Skocz do zawartości

riskofpain

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 525i Touring Carbonschwarz Metallic

Osiągnięcia riskofpain

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Hej koledzy potrzebuję pomocy ☹ Rok temu w grudniu samemu pojechałem do Niemiec i kupiłem e39 od osoby prywatnej. Przebieg na umowie wynosił 270900 i zakładam, że był on rzeczywisty (od 2005 roku kręcenie przy liczniku w Niemczech jest mocno karane, nawet w przypadku osób prywatnych). W kraju wykonałem przegląd techniczny i zarejestrowałem auto zgodnie ze wszystkimi procedurami. Jeżeli to istotne, diagnosta wtedy nie wpisał przebiegu do Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEPiK, brakuje w historiapojazdu.gov.pl). Samochód zarejestrowany, OC kupione, jeździłem cały rok, około 7 km do pracy w jedną stronę, +/- raz w miesiącu trasa do rodzinnego domu około 280 km w jedną stronę, dwa wyjazdy do Czech z Poznania, w tym jeden służbowo, okazjonalne trasy do Warszawy, itd. Łącznie zrobiłem około 15kkm. Na dzień dzisiejszy na blacie jest około 285630 km i rośnie. I teraz sedno. W piątek 8.12 pojechałem na przegląd. Przeszło bez żadnych problemów, w związku z czym nie wydano mi zaświadczenia o przeglądzie. Dzisiaj, tak z czystej ciekawości wszedłem na historiapojazdu.gov.pl, wpisałem wszystkie dane i moim oczom ukazał się aktualny przebieg pojazdu wynoszący, uwaga, 385550 km!!! Od razu zadzwoniłem do SKP, w którym robiłem przegląd i poinformowałem o błędzie. Powiedziano mi że oddzwonią o 12 gdy będzie diagnosta, który robił przegląd. O 12:30 zadzwoniłem sam, w słuchawce jakaś Pani, która, po wytłumaczeniu wszystkiego jeszcze raz, kazała mi czekać. Po chwili znów musiałem wszystko wyjaśniać Panu, który okazał się szefem. Na to on powiedział, że oni nie mogą wpisywać przebiegu jaki chce klient. Próbowałem sprawę wyjaśnić na miejscu ale na nic zdały się moje starania. Sprawę będę musiał skierować w jakiś sposób do sądu. Ktoś się może zapytać: dlaczego? A dlatego, że w świetle ostatnich doniesień o zmianach w prawie dotyczących przekręcania liczników, przy następnym przeglądzie (załóżmy około 300000 km) ktoś może posądzić mnie o przestępstwo. Już przymykam oko, że samochód automatycznie traci na wartości, gdy udokumentowany przebieg jest wyższy o 100kkm niż jest w rzeczywistości. Proszę Was poradźcie coś, bo póki co sprawa wygląda na słowo przeciwko słowu. Pracuję i w związku z tym mam kilku świadków na to, że samochód codziennie stoi pod biurem. Studiuję zaocznie, więc nie mam czasu na weekendowe wojaże, tak odległe, żeby przez rok zrobić 115 tysięcy kilometrów. Od czasu do czasu (mniej więcej co 1000 km) ja lub moja dziewczyna robiliśmy zdjęcia licznika z datami i geotagami. Czy to wystarczy na wygranie sprawy przeciwko Januszowi z SKP? Sam byłem gorącym zwolennikiem systemu ewidencyjnego, ale jak widać jeden diagnosta potrafi cały sens systemu spuścić w kiblu.
  2. Witam, czy mógłbyś powiedzieć jak sprawdza się ten emulator? Jak z jakością audio oraz jakością rozmów przez BT? Sam planuje zakup również do e39 :) Z góry wielkie dzięki :)
  3. Jest moze w Poznaniu chetny, dobry czlowiek, z pojeciem na temat BMW, by pomoc mi obejrzec go jutro jeszcze raz? Place w whisky albo w innej walucie do dogadania.
  4. Witam, Od dłuższego czasu poszukuję mojego pierwszego BMW i zdecydowałem się na e39. Taki oto e39 wpadł mi w oko: http://allegro.pl/show_item.php?item=6598918038#490cb95c7a Na co zwrócić uwagę podczas oglądania tego konkretnego modelu? Z góry dziękuję za pomoc, Options 0210 Dynamic stability control 0320 Deleted, model lettering 0337 M Sports package 0339 Shadow-Line 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 0434 Interior trim finishers 0441 Smoker package 0481 Sports seat 0500 Headl.washer system/intensive cleaning 0520 Fog lights 0522 Xenon Light 0548 Kilometre speedo 0650 CD player 0661 Radio BMW Business (C43) 0705 M Sports suspension II 0710 M leather steering wheel 0715 M Aerodynamics package 0775 Headlining anthracite 0785 White direction indicator lights 0788 BMW LA wheel, Individual 0801 GERMANY VERSION 0851 Language version German 0863 Dealer List Europe AUTOMATISCHE LEUCHTWEITENREGULIERUNG E38 131 3 Helbako 28-06-2013 DYNAMISCHE STABILITAETS CONTROL DSC57 55 10 28-06-2013 ELEKTRONISCHE WEGFAHRSPERRE ENTWICKLUNGS SGBD 3 81 Kostal 28-06-2013 INTEGRIERTE HEIZ- KLIMAREGELUNG E39 0 10 Preh 28-06-2013 KOMBI E39C, E53 16 7 VDO 28-06-2013 LCM_III E38 / E39 / E52 / E53 2 18 Loewe =>Lear 28-06-2013 LWS5_1B 4 1 Kostal 28-06-2013 MRS4 FUER AIRBAG SG E39 (TEMIC), E46 E53 R50 R53 (3 12 Temic 28-06-2013 12011743 MS 43.0 FUER M54 MIT EWS 3 19 00 Siemens 28-06-2013 P-Codes 14-08-2006 REGENSENSOR (AUTOMATISCHE INTERVALL REGELUNG) 4 0 Kostal 28-06-2013 ZKE III: Grundmodul E38, E39 21 5 UTA 28-06-2013 Edit: Ok, samochód obejrzałem z wierzchu. Generalnie został mocno modyfikowany względem fabryki. Oczywiście wspomniane przez sprzedającego gwintowane zawieszenie, wymieniona i obszyta kierownica i gałka. Szpachla na prawym dolnym rogu bagażnika, w kilku miejscach pomalowany. Z rzeczy które mnie bardziej niepokoją: zalążki rdzy na przodach progów (przy przednich kołach) z obu stron, rdza pod klapką wlewu. Po rozkodowaniu VIN w oryginalnym wyposażeniu brakuje automatycznej klimy, a w samochodzie jest. Teraz moje pytanie brzmi: jak sprawdzić czy ktoś zamienił półautomatyczną klimę na automatyczną, razem z nagrzewinicą itd, czy tylko, o ile to możliwe, dołożył panel z automatycznej? Warto dodać, że szyby z przodu mocno parują. Po VINie powinno być radio CD, jest kaseciak z tak rozpikselowanym modułem sterowania, że nic nie da się przeczytać (pewnie na placu ktoś sobie zamienił). Do tego zdekompletowany zestaw kluczy i tylne drzwi nie chcą się otworzyć od zewnątrz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.