fachowej porady / pomocy


3 kwestie:


1. kupiłem używany wtryskiwacz od e60 530d 218km z tym samym numerem i po zamontowaniu nie mogę go zakodować

Inpa wyrzuca komunikat:

https://zapodaj.net/f172dfb6cc501.jpg.html



2. mimo, że nie zmieniłem kodu IMA używany wtrysk zamontowany w cylinder 1 dawkuje na rozgrzanym idealnie

https://zapodaj.net/3a2eca8d725cc.jpg.html



3. ale przy powolnym przyspieszaniu jego wartość idzie do -2 czasem -3 a z kolei wtrysk nr 6 idzie na plus 2 i plus 3


Czy to może być spowodowane złym kodem IMA ? jak zmienić ten kod IMA ?

Silnik pracuje dobrze, auto nie kopci wcale, korekty poszły w dobrym kierunku ale nie podczas przyspieszania.

Opublikowano

Mała aktualizacja.


Udało się zakodować wtrysk (wcześniej zły kod wpisywałem, bo na tym wtrysku są cyfry G0 dodatkowo razem z kodem nabite i to zmyliło mnie) Kod ima dla euro 3 jest 6cio cyfrowy.


Pozostaje tylko kwestia korekty podczas przyspieszania, Korekty na wolnych obrotach lub gazując w miejscu auto są bardzo dobre i takie jak na linku (bliskie 0 z odchyłkami kilkunastu %)


Ale podczas przyspieszenia powyżej 100/120 km/h korekta 1wszego idzie na -3 z hakiem a 6tygo na +3 hakiem (czy INPA jest miarodajna do badania korekt podczas ostrzejszej jazdy?)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio badałem wtryski u znajomego speca od wtrysków.

Tylko próby na stole dają wiarygodny obraz stanu wtryskiwacza.


Co do kodów IMA to w takich wtryskach z przebiegiem to można sobie je podarować. Dawno już nie mieszczą się w danej grupie .

Jeśli komuś na nich zależy to trzeba wtrysk dać na maszynę do nadawania kodów.


Ale nie jest to konieczne.


Ja płacę 50zł za sprawdzenie wtryskiwacza i wiem co mam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.