Skocz do zawartości

e91 325i drgania auta na pierwszym biegu


Jaroslaw_BMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od ponad roku zmagam sie z problemem ktorym jest szarpanie podczas wrzucania z pierwszego biegu na drugi i czasem na trzeci (ogolnie chodzi i nizsze biegi, z wyzszymi nie ma problemow). Co do zachowania auta na drodze to nie ma problemow, prowadzi sie ogolnie dobrze i przyspieszenie jak na ten silnik mysle ze jest adekwatne ale jest straszny problem z prawidlowym "wpieciem: biegu a w zasadzie to co sie dzieje zaraz po zmianie biegu... Auto "zabkuje"... probowalem na rozne sposoby i niewazne w jak sposob probowac bieg wrzucic zawsze jest to samo... Czy plynnie zmienic bieg puszczajac sprzeglo i dodajac gazu czy calkowicie puscic sprzeglo a pozniej dodac gaz, niewazne... zawsze jest to samo... Dodam tez ze gdy jade na pierwszym lub drugim biegu i nie zamierzam zmienic na wyzszy tylko puscic gaz by auto zwolnilo "np. przy dojezdzaniu do swiatel...) to tez szarpie samochodem... W zasadzie wydaje mi sie ze nie jest to problem o tyle mechaniczny tylko jakis inny rodzaj problemu, cos zwiazanego z odpowiednia dawka paliwa lub jej mieszanka... Cos jakby zmusza samochod do takiego zachowania i nie ma na to wplywu... Moze z gazem tez bo pedal gaz jest tak wyczulony ze to az co najmniej dziwne lub cos daje zbyt duzo paliwa lub dobiera tak mieszanke iz pedal gazu glupieje i za bardzo przyspiesza... Na pierwszym i drugim biegu jak dodam gazu to tez szarpie a nie plynnie odjezdza... Takze moze tutaj ktos sie doszuka czegos?

 

Bylem z tym problemem u roznych mechanikow i nawet jezdzili autem moi znajomi czy dziewczyna ale oni nie widza problemu a ja nim tak dlugo jezdze i widze... Dodam tez ze nie mam problemow ze zmiana biegow bo przed tym autem mialem BMW E46 318i i BMW E90 320d i w zadnym z nich ten problem nie wystepowal... Jezdzilo mi sie wysmienicie...

 

Problem ten wystepuje od roku czasu a dlatego tyle mi zeszlo bo po kolei probowalem dojsc czego to byc moze jest przyczyna...

 

Auto w momencie kupna mialo przejechane 120tys. km a teraz jest 170tys. km. i przez ten czas zdazylem wymienic:

- Dyferencjal (06.2014)

- Katalizator z kolektorem oraz sondami (przy silniku) (08.2014)

- Katalizator pod siedzeniem kierowcy (02.2014)

- Przekladnia kierownicza (02.2014)

- Sprzeglo i dwumas (06.2013)

- Sonda NOX (ASO) (05.2013)

 

W aucie od 30tys. km. byl 2-krotnie wymieniany olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza i swiece zaplownowe. Auto caly czas jezdzi na lepszym paliwie...

 

Z gory dziekuje za pomoc...

- Termostat

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam chyba u siebie identyczny przypadek. W sierpniu zmieniałem sprzęgło + dwumasę, dyfer wymieniałem w lipcu. Odczucia chwilowego "żabkowania" zaczę ły się zaraz po wymianie sprzęgła i dwumasy, na 1 powyżej 3,5 tys obr oraz zawsze po wrzuceniu 2 (trwają chwilę 1-2 sek) po czym wszystko jest w porządku. Od paru dni objawy ustały, za to pojawiło się no nie wiem jak to opisać: w momencie ruszenia słychać dźwięki stukania - nie metalicznego. Byłem u mechanika, oglądaliśmy to chyba z godzinę. Na pierwszy strzał pójdzie podpora, oraz przegub metalowo-gumowy. Wymieniać będę w przyszłym tygodniu to dam znać o efektach. Dodatkowo podczas oględzin wyszło, że wisi mała kropelka na pompie vacum i poci się uszczelka misy olejowej. Doraźnie wymienię jeszcze pasek , napinacz, rolkę oraz sprzęgło alternatora. Znalazłem takie części, co sądzicie (czy dobre firmy)?

Tuleja centrująca wału napędowego LEMFÖRDER -27,40 zł

Przegub elastyczny wału LEMFÖRDER -103,9 zł

Podpora wału napędowego FEBI BILSTEIN - 173,4 zł

Pierścień tłumiący BMW - 10,44 zł

Łożysko podpory wału napędowego FEBI BILSTEIN - 31,10 zł

Uszczelka miski olejowej ELRING - 66,9 zł

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora INA - 106,30 zł

Napinacz paska wieloklinowego INA - 160,3 zł

Rolka zwrotna paska wieloklinowego INA - 166,50 zł

Pasek wieloklinowy CONTITECH - 70,70 zł

Zestaw uszczelek pompy próżniowej -? w serwisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam tak samo i już się do tego przyzwyczaiłem :mad2: ale mam nieraz wrażenie jakbym pierwszy raz w życiu ruszał autem i koziołkuję heeee :cry2: . Czy ten typ tak ma ? przesiadając się do auta żony ruszam i jestem w szoku ,że normalnie można ruszyć :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaga tu nie chodzi o koziołkowanie na 1, po wymianie sprzęgła, dwu-masy, płynu bieg znacznie lepiej wchodzą, koziołkowanie tez w baaaardzo znaczący sposób ustąpiło, Chodzi mi że przy ruszaniu pojawiły się dźwięki których wcześniej nie było, dodatkowo ten sam dźwięk jest jak na niskich obrotach wrzucę 2 i próbuję przyspieszyć, coś jak by o coś głucho uderzało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaga tu nie chodzi o koziołkowanie na 1, po wymianie sprzęgła, dwu-masy, płynu bieg znacznie lepiej wchodzą, koziołkowanie tez w baaaardzo znaczący sposób ustąpiło, Chodzi mi że przy ruszaniu pojawiły się dźwięki których wcześniej nie było, dodatkowo ten sam dźwięk jest jak na niskich obrotach wrzucę 2 i próbuję przyspieszyć, coś jak by o coś głucho uderzało.

E to w takim razie ja mam idealnie wszystko :cool2: u mnie cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku to faktycznie wyglada jak mowisz problem z mieszanka ale od strony przekazywania prawidlowych informacji o pozycji pedalu gazu czyli otwarcia przepustnicy czyli ilosci dostarcznego paliwaa wiec najtaniej zaczac od trzech spraw :

 

1/Jezeli nie masz bledu pedalu gazu a nie masz bo bys powiedzial to Mozliwe Jarku ze masz problem z systemem DBW, jezeli to ze strony pedalu gazu a na to wyglada po opisie z pierwszego przypadku to "naprawa" jest prosta, jezeli to od strony skrzyni lub sprzegla to gorzej ale raczj nie skrzynia. w aucie z2005, 2006 sie zdarza sporadycznie ale z 2008 to jeszcze nie widzialem . i mechanik ci nie pomoze jezeli to jest ten system jest podstawowo bezobslugowy

jezeli jestes w Wawie lto moge podjechac z urzadzeniem i sprawdzic, wyeliminujemy juz problem DBW ze strony pedalu gazu. 30 minut aby ogarnac, jezeli macie zaprzyjaznego mechanika to 5 min. Jezeli to DBW od strony pedalu gazu to "naprawa" jednak okolo 1K zl w tym 900 zl czesci. Ustalenie bezplatne.

Mozna stwierdzic czy problem jest w sprzegle, jezeli umiesz wrzucac biegi bez uzycia sprzegla, to sprobuj i zobacz czy wtedy problem wystepuje

 

2/ Druga mozliwosc to brudny system zasilania paliwa, radze czyszczenie http://www.liqui-moly.pl/serwis/jct ta maszynka, cena rynkowa to miedzy 300 a 400 zl (uwaga niektorzy chca nawet 800)

 

3/Wystepuje problem z oprogramowaniem ktore prowokuje problemy elektryczne a problem DBW to elektryka sterujaca, warto wgrac najnowsze jezeli nie masz, na e90 niektorzy ludzie wyregulowali w ten sposob twoj problem

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa rozwiązana, w końcu płynnie rozpędza się na dwójce i nie "żabkuje". Dzisiaj wymieniłem podporę wały oraz tarczę przegubową. I to jej najprawdopodobniej była wina, bez zdjęcia wału wyglądała jak nowa, dopiero po odkręceniu jej w środku były 3 duże pęknięcia. oba elementy były oryginalne i nie wymieniane od nowości :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@Kerbi

Krisowi chodziło o napinacz rozrządu bo fabrycznie zakładali zbyt krótkie i po pewnym czasie nie naciągały dobrze łańcucha. Warto to wymienić bo dostęp dobry a koszt niewielki.

 

U mnie jest podobnie. Dźwięk chrobotania przy ruszaniu. Przy hamowaniu silnikiem na 2 i 3 biegu żabkowanie. Co do dźwięku myślę czy to nie jakaś rolka albo sprzęgiełko alternatora ale u osób u których to było wadliwe hałasowało również na postoju.

Niestety na razie nie sprawdzę tego zdejmując pasek bo głowicę mam rozebraną. Jak złożę wszystko (i nic nie zepsuję) to posprawdzam.

 

Piszesz że raczej tylko tarcza przegubowa czyli "Przegub elastyczny wału LEMFÖRDER -103,9 zł" a ten "Pierścień tłumiący BMW - 10,44 zł" w którym miejscu się znajduje?.

 

Dysponuje ktoś zdjęciem tego przegubu wału? Jak się do niego dostać? Co trzeba rozpiąć żeby samemu wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przyjedziesz z Wloch na Stary mokotow (przy metrze pola mokotowskie) to bedzie prosciej ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
@Kerbi

Krisowi chodziło o napinacz rozrządu bo fabrycznie zakładali zbyt krótkie i po pewnym czasie nie naciągały dobrze łańcucha. Warto to wymienić bo dostęp dobry a koszt niewielki.

 

U mnie jest podobnie. Dźwięk chrobotania przy ruszaniu. Przy hamowaniu silnikiem na 2 i 3 biegu żabkowanie. Co do dźwięku myślę czy to nie jakaś rolka albo sprzęgiełko alternatora ale u osób u których to było wadliwe hałasowało również na postoju.

Niestety na razie nie sprawdzę tego zdejmując pasek bo głowicę mam rozebraną. Jak złożę wszystko (i nic nie zepsuję) to posprawdzam.

 

Piszesz że raczej tylko tarcza przegubowa czyli "Przegub elastyczny wału LEMFÖRDER -103,9 zł" a ten "Pierścień tłumiący BMW - 10,44 zł" w którym miejscu się znajduje?.

 

Dysponuje ktoś zdjęciem tego przegubu wału? Jak się do niego dostać? Co trzeba rozpiąć żeby samemu wymienić?

 

http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=VA71&mospid=48481&hg=26

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, w moim aucie od kilku miesiecy pojawiły sie drgania przy ruszaniu na zimnym silniku, dodanie gazu nic nie pomaga, występuje to czasami :? . Na początku myślałem ze to może sprzęgło czy dwumas, ale tu wszystko pracuje normalnie. Kolega sugerował mi że może to być wał napędowy. Czy ktoś miał podobne objawy, macie jakieś doświadczenia z tym. Pozdrawiam :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak mam wymienialem dyfer ale nie ze szarpie tylko sie zluzyl czyli tez nie dyfer odpowiada za to szarpanie sprzeglo ty wykluczyles to zostaje podpora walu lub ta guma na wale niepamietam jak sie nazywa jak rozwiazesz to to daj znac w czym byl problem dodam ze ja tak juz dwa lata jezdze pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identycznie.

Wczesniej sporadycznie wystepowalo, teraz zawsze na zimnym, ale po paru ruszeniach przechodzi, choc dalej czuc, ze lekko podszarpuje, ale juz nie telepie calym autem.

 

Dodatkowo przy ruszaniu mam metaliczny stuk, ale tylko wtedy gdy zmienilem kierunek jazdy (czyli np wczesniej parkowalem na wstecznym, a potem ruszylem do przodu)

 

Co ciekawe podobny stukot słyszę czasem zjezdzajac z kraweznika, wiec obstawiam cos na wale, albo poduszki silnika/skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w moim aucie od kilku miesiecy pojawiły sie drgania przy ruszaniu na zimnym silniku, dodanie gazu nic nie pomaga, występuje to czasami :? . Na początku myślałem ze to może sprzęgło czy dwumas, ale tu wszystko pracuje normalnie. Kolega sugerował mi że może to być wał napędowy. Czy ktoś miał podobne objawy, macie jakieś doświadczenia z tym. Pozdrawiam :8)

 

Płyn hamulcowy kiedy wymieniany? Poczytaj o zaworze cdv ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np wymienialem plyn 10 m-cy temu.

 

Napisz kolego w czym niby miałoby pomóc usunięcie CDV i dlaczego nie szarpie od nowości przy ruszaniu na 1, tylko po 10 latach??

 

Gdyby byl problem przez to, ze jest Cdv, to by szarpal od początku, a jego usunięcie tylko zniweluje efekt, ale nie usunie przyczyny, nie prawdaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w moim aucie od kilku miesiecy pojawiły sie drgania przy ruszaniu na zimnym silniku, dodanie gazu nic nie pomaga, występuje to czasami :? . Na początku myślałem ze to może sprzęgło czy dwumas, ale tu wszystko pracuje normalnie. Kolega sugerował mi że może to być wał napędowy. Czy ktoś miał podobne objawy, macie jakieś doświadczenia z tym. Pozdrawiam :8)

 

viewtopic.php?f=70&t=257415&hilit=%C5%BCabkuje

 

miałem podobne objawy poczytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.