Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy koledzy może ktoś miał podobny przypadek.

E39 2001r.

Autko jest z Włoch. W Pl około roku. Mapa silnika prawdopodobnie nie zmieniana.

Spalanie super 7.2 średnio.

Spadek mocy przy coraz większej prędkości. Zrobiona turbina (wirnik usterka), wymieniona uszczelka pod deklem, sprawdzony EGR.

Komputer nie pokazuje żadnych usterek poza uszkodzeniem wentylatora chłodnicy.

Czy to możliwe że to blokuje komputer i wchodzi w tryb awaryjny nie dając odpowiedniej mocy?

Przy włączonej klimie jest jeszcze gorszy dramat, auto jest jeszcze wolniejsze.

Obstawiałem zatkane catalizatory/układ wydechowy ale to chyba też nie powód.

 

Może ktoś jest w stanie podpowiedzieć rozwiązanie lub od czego teraz zacząć?

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
najlepiej byłoby się przejechać autem z podłączoną inpą i obserwować co się dzieje. Częstym problemem w m57 są uszkodzone wężyki od sterowania podciśnieniowego. Zacznij od ich sprawdzenia.
Opublikowano

Jeśli miałaby to być wina uszkodzonego wentylatora klimy, to komputer potrafi zdławić silnik, ale dopiero kiedy wskazówka temperatury jest wychylona mocno w stronę czerwonego pola. Odetnie wtedy klimę, jeśli była włączona i nie pozwoli wkręcić się silnikowi powyżej 1500 albo 1700 obr (nie pamiętam).

Ale to, co opisałem powyżej to już sytuacja ekstremalna.

 

Samo "posiadanie" uszkodzonego wentylatora i błędu na kompie nie ma wpływu na moc. I też radzę podpiąć się pod Inpę, popatrzeć na livedata podczas jazdy i sprawdzić wężyki podciśnieniowe.

U mnie było kiedyś podobnie, jak po grubszym serwisie jeden z wężyków nie został wpięty w mocowanie i latając luźno przykleił (przytopił) się do rury od turbiny. Jak silnik był zimny to był szczelnie przyklejony i nie było tragedii, a jak się nagrzewał i razem z nim rura, to podciśnienie uciekało i sterowanie turbiną było prawie zerowe.

Opublikowano

Dziękuję, sprawdzę te wężyki i wszystko co z nimi związane.

Z podłączoną inpą - znajdę co to oznacza, bo nie jestem pewien.

Dodatkowo zastanawiam się, czy nowa mapa silnika po prostu nie jest potrzebna,

(czy to skraca żywotność silnika?) ale mam nadzieję, że to tylko te błahe przewody i będzie śmigał.

W końcu te 3-litrowe diesle zdobywały nagrody w którymś roku. 300 tyś zrobione, ale powinno być

czuć te 193 KM.

Opublikowano
kolego musisz zmienić wentylator, silnik lapie temperaturę i wlacza tryb awaryjny bo wentylator jest uszkodzony, już przerabiałem ten temat.
Opublikowano

Super, dzięki że napisałeś, u mnie pewnie ta sama przyczyna.

Robię wentylator i niech śmiga.

Pozdrawiam,

A.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się do tematu.

Dziś, podczas powrotu z Gdańska dwukrotnie zdarzyło mi się, że podczas wyprzedzania(nagłe, gwałtowne dodanie "gazu"-automatyczna skrzynia dokonała redukcji o 2 biegi) doświadczyłem spadku mocy. W zasadzie jakby odcięcia zupełnie mocy. Jakby mi wyłączyło dopływ paliwa. Zdjęcie nogi z gazu i powolne(ale nie anemiczne)przyspieszanie-i nie występował żaden kłopot.

Gwałtowne wciśniecie pedału wiążące sie z redukcją biegu i(co oczywiste)sporo wyższe obroty powodują opisany objaw.

Gdzie szukać przyczyny?

 

Dodam, że szukałem pomocy w sprawie ogrzewania viewtopic.php?f=72&t=302986

może to może mieć jakiś związek?

Pozdrawiam

Opublikowano

Mój wentylator naprawiony, wszystko działa i komputer nie pokazuje błędów.

Koledze z posta wyżej pomogła naprawa wentylatora jeśli chodzi o moc, u mnie niestety nie.

Przegoniłem autko do 200 km/h ok 30-40 kilometrów i jest jakby żywsze, więc może ten układ

wydechowy jest u mnie przyczyną małej mocy.

Wygląda na to że, katalizatory do wymiany i powinien już śmigać.

Dodam tylko, że zamierzam jeszcze zmienić mapę silnika, dodałoby to mocy do max 230/240 KM

a wtedy już bym był bardzo happy bo spalanie jest wzorowe 6.9 - 7.1

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
możesz pod swoją wtyczkę podłączyć sprawny wentylator, jak nie zadziała, to masz instalację uwaloną, a jak zadziała, to instalacja ok., a wentylator padł. Można też wentylator uruchomić inpą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.