Skocz do zawartości

318i N42 nie odpala


QosmioE46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedwczoraj jadąc z praktyk bumka normalnie odpaliła i w ogóle dobrze jechała itd. Po przyjechaniu do domu, 30 minut później chciałem pojechać na zakupy i BUMA już nie pali. Najpierw myślałem że olej- dolałem jej.. Ona nic.. Później paliwo bo na rezerwie ma (5l) i znowu nic.. Silnik kręci wszystko działa ale nie odpala.. Co może być przyczyną? BMW e46 318i silnik N42.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz sprawdzić przede wszystkim 2 rzeczy:

1. Czy jest iskra na świecach

2. Czy wtryski podają paliwo

 

Ani bez jednego ani bez drugiego nie odpali. Sprawdź, będzie wiadomo gdzie dalej szukać przyczyny.

Ale skoro piszesz, że miałeś już "ostrą" rezerwę to może pompa paliwa padła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wcześniej jak włączało się zapłon to nie wiem jak nazwać ten dźwięk ale słychać było że coś pracuje pod maską, a teraz? piiiiiiiiiii i na końcu robi pstryk.

 

Jak sprawdzić czy jest iskra? i czy wtryski podają paliwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeśli nie słychać pompy po włączeniu zapłonu to pewnie ona właśnie padła... Sprawdź jeszcze czy dochodzi prąd do pompy, zanim kupisz nową. Jeśli prąd jest na pompie a ona nie pracuje, to już wiesz wszystko. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musi być słychać pompowanie paliwa. Bardzo charakterystyczne "wrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" :) Pompa pewnie padła Ci w baku. Tam poszukaj a nie pod maską.

Pompa wygląda tak:

http://allegro.pl/pompa-paliwa-bmw-e46-1-8-2-0-316i-318i-n42-i2702060378.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o tym pisałem kilka postów wyżej że wcześniej było słychać a teraz nic, tylko piszczy to coś :D Nie wiem czy tak zawsze piszczy czy to ma jakiś związek ale lepiej żeby było widać. Z resztą na filmiku nie ma charakterystycznego wrrr :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A to piszczenie jak dla mnie jest ok. ja mam tak samo. Nie słychać aby pompa w baku Ci pracowała. Na 99% to ona padła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż to znamy powód nie palenia Bumki :( Ale dziwne że padła tak nagle. Na przyszłość wiem żeby na rezerwie jej mocno nie jeździć. To teraz nie dość że filtry i olej do wymiany to jeszcze pompa :D Dobrze, że teraz a nie po mechaniku.

 

Pozdrawiam :) Dziękuję za zainteresowanie się tematem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik :

 

http://www.youtube.com/watch?v=CEnqvgaNuN8&feature=youtu.be

 

Fotka:

 

http://i49.tinypic.com/2hckwuo.jpg

 

Kolego to nie pompka paliwa a pompka pomocnicza od ogrzewania!

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dzisiaj z kumplem mechanikiem zabraliśmy się za pompe bo akurat dzisiaj miał wolne, przed zamówieniem chciałem napewno wiedzieć że to ona padła. Więc wyciągneliśmy pompe wyjeliśmy i z kabelkami pobieglismy z nią do auta żeby zobaczyć czy działa. Po podłączeniu czy tak styknięciu kabelków do akumulatora POMPA DZIAŁA.. Eureka. no dobra przedmuchaliśmy podłączyliśmy włożyliśmy spowrotem kabel główny podłączyliśmy i co? NIE DZIAŁA.. Tak jakby nie dostawała prądu. Próbowaliśmy na zapłonie kabelki wtykać w każde miejsce wtyczki i do żarówki samochodowej, nie wiem czy tak dobrze można sprawdzić czy jest prąd ale żarówka nie zapaliła.. Nie wiem co jest. Chyba czas na elektryka?

 

Możliwe żeby tak się stało przez zapchany filtr paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro brakuje napięcia na pompie, sprawdź bezpiecznik od pompy. Poza tym na pewno będzie gdzieś jeszcze przekaźnik. Te dwa miejsca możesz sam jeszcze sprawdzić. Ale przydałby się miernik. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik dobry a przekaźnik nie wiem gdzie jest wiązka idzie dalej w jedną całość pod drzwiami i dalej. No jutro idę do elektryka więc on napewno będzie miał miernik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, podlacz kompa na 99% bedzie blad polozenia walkow rozrzadu. Niestety bez wymiany napinacza lancucha rozrzadu sie nie obejdzie :( mialem to samo, dlugo nie wierzylem w to ale niestety te lancuchy wytrzymuja tylko 100 tys km.

 

W tym akurat modelu łańcuch wytrzymuję dużo więcej tylko fabryczny napinacz łańcucha jest wadliwy.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na ten temat, Bunia nigdy nie chodziła jak dizel, nie latała jej gałka zmiany biegów, kręciła spokojnie do 6k obrotów jak nie więcej, nie było żadnych problemów z mocą. Po kupnie zrobiła około 6 tysięcy kilometrów i bez problemowo. Trasa Szwajcaria-> Polska i na odwrót kilka razy. Przebieg Buni na dzisiaj to 248kkm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie stoi u mechanika, coś więcej będę wiedział po weekendzie

 

Całkiem możliwe, że siadł napinacz. Ale też nie jest to potwierdzone. Zobaczymy co ustali mechanik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest to co mowie to nie baw sie w wymiane samego napinacza tylko wymien kpl rozrzad. Oryginalny kpl kosztuje 550 zł, a na allegro sa dostepne febi za 365 zl http://allegro.pl/zestaw-lancucha-rozrzadu-bmw-e46-n42-46-318i-i2764220440.html

lub swag za 399 zł http://allegro.pl/komplet-rozrzad-bmw-3-e46-e90-316i-318i-x1-x3-1-8-i2738147428.html Ja osobiscie zalozylem ten i powiem Ci ze silnik nawet inaczej pracuje.

 

Tak jak pisalem nie wymieniaj samego napinacza bo mechanik i tak wezmie sporo za ustawienie rozrzadu/vanosow. Potrzebny jest do tego specjalny sprzet ktory swoje kosztuje. A jak juz masz zaplacic to zrob calosc bo nigdy nie wiesz czy za dwa dni nie strzeli Ci cos innego. Taka jest moja rada sam to przechodzilem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest to co mowie to nie baw sie w wymiane samego napinacza tylko wymien kpl rozrzad. Oryginalny kpl kosztuje 550 zł, a na allegro sa dostepne febi za 365 zl http://allegro.pl/zestaw-lancucha-rozrzadu-bmw-e46-n42-46-318i-i2764220440.html

lub swag za 399 zł http://allegro.pl/komplet-rozrzad-bmw-3-e46-e90-316i-318i-x1-x3-1-8-i2738147428.html Ja osobiscie zalozylem ten i powiem Ci ze silnik nawet inaczej pracuje.

 

Tak jak pisalem nie wymieniaj samego napinacza bo mechanik i tak wezmie sporo za ustawienie rozrzadu/vanosow. Potrzebny jest do tego specjalny sprzet ktory swoje kosztuje. A jak juz masz zaplacic to zrob calosc bo nigdy nie wiesz czy za dwa dni nie strzeli Ci cos innego. Taka jest moja rada sam to przechodzilem. Pozdrawiam

 

W moim przypadku konieczna też była wymiana koła łańcuchowego. Gdybym wcześniej wymienił napinacz to pewnie nie trzeba by było wymieniać łańcucha i szyn. Do tego trzeba doliczyć koszt uszczelki pokrywy zaworów... no i znając życie pewnie coś jeszcze dojdzie.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wytypował pompę jednak. Z tego co mi tłumaczył to nic, że chodzi na krótko coś tam mi tłumaczył że może chodzić na krótko ale w aucie już nie tak jest bo coś tam jest dalej odpowiedzialne. Zamówił nową za 450 zł kompletną, omg.

 

Odmę przy okazji też wyczyści bo kopci :d

 

Jako że fundusz okrojony to przy okazji myslę o wymianie filtrów szukałem zestawów filtrów do N42 i znalazłem tylko coś takiego

 

http://allegro.pl/zestaw-filtrow-bmw-e46-316i-ci-ti-318i-ci-ti-i2716907851.html

 

jakieś opinie? Może są jeszcze jakieś inne kompatybilne z tym silnikiem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wytypował pompę jednak. Z tego co mi tłumaczył to nic, że chodzi na krótko coś tam mi tłumaczył że może chodzić na krótko ale w aucie już nie tak jest bo coś tam jest dalej odpowiedzialne. Zamówił nową za 450 zł kompletną, omg.

 

Odmę przy okazji też wyczyści bo kopci :d

 

Jako że fundusz okrojony to przy okazji myslę o wymianie filtrów szukałem zestawów filtrów do N42 i znalazłem tylko coś takiego

 

http://allegro.pl/zestaw-filtrow-bmw-e46-316i-ci-ti-318i-ci-ti-i2716907851.html

 

jakieś opinie? Może są jeszcze jakieś inne kompatybilne z tym silnikiem?

 

Pozdrawiam

 

Z tą odmą to jeśli uda się wyczyścić i ponownie wszystko zmontować to raczej za jakiś czas powinieneś ją wymienić wraz z przewodami... niestety to też nie mały wydatek.

Co do cen "porządnych" części (n. filtrów) zajrzyj na www.czescidobmw.pl

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.