Skocz do zawartości

Awaria BMW X5 - Uszkodzony most - Opony


kubaaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno uszkodził mi się samochód - E53 3,0d 2005 rok. Podczas jazdy koło 10 km/h nagle zblokowało koła. Auto nie chciało jechać do przodu. Podjeżdżało trochę do tyłu po czym był opór i można było podjechać trochę do przodu. Zawiozłem auto do serwisu specjalizującego się w automatycznych skrzyniach. Wskazali na most przedni. Możliwe że też reduktor, ale to będzie wiadomo w trakcie rozbiórki. Mechanik wskazał, że przyczyną były za wysokie opony z tyłu dlatego był za duży nacisk na most i się to rozwaliło.

 

Moje pytanie czy to jest możliwe. Felgi to 19" oryginalne - 9j przód, 10j tył. Opony Michelin 255/50/19 przód i 285/45/19 przód. Czytając w różnych tematach na forum, użytkownicy zakładają takie opony i podobno nawet producent taki zaleca. Nie miałem możliwości sprawdzić na naklejce bo padł akumulator a auto stoi 50km od mojego miejsca zamieszkania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego gwarantuje ci w 100% ze twoje opony sa DOBRZE dopasowane bo sam takie mam, takie byly oryginalnie na aucie jak wyszlo z fabryki i takie mozna stosowac bo jest tak napisane na naklejce

 

co do tego mechanika to dziwny typ, ze niby za wysokie opony i co rozlozenie masy bylo bardziej na prozd i padl dyfer? :mrgreen: :duh:

 

albo rozwalilo co reduktor albo dyfer, pierwsze pytanie czy kiedykolwiek sprawdzales olej...

jesli to nie bylo powodem to czy nie bylo problemu z polosiami albo lozyskami w dyfrze...

 

w e38 zalatwilem most po tym jak rozpadlo sie lozysko a ja stwierdzilem ze po miescie jakos przejezdze :mrgreen: 300 km wytrzymalo a potem calkowicie sie rozlecial az tryby wyszly obudową :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz dyfry 3,91(diesel) to zapewne rozwaliło któryś...ten typ tak może mieć :wink: temat do odszukania na forum. Ale koła i opony tak jak kolega wyżej się wypowiedział. U mnie druga x5 na takim zestawie. Jeżeli tasz taki dyfer to ...ciężko Ci będzie znaleźć :cry: Patrzyłeś chociażby w tym temacie? viewtopic.php?f=84&t=280175
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 3,0d 2005 3,91 dyfer.

 

Mechanik tłumaczył że zaczniemy od mostu bo na pewno most padł, reduktor wyjdzie w trakcie. Nie wiem czy dziwny, czy nie - raczej postaram się mu zaufać - może nie w kwestii opon. Chyba jedyny warsztat, który konkretnie robi skrzynie biegów - każdy poleca, a ja sam robiłem tam sprzęgło.

 

Ma ktoś może zdjęcie naklejki z oponami, które można założyć?

 

Oleju niestety nie sprawdzałem - pociekł po awarii - kolor zielony z dyfra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te Michelin to sa z bmw "*" , zalecane do tego auta? Jakie dokladnie masz zalozone. Tylko Diamaris maja aprobate bmw wiec jesli sa inne to mechanik moze miec racje. Z drugiej strony dyfer 3.91 to jest tragedia. Lepiej tego nie szukac i zalozyc 3.73 przod oraz tyl. Wyjdzie taniej. Zla wiadomosc jest taka, ze zablokowany dyfer niszczy reduktor w tych autach, xdrive tam jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Cię... to tak jak Castrol do BMW najlepszy na świecie :D :wink: Aprobata dla Michelin....po prostu z firmą się dogadują i dają zarobić. :wink: Jeżeli kolega kubaaa przeczytał podany wątek ( z odnośnikiem) to będzie wiedział o co chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli auto jezdzi na 4rech takich samych to nie istotne jaka marka to bedzie ale jesli mamy zestaw: wasko z przodu, szeroko z tylu to producenci roznie je wykonuja. Jesli przeliczymy sobie 255/50/19 oraz 285/45/19 to wyraznie wychodzi, i jest to nawet widoczne fizycznie, ze jedne sa wysokoscia inne od drugich. Opony z aprobata maja tak dopasowany bierznik aby byly takie same wysokoscia aby predkosci obrotowe byly takie same. Mialem auta na warsztacie gdzie w x3/x5 byly zalozone nowe opony roznych marek przod/tyl i roznice wysokosci siegaly nawet 6mm. Zaden warsztat nie da gwarancji na naprawe reduktora badz dyfra jesli opony przy ukladzie przod/tyl rozne szerokosci, nie maja aprobaty bmw. W x5 e53 to byl tylko Diamaris oraz bridgestone er30. Inne to tylko albo mamy szczescie albo nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bridgestone Duerel H/P Sport to bodajże następca Turanzy ER30 i to jest to samo tylko bierznik trochę inny, są dostępne te opony z "*" czyli z homologacją BMW. Chyba jest to najbardziej popularny model opon do kół 19".
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest taka, chyba wiesz, jeżeli w tym siedzisz:

 

 

 

średnica

opona wzorcowa 255/ 50 19R

zamiennik 1 285/ 45 19R

 

pokaż zamienniki

średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%)

opona wzorcowa 737.6 mm 0 mm 0 %

zamiennik 1 739.1 mm 1.5 mm 0.2 %

 

 

Różnica w prędkości

50 km/h 100 km/h 150 km/h

zamiennik 1 50.1 km/h 100.2 km/h 150.3 km/h

 

 

To jest 1,5 mm...0,2% chciałbym poznać człowieka, który zobaczy tą różnicę na "oko" przy takiej wielkości koła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony Michelin Diamaris rozmiary podane wyzej, czyli w porządku. Dzięki za pomoc. Skoro zablokowało most to reduktor poszedł na 100%? Mechanik właśnie mówił że zaczniemy od mostu ale reduktor jest też możliwy. Znalazlem 3,91 jutro zakładają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Różnica jest taka, chyba wiesz, jeżeli w tym siedzisz:

 

 

 

średnica

opona wzorcowa 255/ 50 19R

zamiennik 1 285/ 45 19R

 

pokaż zamienniki

średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%)

opona wzorcowa 737.6 mm 0 mm 0 %

zamiennik 1 739.1 mm 1.5 mm 0.2 %

 

 

Różnica w prędkości

50 km/h 100 km/h 150 km/h

zamiennik 1 50.1 km/h 100.2 km/h 150.3 km/h

 

 

To jest 1,5 mm...0,2% chciałbym poznać człowieka, który zobaczy tą różnicę na "oko" przy takiej wielkości koła :D

 

Nie bede polemizowal, nie ma to sensu ani niczego tutaj nie wnosi, ty piszesz w teorii, ja wiem z praktyki a zrobilem tego naprawde wiele wiec teoretycznie, jak dla mnie , zakladajcie co sobie chcecie. U mnie nie ma gwarancji w x5 na roznym zestawie, jesli nie ma opon z aprobata. Nie dlatego ze cos sobie wymyslam tylko dlatego, ze wiem. Juz nie bede rozpisywal sie o tym iz producenci roznie okreslaja szerokosc czy tez procent wysokosci do szerokosci....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opony Michelin Diamaris rozmiary podane wyzej, czyli w porządku. Dzięki za pomoc. Skoro zablokowało most to reduktor poszedł na 100%? Mechanik właśnie mówił że zaczniemy od mostu ale reduktor jest też możliwy. Znalazlem 3,91 jutro zakładają.

 

Opony spoko. Niestety padles ofiara zlej budowy dyfra 3.91. Jesli kupiles uzywany to zrobiles zle. Odnosnie reduktora to z mojego doswiadczenia to tak 50:50. Mialem pare sztuk ze reduktor polatal jeszcze i pare gdzie padl od razu. Wymienic olej, jesli mocno spalony to moze byc rozwalony. Ogolnie reduktor jesli sie rozsypie to w x5 masz od razu kontrolki na liczniku, jesli nie ma to moze bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, nie to, że naskakuję na Ciebie :wink: lecz polemizując uczę się :D Pewnie masz rację teoria jedno a trzymanie standartów to druga sprawa,tyle że aż się nie chce wierzyć. Dziekuję i pozdrawiam. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi tez nie chcialo sie wierzyc ale niestety. Bmw bardzo ostro, ciasno zaprogramowalo caly system. To widac w testach, gdzie haldex nie daje rady x-drive wyjedzie na jednym kole dla przykladu. Niestety minusem jest brak tolerancji na "zle" opony. Szarpania, dziwne odglosy, stuki itp to norma w bmw a rzadkosc w innych sytemach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawu żadnego. Podjechałem do skrzyżowania jak gdyby nigdy nic i przepuszczalem z naprzeciwka auta i nagle w połowie skrętu był strzał. Chciałem dodać gazu i nic. Rozpedem auta wysiadłem i pchalem czolg na pobocze bo by we mnie przydzwonili. Wyłączyłem zapłon i po ponownym odpaleniu dając na drive auto stało w miejscu i a spod maski były stuki jakby metal o metal dzwonił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.