Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów i fanów tej pięknej marki jaką jest BMW :)

Gdy przekręcam stacyjkę, wszystkie kontrolki świecą, po chwili gasną przekręcam kluczyk do oporu aby zastartował rozrusznik a on nic nie reaguje.

Miałem go pakować na lawetę, więc trzeba było go trochę przepchać, przyhamowałem biegiem, więc autem trochę szarpnęło. Po chwili spróbowałem znowu odpalić i rozrusznik zastartował.Następnego dnia wszystko działało bez zarzutów. Kolejnego dnia sytuacja z rozrusznikiem się powtórzyła. Wymyśliłem, żeby poszarpać autem na biegu , ku mojemu zdziwieniu się udało, samochód odpalił. Gdy dojechałem do domu zgasiłem samochód i tuż po chwili przetestowałem czy odpala i niestety z marnym skutkiem, nie pomagało szarpanie ani nic. Mechanik mówił że trzeba zawieść auto do niego, jak jest nie sprawne, wtedy może komputerowo zdiagnozować usterkę, tylko problem z tym że sytuacja z lawetą może nie powtórzyć i auto odpali i wszystko na nic :) :)

Co robić z tym?Czy to jest immobilaizer czy rozrusznik? i czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Pozdrawiam

 

BMW 530D E39 Touring 2002 rok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkręć klemy,przeczyść je papierem ściernym,nasmaruj wazeliną techniczną.Tak samo zrób z bolcami akumulatora.Przykreć dobrze klemy do bolców.
Opublikowano

Dzisiaj auto odpala bez problemu :) i nadal nie wiem nic :/

Rozrusznik jak się zepsuje to już nie działa czy co jakiś czas "działa nie działa :)"??

Opublikowano
rozrusznik jak zdycha to słychać, że ciężko kręci itp..., jak chcesz mieć z nim święty to oddaj go do regeneracji, koszt samej regeneracji nie powinien przekroczyć 200zł+ montaż, jednak z opisu wygląda jak by Ci klema się rozłączała albo gdzieś masę gubił
Opublikowano

Ja bym obstawiał rozrusznik. Widocznie się zawiesza w którejś pozycji i wtedy nie łapie.

Jeśli przy przekręcaniu kluczyka na zapłon przygasają kontrolki, ale nic się nie dzieje, to obstawiam właśnie rozrusznik.

Jeśli nie ma absolutnie żadnej reakcji na przekręcenie kluczyka na zapłon (nic nie słychać, zero reakcji kontrolek), to szukałbym winy w immo.

A klemy na aku jak wyczyścisz to nie zaszkodzi :)

 

Przychodzi mi do głowy jeszcze uszkodzona klema pirotechniczna w bagażniku, ale ją ciężko zdiagnozować na oko.

Opublikowano
Rozrusznik zregenerowany a nadal nie odpala :/ czasami odpala czasami nie ale zaobserwowałem że przy przekręconej stacyjce migają kontrolki akumulatora i oleju i wtedy nie odpala, jeśli świecą normalnie to odpala :)
Opublikowano

Pod fotelem pasażera, pod wykładziną jest centralka/rozdzielnia gdzie z szyny wychodzi kilka kabli PLUSowych. Często tam coś zaśniedzieje itp więc warto tam to przejrzeć i ewentualnie przeczyścić. Tam idzie też właśnie kabel zasilający rozrusznik.

Pzdr.

Opublikowano
Siema. Moze kluczyk ci siadl ja mialem to samo odalem gosciowi sprawdzil i byla spalona cewka w kluczyku wsadzil drugo trwalo to 30min i 80 zl i smiga. Pozdro
Opublikowano

Jeśli to kluczyk to wystarczy, że spróbuje odpalić auto drugim kluczykiem - nawet tym serwisowym to tak czy inaczej rozrusznik powinien zakręcić. Wtedy wyeliminuje ewentualną winę kluczyka.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.