Skocz do zawartości

e39 523i spalanie oleju


kyrieelejson

Rekomendowane odpowiedzi

Mi na 17tys bierze niecały litr. Spalanie wielkie u ciebie nie jest. Silnik w jakimś stopniu jest wyeksponowany oczywiste po tylu latach. Ludzie takie spalanie jak ty masz na 10tys cieszyli by się jak by mieli co 1000km. Szczególnie nowsze silniki w e39 m54.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też od wymiany,do wymiany jakiś litr albo ciut więcej.No v8 więcej garów.Ogólnie BMW ma wysoką normę spalania oleju ale wartości podawane przez producenta są wyższe niż w rzeczywistości.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

JA lubię kręcić wysoko ale oleju nie bierze na tyle bym musiał dolewać przed wymianą co 12000 km.

 

Sporo zależy od jakości oleju.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lalem schell, valvoline, motul. Każdego mniej więcej zarl tyle samo. Zawsze mam 3/4 poziomu i do lewym dopiero jak dojdzie do połowy. Lekko przechylam butelkę i wiem że będzie ok. Mam zboczenie by nie mieć poniżej połowy ani nie poziom pod sam max

 

A 2l silnik ma du o do roboty. Do tego nikt z nas nie wie jak silnik był docierany, eksplatowany, czy się nie przegrzal. My mamy auto już nasto letnie i można tylko się domyślać. Wiem że mi pali dość mało i mam równą kompresję. Tylko tyle wiem o swoim silniku. A czy ktoś go kiedyś katowal tego nie wiem i się nie dowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerowego spalania też nie mam ale zdaje sobie sprawę że silnik jest też w jakimś stopniu zużyty.

 

Każdy silnik coś tam pali. Jeden tyle że na okres wymiany nawet nie trzeba dolewac a drugi raz dolewka (jak u mnie) bo 0.7 na dobrą sprawę można nie dolewac i będzie stan od wymiany do wymiany.

 

 

Ale są takie że dolewac trzeba co tankowanie do pełna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też podobnie bierze. Teraz zmienię olej na inny i zobaczymy

 

Ja testowałem różne oleje i rózne lepkości, Castrola,Valvo teraz śmigam na LM 5W/30. Od wymiany przelatane 10 tkm a na bagnecie połowa stanu. Ubyło ,może minimalnie i jestem pewien,że do wymiany żadnej dolewki nie będzie. Na poprzednich olejach, również dolewki były ledwo zauważalne, więc w moim przypadku producent oleju nie wiele tu zmienił. Płukanki stosuję dopiero od 3-4 lat, na blacie pokazuje 235tkm, ale kiedyś sprawdzałem CarSoftem to wyszło,że 40 tysi jest odkręcone co razem daje 275 :mrgreen: tyle co nic

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do spalania oleju to miałem silnik m52b20 spalający około litra na 1000km.

To już powodowało spore dymienie.

Jak go wreszcie rozebrałem < bo i tak uznałem go za złom> to pierścienie były zapieczone w rowkach tak , że trzeba było trochę siły żeby je wyjąć.

Uszczelniacze miałem zmienione co nic nie pomogło.

 

Według mnie nie jest do końca normalne gdy silnik spala spore ilości oleju.

 

Teraz jak już pisałem mam silnik zalany olejem castrol edge 5w30 i przez 12000 km nie spali więcej jak jakieś 0,5l a lubię kręcić wysoko.

 

Końcówka wydechu jest czysta i po tym też da się poznać kondycję silnika benzynowego.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego co piszecie zawsze tego oleju troche autko spali ,przebieg robi swoje i myślę że jak od zmiany do zmiany zejdzie od maja do minimum stanu to chyba jest Oki czyli ten litr/półtora litra. Na obecna chwile zalałem vavoline 10w40 i po 3.5 tys na miarce zeszlo około 2-3mm to chyba niezły wynik jak na 20-letnie auto z przebiegiem możliwe ze realnym 325 000, raczej realny bo widać to po stanie technicznym auta,hehe jeszcze wygląda nieźle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten 10w40 to zły pomysł.

Do tego szybko straci swoje parametry < max 5000km> i zacznie znikać mega szybko.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa tylko czy teraz można bezpiecznie przejść z 10w40 na syntetyk 5w40?

 

Można, bo większość z nas tak robiła, Ja również i robiłem to bez żadnych płukanek. Ale jeśli chcesz to nie widzę,żadnych przeszkód aby coś takiego zrobić. Niektórzy polecają zalać "jakimś" tanim syntetykiem, pojeździć trochę i zrobić już wymianę na ten właściwy

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moje 19sto letnie jeździ na 5w30 i ma się dobrze.

 

Ale w tesco widziałem olej 20w40 :D jak ktoś by był zainteresowany poprawą kondycji starego silnika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.