Skocz do zawartości

E87 120d Brak mocy - przepływomierz


domi_07

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje pomocy w diagnozie. Problem polega na tym za auto straciło moc i pojawiła są żółta kontrolka silnika - efekt jak bym ciagnal 3 tonowa przyczepe. Przyspiesza ale jakby mial ze 40 koni. Po wizycie na komputerze wyszły trzy błędy: 2 od świec zarowych i błąd przeplywomierza coś w stylu: niepoprawna zmierzona masa powierza - nie pamiętam dokładnie komunikatu i nie mam numeru błędu. Mechanik skasował błąd i po krótkiej jeździe te same objawy i błąd. Po rozkręceniu okazało się ze przeplywomierz bardzo brudny, taki oblepiony olejem. Ustaliliśmy ze spróbuję go wyczyscic i zobaczymy czy to pomoże. Odebrałem samochód i po dosłownie paru kilometrach objaw ten sam i kontrolka komputera. Kolejna wizyta u mechanika i wymiana przeplywomierza 650 zl. Odebrałem samochod. Jazda próbna i ... jest moc - mokro było wiec na 2 i 3 kontrolka od trakcji. Zrobiłem może z 10 kilometrów i byłem bardzo zadowolony bo miałem wrażenie ze było lepiej niż przed wymianą przeplywomierza. Od samego dołu do końca pięknie ciągnął. I teraz najlepsze... pojechałem na zakupy żeby jeszcze przetestować auto no i co.... ku... to samo brak mocy. Kontrolka się nie zapala ale objaw dokładnie ten sam. Pomóżcie bo kończy mi się cierpliwość i kasa. Jutro znowu jadę do mechanika ale może ktoś tak miał i coś podpowie bo mi ręce opadają. Auto jest z końca 2004 roku i ma 330 tys km. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale której rury. Ta co dochodzi do turbo od przepływomierze jest tylko na wcisk i tam nie ma opaski a wychodzącej z turbo do intercoolera nie ruszali i wygląda ok. rure od intercoolera do kolektora wymieniłem rok temu i też nie widzę żeby było coś nie tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawa się wyjaśniła... podjechałem do innego znajomego mechanika który też ma komputer - błędy które wyszły: świeca 1 i 3, air - mass pressure i dodatkowo (wczoraj tego nie było), air - charger monitoring (czyli coś z turbiną). Więc co robić... komputer w samochód i na live data jedziemy - ciśnienie na doładowaniu raz 2500 a raz 1700 przy gazie w podłodze i co chwila na zmianę błędy z przepływki i turbiny. Podjechaliśmy do zakładu gdzie regenerują turbosprężarki - gość podłączył swojego kompa (kts chyba) i te same błędy. Jedynie co to wszyscy w koło stwierdzili że to nie może być turbina bo ciśnienie robi i chwilami auto rwie jak szalone a chwilami kompletny muł. Problemem okazał się czujnik ciśnienia doładowania (z tyłu silnika po prawej stronie mała kosteczka na jedną śrubke - trzeba ściągnąć wszystkie osłony łącznie z tą pod podszybiem), który jak się później okazało był zwyczajnie zabrudzony i odczyty wariowały. Po wyczyszczeniu wszystko działa jak należy. Fakt jest taki że błąd przepływomierza niekoniecznie świadczy o tym że akurat on jest winny. Proponuje sobie sprawdzić ten czujnik np podczas wymiany filtra powietrza bo wtedy to 2 minuty roboty a może napsuć nerwów. Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
. Auto jest z końca 2004 roku i ma 330 tys km. Pozdrawiam

Kolego ile zrobiłeś już tym autem? Ja mam z maja 2005 i jeżdżę nim od 2008 i mam połowę tego co Ty. Turbo sprzęgło już wymieniałeś? Ja właśnie wymieniałem przepływomierz tylko, objawy podobne co u Ciebie tylko bardzo chwilowe sekundowe może krócej utrata mocy i dalej już szedł, oczywiście świeciła się kontrolka silnika na żółto. Wymieniłem przepływomierz i problem znikł. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Auto jest z końca 2004 roku i ma 330 tys km. Pozdrawiam

Kolego ile zrobiłeś już tym autem? Ja mam z maja 2005 i jeżdżę nim od 2008 i mam połowę tego co Ty. Turbo sprzęgło już wymieniałeś? Ja właśnie wymieniałem przepływomierz tylko, objawy podobne co u Ciebie tylko bardzo chwilowe sekundowe może krócej utrata mocy i dalej już szedł, oczywiście świeciła się kontrolka silnika na żółto. Wymieniłem przepływomierz i problem znikł. Pozdrawiam

 

Samochód kupiłem w 2010 z przebiegiem niecałych 140 tys - robię około 30 kkm rocznie. komplet dwumas i sprzęgło wymieniałem przy około 250 tys., przy turbo nic nie robiłem (i nie sądzę żeby coś robił poprzedni właściciel).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.