Skocz do zawartości

BMW E39 525i 2003 - kepa416


kepa416

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich chciałbym przedstawić swój nowy nabytek. Jest to E39 525i w manualu w Exclusive Edition. Rocznik 2003. Przebieg 309 000 km. Auto nienaprawiane jeśli chodzi o powłokę lakierniczą całe zbadane miernikiem. Wszystko w oryginale jeśli chodzi o wyposażenie. Dodatkowo pierwszy właściciel od nowości w DE (rocznik 1952), zostawione pod salonem BMW i wymienione przez niego na E60.

 

Dla mnie i tak za duże wyposażenie ogólnie szukałem Mpakietu ale zakochałem się w luksusie i wygodzie. Dla mnie przeskok o kilka epok po przesiadce z Hondy Civic VI lol

 

Do zrobienia kilka rzeczy otarcia ryski, jedno ognisko korozji i trochę mechaniki visco, przepływka i inne duperele.

Zdjęcia po pierwszym szybkim myciu pianka szampon i trochę usuwania smoły i kleju. Weekend będzie przygotowanie pod wosk porządne mycie z dekantacją i sprzątanie wnętrza bo nie starczyło czasu.

 

 

Rozkodowany VIN:

 

========================================

Vehicle information

========================================

VIN: WBADT310X0GN80094

Type code: DT31

Model: 525I (EUR)

E-F-R series: E39

Series: 5

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: M54

Displacement: 2.50

Power: 141 (192 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 892 - TITANGRAU METALLIC

Upholstery code: V6SW - LEDER HIGHLINE/S

Prod.date: 2003-03-27

S167 EU4 exhaust emissions standard

S210 Dynamic stability control III

S232 BMW light alloy wheel, radial spoke 50

S249 Multifunction f steering wheel

S302 Alarm system

S403 Glass roof, electrical

S415 Sun-blind, rear

S422 Fine wood trim, mussle maple

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S464 Ski bag

S465 Through-loading system

S473 Armrest front

S494 Seat heating driver/passenger

S500 Headl.washer system/intensive cleaning

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S555 On-board computer V with remote control

S601 TV function

S609 Navigation system, Professional

S723 Exclusive Edition

S785 White direction indicator lights

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S915 Omission of outer-skin preservation

S964 Navi DVD to be requested at shipping

 

http://i.imgur.com/xkQ6F4em.jpg

http://i.imgur.com/TzEgN1Mm.jpg

http://i.imgur.com/R7Oz7mmm.jpg

http://i.imgur.com/MVpDjaOm.jpg

http://i.imgur.com/pTy2yZkm.jpg

http://i.imgur.com/n6sn665m.jpg

http://i.imgur.com/Ooi58MBm.jpg

http://i.imgur.com/AIz7Bokm.jpg

http://i.imgur.com/ZUCPi3Xm.jpg

 

Cała galeria:

 

http://imgur.com/a/iLeic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne autko. I mówi Ci to właściciel innego exclusiva :norty:

Trochę pierdołek masz do ogarnięcia ale na spokojnie doprowadzisz do porządku.

 

Kolor skóry to wybór konsekwentny czy "taki był"? Jak by nie było, czarna skóra w exclusivach jest dużo wytrzymalsza od beżowej.

 

Sugeruję, żebyś zdjął tylne boczki drzwiowe. Prawdopodobnie czeka Cię tam niespodzianka z odklejoną matą i rozmoczonymi boczkami.

Robiłem poradniki jak to naprawić, jeden o boczkach jakiś rok temu, a drugi o macie kilka dni temu. Zajrzyj do mojej galerii i poczytaj :cool2:

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Jak to zawsze bywa w moim przypadku życie mnie nie rozpieszcza, ale cóż. Wiedziałem że Wisko wymaga wymiany i mam problemy z mocą z dołu prawdopodobnie wina przepływki. Rach ciach i wiatrak Wisko się rozleciał z 11 łopatek zostało 3 reszta na dole, przy okazji dziura w chłodnicy i zarzygane paski... Smutek mnie ogarnął ale zamówione:

 

-Wisko Beru

-Chłodnica Niessens

-Płyn Febi

-Wiatrak Wisko

-Przepływka

-Termostat OE BMW

-Filtr oleju OE BMW

-Filtr powietrza OE BMW

-Pióra wycieraczek Bosch Twin

-Uszczelka pokrywy zaworów OE BMW

 

http://i.imgur.com/qM4DOuIm.jpg

 

Doposażyłem gamę kosmetyków do auta, głównie o duperele pod chromy, opony i uzupełniłem braki w pianie i szamponie.

 

Do tego płukana + oliwa w trakcie.

 

O rzeczy OE pokusiłem się po tym jak otworzyłem filtry i zobaczyłem OE z ostatniego serwisu w DE. Cały czas chodzi mi po głowie aby pociągnąć serwisy w ASO bo książka jest świeża jak i cała historia.

 

 

Jeśli chodzi o wymianę wyszło jak wyszło. Większość zamontowana.

 

Tak wyglądało wisko, wiatrak i chłodnica:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160721/cdfa8936599f164e1b2141a1a70b32f6.jpg

 

 

Dodatkowo układ odpowietrzylem, odpaliłem ale auto na nowej niepodlaczej przeplywce falowalo i zgaslo. Potem już nie odpaliło bo padł akumulator. Więc wyprawa po nowy.

 

 

27.07.16

 

Kolejne elementy pierwszego serwisu:

 

http://i.imgur.com/IVtOabKm.jpg

http://i.imgur.com/QJMUijvm.jpg

http://i.imgur.com/Vnn4fx9m.jpg

 

2016-08-04

 

Dziś na pierwszy ogień poszła w końcu uszczelka pod deklem dzięki której mam zakonserwowany spód aż po sam most i cały silnik. Czeka mnie mycie całego silnika i skrzyni biegów i szukanie kolejnych wycieków.

Dodatkowo po drodze wyszły wycieki z układu wspomagania, prawdopodobnie węże puszczają na łączeniu ze zbiorniczkiem i przekładnia.

 

Kolejny weekend prac za mną.

 

Uszczelka pokrywy wymieniona i zmieniony olej na motul 5W40 Xcess:

http://i.imgur.com/FyX8uzEm.jpg

 

Łatwo nie było uszczelka po 13 latach wykruszyła się do głowicy 4 godziny wybierałem po drobinkach a i tak na koniec wyssałem sondą do oleju całość. Potem zdrowaśki przed odpaleniem i działa. Cała pokrywa wyczyszczona, od spodu wyglądała jak pordzewiała.

 

Zacząłem czyszczenie skór Colorlockiem:

 

50/50

 

http://i.imgur.com/DOupqLum.jpg

 

50/50 na szmatce po fotelu kierowcy

 

http://i.imgur.com/DZlemhTm.jpg

 

http://i.imgur.com/uZuxpZbm.jpg

 

 

Dodatkowo kilka potrzebnych rzecz:

 

http://i.imgur.com/icyrW26m.jpg

 

Pompka dodatkowego zbiorniczka spryskiwaczy bo stara wyglądała jak stopiona. Uszczelka zbiorniczka od wspomagania, korki pod znaczek i w końcu zamontowany znaczek z przodu, zaślepki śrub pokrywy (stare 2 sztuki ktoś wkleił na silikon) i śruby pompy które zostaną zmienione bo zostałay skatowane przy odkręcaniu Wisko.

 

2016-08-19

 

Kolejna dostawa części dotarła. Głównie walka z ubytkami oleju i wyciekami mam nadzieje że już bliżej niż dalej. Tym razem odma kompleta OE, uszczelka podstawy filtra oleju, kilka oringów z okolic bagnetu i filtra oleju i siłowniki klapy.

 

http://i.imgur.com/DOERH2Vm.jpg

 

 

2016-09-02

 

Odma wymieniona wyszlo ciężko ale się udalo po datowniku wychodzi ze była od nowości w aucie.

 

Dodatkowo wpadła nowa rolka napinacza po łożysko piszczalo i huczalo od razu trochę ciszej pod maska.

 

Wymieniłem też uszczelkę pod podstwa filtra ale z tego co widziałem cieknie jeszcze z miski olejowej i dwa przewody wspomagania. Jeśli to ogarnę to temat wyciekow uznaje za zakończony.

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160902/be6cce83ec3aa1e8c0b52473eb458cb3.jpg

 

2016-11-15

 

Przyjechały zimówki i wpadły na felgi. Byłem zadowolony z Nokiana cena fajna więc wybór padł na model WR D3 :

 

http://i.imgur.com/xka5gXUm.jpg

 

 

2016-11-17

 

Dziś kolejne wymiany:

 

Wpadł komplet świec NGK od dawna leżało tylko jak zawsze nie było czasu, jednak na wymianę świec ten już minął dawno.

 

http://i.imgur.com/i1VwWYzm.jpg

 

Do tego komplet gum na stabilizator Febi i łączniki Lemforder. Stare gumy miały okropny luz i dość mocno stukały. Oczywiście datownik na gumie 03. Łączniki były wymieniane i w miarę zdrowe ale poleciały profilaktycznie.

 

http://i.imgur.com/tZ6drTCm.jpg

http://i.imgur.com/ArHhBokm.jpg

 

Przy okazji chciałem wymienić skorodowaną śrubę w podporze wydechu, ale skończyło się tak jak myślałem. Została cała wewnątrz nakrętki.

 

http://i.imgur.com/NFpS7VWm.jpg

http://i.imgur.com/btmtKqnm.jpg

 

2016-11-22

 

Dziś udało się wjechać na kanał dni wolne w pracy dobrze służą można się oderwać w garażu od codzienności.

 

Wymiana oleju na Motul 5w40 xcess przed wymianą LIQUI MOLY Pro-Line Engine Flush do tego filtr Hengst i uszczelka czujnika poziomu oleju profilaktycznie. Zakupiłem fajną misę do spuszczania oleju myślałem że 8L wystarczy jednak od stanu min. gdzie powinno być około 5.5l i powiedzmy płukanka wyszło sporo więcej.

 

http://i.imgur.com/qJFBesRm.jpg

http://i.imgur.com/ZLN2WnGm.jpg

http://i.imgur.com/a86z1vRm.jpg

 

Tutaj ciekowstka tak wyglądał OE filtr oleju po 3. 000 km i płukance:

 

http://i.imgur.com/WFrtOfsm.jpg

 

Dodatkowo filtr paliwa nowe wężyki i opaski:

 

http://i.imgur.com/vxwGAIpm.jpg

 

Z ciekawości szukałem daty na starym filtrze bo ciekaw byłem opasek zaciskanych na jednym z węży, myślałem że serwis w ASO robi taką profi robotę jednak się przeliczyłem:

 

http://i.imgur.com/689md5zm.jpg

http://i.imgur.com/vnsII77m.jpg

 

Data produkcji auta to 27-03-2003 więc po części się zgadza.

 

Po wymianie auto całkowicie inaczej pracuje. Sam filtr mocno wpłynął na "kangury" podczas ruszania a świece na przyśpieszenie w dolnych partiach obrotów. Może trochę efekt placebo, ale kto wie.

 

Dodatkowo gdyby ktoś chciał podejrzeć mam rozkodowany raport który potwierdza ciągłość wizyt w ASO.. Jak widać nie wszystko tak pięknie wygląda.

 

https://www.dropbox.com/s/jns7la44mhe40w3/gn80094-report.pdf?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

-wpadła zmieniarka cyfrowa Dension Dateway Lite BT

Witam,

czy mógłbyś powiedzieć jak sprawdza się ten emulator? Jak z jakością audio oraz jakością rozmów przez BT? Sam planuje zakup również do e39 :)

Z góry wielkie dzięki :)

 

 

 

Dla mnie działa idealnie tak jak chciałem tzn. Podłączanie to wypięcie kostki z tunera w bagażniku i podłączanie tego. Radio widzi to jako zmieniarkę foldery na Pendrive tworzy się łatwo odczytuje szybko. Jeśli chodiz o BT to parowanie z telefonem też proste nie zmienia nazwy co nie wierzą się z ciągłym parowaniem urządzeń. Spotify lub Tildal działają bez problemu po BT i nie zauważyłem zmiany jakości.

 

Sterowanie kierownica z usb działa wszytko poza przewijaniem utworów. Dodatkowo można zmieniać foldery z kierownica przyciskami For i Back. Jeśli chodzi o BT to działa play ale z urządzania utwory zmieniamy z kierownicy jak i głośność z kierownicy.

 

Pewnie bawiąc się głębiej można by to połączyć z telefonem bo wejście jack pozwala na dołożenie mic do urządzenia itp.. ale ja nie wymagam.

 

Moim zdaniem urządzenie jak najbardziej ok jesli chodzi o działanie jednak cena mocno daje do myślenia. 199-299 wystarczyło by spokojnie za taki sprzęt.

 

Co do Yatour i pokrewnych słyszałem że jest problem z wykrywaniem urządzenia po odpaleniu i jakieś problemy z obsługą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.