Skocz do zawartości

E87 N46 Stukający Vanos?


ukanio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze od pewnego czasu zauważyłem niepokojące dźwięki wydobywające się spod pokrywy zaworów (tak mi się wydaje) dźwięk potęguje się po odkręceniu korka oleju. Wszystkie parametry silnika są w normie, jest moc, obroty nie falują, rozrząd wymieniony w serwisie i na pewno to nie pompa vacuum, tą też wymieniłem niedawno na nową, nic niepokojącego nie zauważyłem poza dźwiękiem. Trochę poczytałem i wszystko wskazuje na uszkodzony vanos ale zanim podejmę konkretne kroki chciałbym poznać zdanie innych, może ktoś już miał taki problem i sobie z nim poradził. Z tego co się z orientowałem póki co nikt takich vanosów jeszcze nie regeneruje dlatego jeżeli diagnoza okaże się trafna decyduję się na wymianę na taki oto komplet: http://allegro.pl/kolo-nastawnik-vanos-bmw-1-x1-3-x3-5-n42-n45-n46-i6409947380.html i chcę wymienić obydwa od strony kolektora wydechowego i ssącego.

Film: https://www.youtube.com/watch?v=JLUu5c29SgM później nagram jeszcze jeden po dodaniu gazu jak złapią ciśnienie.

 

 

PS. Nie polecam gościa który reklamuje się http://olx.pl/oferta/naprawa-silnikow-bmw-n42-n46-wymiana-rozrzadu-valvetronic-vanos-CID619-ID9ACHX.html#c56810ddb2 próbowałem wejść z nim w kontakt ale gość najzwyklej olał temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

 

Ten dudniący dźwięk to pompa Vacum. Wypnij ten przewód który idzie z vacum do serwa to nastanie błoga cisza:)

 

Pozdrawiam!

kolego świeżo zamontowałem nową pompę bo początkowo myślałem że to ona powoduje to dudnienie, jak widać nie pomogło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo ta pompa tak ma działać. Nawet nowa daje taki dźwięk, a konkretniej to zamontowany w pompie zaworek.

A czy glosna prace pompy ma byc slychac w srodku silnika?

Koledzy jesteście pewni że wszystko jest ok???? i "ten typ tak ma"

Tak...

Jest Ok i tak ma kazdy silnik z wyjatkiem silnikow uszkodzonych.

To co slyszysz po odkreceniu korka to luzy zaworowe.Gdy je bedziesz slyszal przy zamknietym korku tak jak przy otwartym lub nie bedzie ich wcale slychac to wtedy bedzie problem...

Oblukaj rolki paska wielorowkowego bo daja niemily dzwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Proszę forumowiczów o pomoc a w szczególności osoby które zjadły zęby na benzynkach jedynki.

Od kilku tygodni zaczął terkotać dziwnie motor, stało się to nagle, nie narastało. Filmiki z zewnątrz i wewnątrz na linkach:




Miałem jeszcze trochę przed zaczęciem terkotania (nie wiem czy sprawy powiązane) błąd 30C1 - Regulacja ciśnienia oleju. Błąd jest nieciągły, wywala go raz na miesiąc po jeździe na trasie. Wyeliminowałem czujnik ciśnienia, bo wydaje mi się że błąd byłby wtedy ciągły gdyż czujnik działa cały czas, obstawiam tu zawór hydrauliczny.


Dwa dni temu wymieniłem olej z filtrem, oczywiście na Motul X-Clean+ 5W30, dodałem jak zalecane również Archoil. Problem nadal występuje, terkotanie narasta wraz z obrotami i nie jestem w stanie stwierdzić na 100% co to jest. Przychodzą mi do głowy jeszcze popychacze hydrauliczne, wtrysk. Rozrząd był robiony w zeszłym roku, nie ma na nim więcej niż 30k.


Nie chce wymieniać pół auta, dlatego potrzebuję fachowego ucha. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.