Skocz do zawartości

Hamulce do e46 - tarcze, klocki, przewody - zapytania


Jac3k

Rekomendowane odpowiedzi

:duh: Pewnie stad ten dyskretny nick...

 

Strasznie nerwowy jesteś :wink:

 

Nikt Ci nie broni kupować Boscha czy ATE, żyjemy w wolnym kraju, skoro jesteś zadowolony z pralki Bosch'a to i z tarcz wyprodukowanych przez nich (których faktycznie nie produkują) pewnie też będziesz zadowolony ;)

 

Ja tylko dziele się swoją wiedzą, którą zdobyłem przez lata w tej branży, tyle.

Nie godzisz się z tym ? Masz prawo ;)

 

Napisz do kogoś z Boscha czy z ATE z zapytaniem czy sami produkują, może im uwierzysz :P

 

 

Pozdrawiam serdecznie i udaje się na wypoczynek, dzięki za dyskusję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Miałem tarcze Zimmermann, nie nacinane, prawidlowy montaż, jazda normalna, niestety nie przejechałem na nich wiele, coś ok.3 tys.kilometrow, może nawet mniej i kierownica zaczęła drgać, oddałem na reklamacje, uznana, ale nie chcialem już wymiany, zakupilem inne. Może trafiłem na jakieś felerne, ale jakoś straciłem zaufanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh: Pewnie stad ten dyskretny nick...

 

Strasznie nerwowy jesteś :wink:

 

Nikt Ci nie broni kupować Boscha czy ATE, żyjemy w wolnym kraju, skoro jesteś zadowolony z pralki Bosch'a to i z tarcz wyprodukowanych przez nich (których faktycznie nie produkują) pewnie też będziesz zadowolony ;)

 

Ja tylko dziele się swoją wiedzą, którą zdobyłem przez lata w tej branży, tyle.

Nie godzisz się z tym ? Masz prawo ;)

 

Napisz do kogoś z Boscha czy z ATE z zapytaniem czy sami produkują, może im uwierzysz :P

 

 

Pozdrawiam serdecznie i udaje się na wypoczynek, dzięki za dyskusję :)

 

Pisałem już wcześniej, jak widać nie odpowiedziałeś.

http://www.op-marburg.de/Lokales/Wirtschaft/Wirtschaft-lokal/Die-Schuldenkrise-erreicht-den-Landkreis

Zakłady należące do boscha w Niemcach (Buderus Guss GMBH). Niby co tam konfekcjonują tarcze z płynnego żeliwa ?? :duh:

A tak wygląda profesjonalne przepakowywanie w zakładzie

http://www.op-marburg.de/Lokales/Wirtschaft/Wirtschaft-lokal/Buderus-erweitert-Kapazitaet

 

Jak widać wiedza zdobyta "przez lata" jest wątpliwa.

 

Nie chodzi o jakąś reklamę, bo nie mam w tym interesu, tylko nie lubię jak ktoś za przeproszeniem pieprzy głupoty do tego w celach marketingowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Piasty oczyściłeś porządnie czy czasu już brakło? :P bo to bardzo istotna sprawa. Widać bardzo dużo zależy od poprzedniego właściciela albo jego mechanika..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczyściłem porządnie papierem ściernym, także były gładkie i bez żadnej rdzy :) myślę że nie będzie z tym problemu następnym razem.

 

Niestety ale poprzedni właściciel albo jego mechanik nie zrobił tego zbyt dobrze i miałem trochę problemów :) teraz przynajmniej jestem mądrzejszy o to, że sama podstawa mechaniki nie musi być skomplikowana ale zawsze może się jakaś przykra niespodzianka trafić :p

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tarcze Zimmermann, nie nacinane, prawidlowy montaż, jazda normalna, niestety nie przejechałem na nich wiele, coś ok.3 tys.kilometrow, może nawet mniej i kierownica zaczęła drgać, oddałem na reklamacje, uznana, ale nie chcialem już wymiany, zakupilem inne. Może trafiłem na jakieś felerne, ale jakoś straciłem zaufanie.

 

Każdemu może się zdarzyć jakaś trefna sztuka, nie wykluczam tego. Choć z doświadczenia powiem Ci, że na Zimmermanna reklamacji nie ma, chyba, że montaż ktoś spaprze lub pierwszą fazę układania zestawu no to już na to nie ma mocnych, jeszcze nie wymyślili tarcz odpornych na brak umiejętności mechaników.

Poza tym jeśli po 3k uznana byla reklamacja to tarcze nie były na reklamacji u producenta a po prostu sklep w którym kupiłeś dla świętego spokoju uznał Ci reklamację. Tarcze należą do grupy elementów eksploatacyjnych czyli objęte są gwarancją producenta na zasadzie rękojmi czyli do przebiegu 1 tys. km. Tak samo to wygląda w przypadku części z rynku zamiennego jak i w przypadku kupna nowego auta.

 

rafalb33

 

Jednak wciąż nie jest to fabryka Bosch. W tej fabryce robią tarcze dla wielu firm, w pudełka boscha trafia z tego odsetek, wystarczy popatrzeć na pudełka z tarczami bosch gdzie na większości jest jednak made in china.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wiekszosci made in china? Ludzie, trzymajcie mnie... Tyle roznych rzeczy wkladalem Boscha i made in china na ich pudelkach to jest naprawde rzadkosc.

Dodam tylko, ze sam pracuje w wielkiej korporacji, a konkretnie w frabyce wielkiej korporacji. Takich przedstawicieli handlowych twojego pokroju, z ktorymi wspolpracujemy, zapraszamy na peczki.

Jednak, jak w kazdej szanujacej sie firmie w zyciu nie mozemy zdradzic kto inny jest naszym dostawca i dla kogo robimy nasze produkty. Jest to nie tylko niezgodne z polityka firmy ale tez obowiazujacym prawem (dotyczacym wlasnosci intelektualnej).

 

Stad to, ze jezdzisz sobie po fabrykach a tam Ci mowia, co dla kogo robia jest zwyczajna bajka.

 

Wez mi tu tez boscha do pralki nie porownuj. Jutro otworz maske w swoim bolidzie i zobacz czy tam nie masz czasem serwo od Boscha, albo systemu DSC.

Jak tak, to oczekuje, ze wywalisz i zastapisz Zimmermannem, bo tylko oni dostarczaja do BMW i bija Boscha na glowe jakosciowo. Po wymianie tych elementow sopodziewaj sie, ze systemy zaczna dzialac jak tylko pomyslisz o wcisnieciu pedalu, bez jego wciskania!

 

DDE od Siemensa tez musze wywalic z samochodu, bo mam od nich czajnik i telefon bezprzewodowy?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wiekszosci made in china? Ludzie, trzymajcie mnie... Tyle roznych rzeczy wkladalem Boscha i made in china na ich pudelkach to jest naprawde rzadkosc.

Dodam tylko, ze sam pracuje w wielkiej korporacji, a konkretnie w frabyce wielkiej korporacji. Takich przedstawicieli handlowych twojego pokroju, z ktorymi wspolpracujemy, zapraszamy na peczki.

Jednak, jak w kazdej szanujacej sie firmie w zyciu nie mozemy zdradzic kto inny jest naszym dostawca i dla kogo robimy nasze produkty. Jest to nie tylko niezgodne z polityka firmy ale tez obowiazujacym prawem (dotyczacym wlasnosci intelektualnej).

 

Stad to, ze jezdzisz sobie po fabrykach a tam Ci mowia, co dla kogo robia jest zwyczajna bajka.

 

Wez mi tu tez boscha do pralki nie porownuj. Jutro otworz maske w swoim bolidzie i zobacz czy tam nie masz czasem serwo od Boscha, albo systemu DSC.

Jak tak, to oczekuje, ze wywalisz i zastapisz Zimmermannem, bo tylko oni dostarczaja do BMW i bija Boscha na glowe jakosciowo. Po wymianie tych elementow sopodziewaj sie, ze systemy zaczna dzialac jak tylko pomyslisz o wcisnieciu pedalu, bez jego wciskania!

 

DDE od Siemensa tez musze wywalic z samochodu, bo mam od nich czajnik i telefon bezprzewodowy?!

 

 

Dlaczego z braku argumentów odbiegasz od tematu ? :)

 

Nie wiem co takiego wkładałeś z Boscha ale jeśli mowa np o tarczach to tak, gro jest made in china.

Nie jestem przedstawicielem handlowym i osobiście też nie przepadam za tego typu osobami a niestety na co dzień jesteśmy odwiedzani przez takich.

 

Jadąc do fabryki nie jadę jak wycieczka szkolna popatrzeć zza szyby na linię produkcyjną tylko mam dostęp do hali a tam często przewijają się pudełka różnych firm, nie trudno wywnioskować co dalej ;)

 

Czy ktoś tu pisał o serwie hamulcowym czy DSC czy jeszcze czymś innym ?

Już na samym początku Ci tłumaczyłem ale napiszę raz jeszcze, Bosch to konstruktor systemów hamulcowych, w swej fabryce we Wrocławiu produkują chociażby serwa czy korektory.

 

Ale to wątek o tarczach a nie innych elementach układu hamulcowego i o tym też staram się cały czas Ci pisać.

 

Myślę, że na tym możemy zakończyć tą dyskusję ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moralizujesz mnie, ze to watek o tarczach, jak ja pisze o ukladzie ogolnie, a sam mi tu sadzisz o PRALKACH. Wspaniale.

A jak kontynuuje ta durna polemika RTV/AGD odpowiadajac na twoja pralke, swoim czajnikiem, to mi wyjezdzasz, ze odbiegam od tematu... Co za morlanosc Kalego.

W dodatku mowisz, ze za przedstawicielami handlowymi nie przepadasz. Bedac dystrybutorem Zimmermanna, kim jestes jesli nie ich przedstawicielem handlowym?

 

Lewian, na koniec zacytuje Rafala, chociaz wiem, ze jestes czlowiekiem, do ktorego zadna argumentacja nie trafia... tez koncze dyskusje i pozdrawiam.

 

"Pisałem już wcześniej, jak widać nie odpowiedziałeś.

http://www.op-marburg.de/Lokales/Wirtsc ... -Landkreis

Zakłady należące do boscha w Niemcach (Buderus Guss GMBH). Niby co tam konfekcjonują tarcze z płynnego żeliwa ?? :duh:

A tak wygląda profesjonalne przepakowywanie w zakładzie

http://www.op-marburg.de/Lokales/Wirtsc ... Kapazitaet

 

Jak widać wiedza zdobyta "przez lata" jest wątpliwa."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega nie rozumie co to w dzisiejszych czasach są pojęcia grupy kapitałowej, i to że ktoś jest WŁAŚCICIELEM jakieś fabryki wg niego oznacza, że tego nie produkuje :duh:

Jeżeli ja jako firma X kupie zakład produkujący np. rury firmę Y i do tego, jak w tym przypadku zainwestuje jeszcze w niego 40 milionów euro, nie staje się wcale producentem rur.

Ale jeżeli kupując firmę Y, zmienił bym jej nazwę na X, to już byłbym producentem, czy jeszcze nie ?? Może nie mógł bym kupić zakładu, ale musiał bym go wybudować od podstaw pod logiem X?? :duh:

Chłopie, pogrążasz się....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja to np rozumiem, dlatego gdzies tam powyzej napisalem, ze TRW wg ich moralnosci tez nie powinno byc uznawane za producenta tarcz i klockow, bo robi to tylko dlatego, ze kupilo Lucasa i z czasem zmienilo nazwe na najpierw TRW Lucas a potem TRW.

 

Oczywiscie zgadzam sie, ze z Boschem jest podobnie. Wcale mi nie przeszkadza, ze robia tez wiertla, sprzet budowlany czy AGD RTV. Jak dla mnie moga robic klatki dla chomikow, ktorych wcale nie musze kupowac, byleby produkt, ktorym jestem zainteresowany byl wysokiej jakosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[..Poza tym jeśli po 3k uznana byla reklamacja to tarcze nie były na reklamacji u producenta a po prostu sklep w którym kupiłeś dla świętego spokoju uznał Ci reklamację. Tarcze należą do grupy elementów eksploatacyjnych czyli objęte są gwarancją producenta na zasadzie rękojmi czyli do przebiegu 1 tys. km. Tak samo to wygląda w przypadku części z rynku zamiennego jak i w przypadku kupna ...]

 

mialem nie pisać, ale coś tam napisze

Co Ty za glupoty wypisujesz? Gwarancja na 1 tys.km ? przepraszam, do 1 tys., czyli moze być nawet 1 km ,jeśli taką dajesz, to w zyciu nic bym u Ciebie nie kupił, chwalisz sie jedną z najdłużej funkcjonujących firm hamulcowych ? może, ale z pewnością z najkrótszą gwarancją ,to pewne, gwarancja byla 2 letnia, madrzysz się, pouczasz innych a mylisz gwarancje z rekojmią, zreszta co to jeat gwarancja producenta na zasadzie rękojmi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega nie rozumie co to w dzisiejszych czasach są pojęcia grupy kapitałowej, i to że ktoś jest WŁAŚCICIELEM jakieś fabryki wg niego oznacza, że tego nie produkuje :duh:

Jeżeli ja jako firma X kupie zakład produkujący np. rury firmę Y i do tego, jak w tym przypadku zainwestuje jeszcze w niego 40 milionów euro, nie staje się wcale producentem rur.

Ale jeżeli kupując firmę Y, zmienił bym jej nazwę na X, to już byłbym producentem, czy jeszcze nie ?? Może nie mógł bym kupić zakładu, ale musiał bym go wybudować od podstaw pod logiem X?? :duh:

Chłopie, pogrążasz się....

 

Kolega rozumie, ale może mało zrozumiale napisałem i nie zrozumialeś tego co ja napisałem więc powtórzę :P

 

Nie podważam tego, że ta fabryka należy do grupy Bosch'a jednak ten fakt nie świadczy o tym, że to co się tam produkuje trafia w pudełka Bosch. No bo gdyby tak było to po co na etykietach by drukowali, Made in PRC ? To co wychodzi z tej fabryki idzie do wielu aut na pierwszy montaż, idzie do pudełek innych firm ale niestety w pudełkach Bosch jest co innego. Podobna sytuacja jest w przypadku jednej z polskiej firm oferujących tarcze hamulcowe, swoją produkcję sprzedają komuś i idzie to jako inna marka na rynek a w swoich pudełkach mają inny, tańszy produkt.

 

Temat ze swojej strony uważam za wyczerpany, bardziej już chyba nie da się tego wyjaśnić ;)

 

Co Ty za glupoty wypisujesz? Gwarancja na 1 tys.km ? przepraszam, do 1 tys., czyli moze być nawet 1 km ,jeśli taką dajesz, to w zyciu nic bym u Ciebie nie kupił, chwalisz sie jedną z najdłużej funkcjonujących firm hamulcowych ? może, ale z pewnością z najkrótszą gwarancją ,to pewne, gwarancja byla 2 letnia, madrzysz się, pouczasz innych a mylisz gwarancje z rekojmią, zreszta co to jeat gwarancja producenta na zasadzie rękojmi?

 

Owszem gwarancja jest dwuletnia ale od momentu zakupu a od momentu montażu jest to 1000 (słownie: jeden tysiąc) kilometrów. A jeśli dajesz się nabierać sprzedawcom, którzy mówią o dwuletniej no to już Twój problem. Taka zasada obowiązuje bez względu czy kupisz tarcze x czy y czy też kupisz w salonie nowe auto.

 

Pozdrawiam i spokojnego wieczoru życzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś Ci nie wierzę, może wypowiedział by sie w tym temacie Maciek z czescidobmw, bardzo dużo części sie u niego kupuje, lub ktoś obeznany w temacie. Mam nadziej, że przy sprzedaży informujesz klientów, że gwarancja wynosi 1 tys.km

 

 

Poczytaj trochę, tu nie chodzi, że masz wierzyć mi bo to nie mój wymysł. Tak już jest na całym świecie i ja nie okłamuje klientów mówiąc o dwuletniej gwarancji czy pisząc o tym na aukcji czy sklepie internetowym co często się zdarza. Co nie zmienia faktu, że towar, który oferujemy jest dobrej jakości i reklamacje się po prostu nie zdarzają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc do fabryki nie jadę jak wycieczka szkolna popatrzeć zza szyby na linię produkcyjną tylko mam dostęp do hali a tam często przewijają się pudełka różnych firm, nie trudno wywnioskować co dalej ;)

Haha, nie wiem ile masz lat, ale tutaj Twoja dziecięca fantazja mnie szczerze ubawiła.

W pudełka to się pakuje towar dla użytkownika końcowego, a produkty na OEM do takich fabryk jak Bosch, jeśli przyjeżdżają, to przyjeżdżają w tysiącach egzemplarzy na paletach.

A jeśli firma chce utrzymać tajemnicę, to żadne "pudełka" się nie walają w miejscu, gdzie osoby postronne mają dostęp.

Bosch skrzętnie ukrywa producenta tarcz, ale przyjeżdża gostek zza wschodniej granicy, wpuszczają go na halę, bo w końcu hamulcami handluje nie od dziś, szybki rzut oka po pudełeczkach i ch** bombki strzelił, cała tajemnica się rypła. Niech Niemiaszki się uczą, jaki to Polak sprytny. :mrgreen:

 

PS. Dobrze wywnioskowałem, że pracownicy hali którą odwiedzałeś, zajmowali się przepakowywaniem tarcz z pudełek firmy X do pudełek Bosch? Nie mogli od razu zamówić w swoich pudełkach? Do przepakowania potrzebna fabryka? :)

 

PS2. Nie neguję, że Bosch nie jest producentem brandowanych przez siebie tarcz. Nie mam wiedzy w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zrozumiałeś.

 

To nie tak, że w fabryce X robią tarcze, przyjeżdża Pan z Boscha i wybiera sobie te, te czy tamte, zabiera i przepakowuje w pudełka Bosch.

 

Firma Bosch składa zamówienie w fabryce x na tarcze i albo daje im opakowania albo daje im projekt. Firma X robi tarcze na zamówienie, wykonuje opakowania i dostarcza w nich zamówione tarcze do firmy Bosch.

 

Dlatego też jak pojedziesz np do Siensheim do fabryki Zimmermanna to na hali zobaczysz pudełka nie tylko Zimmermanna ale i ATE, Audi, BMW czy Porsche.

 

Jako ciekawostka, idź do sklepu motoryzacyjnego i poproś o podanie 10 przypadkowych pudełek tarcz ATE, zauważysz, że będą one w rożnych opakowania, to co na co dzień spotykam to pudełka identycznej konstrukcji jak Zimmermanna tyle, że oczywiście z nadrukami ATE i na etykiecie made in Germany, drugi typ to opakowania typu klejonego od góry i na etykiecie jest made in italy, trzeci częsty typ to opakowania z nasuwaną pokrywą, nie matowe a z połyskiem i bardzo często zafoliowane a na etykiecie widnieje made in PRC.

 

To mam na myśli mówiąc o jakiejś firmie jako o producencie, Zimmermann produkuje i swoje produkty pakuje też we własne pudełka czyli kupując 5 pudełek ich tarcz masz towar jednakowej jakości, podobnie z klockami Ferodo, mają własną fabrykę i we własnych pudełkach sprzedają swoje klocki, oprócz tego oczywiście robią też dla innych i na pierwszy montaż ale w pudełku Ferodo jest klocek Ferodo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale czy dowiem się w końcu jakie kupić tarcze , żeby nie biły?

 

I żeby było jasne potrzebuję podstawowy produkt ponieważ nie ścigam się po torze, w górach jestem 2 razy w roku i sobie serpentyny odpuszczę, a na autostradzie nie hamuję z 360 do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale czy dowiem się w końcu jakie kupić tarcze , żeby nie biły?

 

I żeby było jasne potrzebuję podstawowy produkt ponieważ nie ścigam się po torze, w górach jestem 2 razy w roku i sobie serpentyny odpuszczę, a na autostradzie nie hamuję z 360 do zera.

 

tarcze Zimmermann + klocki Ferodo i "będzie Pan zadowolony" ;)

A i na serpentynach górskich będzie można trochę zaszaleć bez stresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale czy dowiem się w końcu jakie kupić tarcze , żeby nie biły?

 

I żeby było jasne potrzebuję podstawowy produkt ponieważ nie ścigam się po torze, w górach jestem 2 razy w roku i sobie serpentyny odpuszczę, a na autostradzie nie hamuję z 360 do zera.

 

Właśnie zakupiłem tarcze BMW OE i co ciekawe polecono mi klocki Ferrodo. Wcześniej miałem zestaw BMW OE i klocki BMW OE pokrzywiły się dosyć szybko, już po 5 kkm było lekkie bicie, a potem już tylko gorzej. Po założeniu podzielę się wrażeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakupiłem tarcze BMW OE i co ciekawe polecono mi klocki Ferrodo. Wcześniej miałem zestaw BMW OE i klocki BMW OE pokrzywiły się dosyć szybko, już po 5 kkm było lekkie bicie, a potem już tylko gorzej. Po założeniu podzielę się wrażeniami.

 

No i to będzie bardzo dobre połączenie, przyłóż się tylko do prawidłowego montażu i ułożenia kompletu i na pewno będzie dobrze służył.

 

W tamtej fabryce są produkowane tarcze, które trafiają do ich pudełek pod marką Bosch. Nie wiem skąd bierzesz te kity, które usilnie wciskasz. Na moim pudel nie było made in prc :duh:

Ile masz lat ?? :lol:

 

No skoro wierząc w taką teorię będzie Ci się lepiej spało to niech tak będzie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.