Skocz do zawartości

Rozrusznik nie kreci (rozwiazanie wymiana rozrusznika)


fornal

Rekomendowane odpowiedzi

================================================================================================

No i mam powazniejszy problem z BMW.

Kilka godzin temu jade sobie po autostradzie i tu nagle zapalila mi sie kontrolka ladowania na 1sek ale to jeszcze zignorowalem.

Po zatrzymani zgasilem i zapalilem, kontrolki gasna jest ok. Za 1km czuje jakis smrod z nawiewu i kontrolak ladowania sie zapala, pozniej kolejno ABS i ASC...Wiec sie zatrzymalem a tu po zgaszeniu cos jakby wentylator sie krecilo i sam rozrusznikiem zakreci!!l. Po zdjeciu obudowy nic dziwnego nie widac ale cos czuc. Po pol godzine samochod zapalil 2x razy z kluczyka. POzniej juz z kluczyka nie zapalil i slychac tylko klick ale nie kreci. Na ciag zapalil od razu i tak dotarlem do domu. Po drodze kilka razy sie kontrolak ladowania zapalala ale tak na 1 sek, po 2km juz sie nie zapala.

 

Pytanie co sprawdzic i co to moze byc. Jak zaglodalem kiedys pod samochod to rozrusznik wyglada na wymieniany. Prosze bardzo o jakies rady bo nie wiem co kupic na wymiane.

==================================================================================================

Problem zdiagnozowany. Upalil sie kable przy bensiksie, takie cienki chyba przychodzi od gory. Prosze o schemat podloczenia rozrusznika bo nie chce zrobic jakiegos bledu.

Edytowane przez fornal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale juz sie kontrolka nie swieci i czemu mialby nie krecic bo akumulator jest juz slaby. Komp nie wykazal zadnych bledow z tym zwiazanych bo mialem laptopa z inpa pod reka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie doradzce czy ten kable ma byc podpiety do tej srobki powyzej:

 

http://img34.imageshack.us/img34/3824/dscf5163j.jpg

 

I czy idze on we wziazce od gory czy raczej od dolu. Slaby tam dostep ale moze naprawie :)

Ciekawe za co on odpowiada. Ale to winowajca moich problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel podpiety niestety nadal slysze tylko klick z bendiksu zero krecenia rozrusznika.

Mam pytanie jak sprawdzic wylacznik piroteczniczny i wylacznik uderzeniowy w okolicach chłodnicy. Moze cos z tym sie poluzowalo.

Kontrolki nie gasna i slychac tylko "klick" z rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym z objawów klikania to słaba masa.... a jak sam zaczął kręcić to było zwarcie obu biegunów na rozruszniku i spalony kabel. Może izolacja na kablu gdzieś była przetarta i zwarcie gotowe... Jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli rozrusznik robi click click i nic sie nie dzieje to znaczy ze juz nic sie nie bedzie dzialo ... jest plus na rozruszniku, zadzialanie elektormagnesu powinno sie rownac zadzialaniu rozrusznika ... pisales cos ze poczules smrod na pewno nie byl on od iskrzenia ... o slabej masie bym raczej nie myslal ... zobacz czy masz na pewno plus na rozruszniku, odlacz ten drugi przewod (elektromagnes), auto na luz, podaj "glowny" plus krotkim przewodem na elektormagnes ... jesli dalej masz click click odsylam np. tu http://www.allegro.pl/search.php?string=e46+320d+136km+rozrusznik&buy=0&new=0&pay=0&vat_inv=0&personal_rec=0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszf myślisz ze to nie masa jeśli jest jeden klik po przekręceniu kluczyka i nic? miałem już kilka takich przypadków w rozrusznikach i np. w mesiu 207D kaczucha gdzie było można dostać się do silnika z kabiny, odpalałem małym młotkiem próbując na zwarcie technika skuteczna :D ale nie w tym przypadku. Dodatkowo rozrusznik to chyba część naprawialna...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziekuje za rady. Jutro chce zdiagnozować problem.

Dzis jak podpiolem aku to napiecie bylo 12,6 volata na kablu przy podszybiu (ten sam idzie do bendisku) ale moze prad jest za slaby.

Prosze o rade jak podlaczyc rozrusznik na krotko (bede przynajmniej wiedzial czy rozrusznik jest ok) . Zalatwie tez prostownik zeby byc pewny akumulatora (kupiony nowy rok temu 80Ah).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie klikanie elektromagnesu jest równe z działaniem rozrusznika

Elektromagnes to w zasadzie wielki przekaźnik.

Szczelam na prędko: przy mocy rozrusznika 800W (a jest to moc raczej mała ) prąd pobierany to około 66A więc zwykły przekaźnik zdezintegrowałby sie do atmosfery. Jeśli się doda jeszcze moment obciążenia na starcie rozrusznika prąd ten będzie o wiele większy.

 

Podstawą jest by na elektromagnes dochodziło napięcie.

Mogło się zdarzyć że cewka elektromagnesu działa prawidłowo ale styki główne niestety są nadpalone lub spalone i prąd nie będzie podawany do rozrusznika. Można spróbować zewrzeć elektromagnes na krótko.Ale uwaga - samochód na ludzie i naprawdę kawał żelastwa wykorzystać (swojego czasu testowałem to kluczami np 19). Zrobić to bardzo ostrożnie i naprawdę krótko. Jeśli rozrusznik ruszy elektromagnes do wymiany. Sprawdzanie miernikiem czy żarówka moze wyjść pozytywnie przy nadpalonych stykach więc nie jest t "miarodajne"

 

Inna z popularnych opcji to koniec szczotek w rozruszniku lub po prostu się zawiesiły od pyłu. Spróbować oklepać rozrusznik jakimś kawałkiem kołka drewnianego. Jeśli się szczotki zawiesiły jest cień szansy że się rozrusznik się odezwie.

 

Tak czy siak kończy się to oddaniem rozrusznika do naprawy. Nawet jeśli uda sie go tymi zabiegami pobudzić bo nie wiadomo czy następnego dnia nie zmieni zdania.

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja tez mialem przypadek z click click i smrodem i skonczylo sie na innym rozruszniku - w srodku bylo ognisko ... jak jest problem ze szczotkami to sobie mozna mlotkiem stukac :) a jak nie to chyba prosciej kupic uzywke ... na krotko hmmm ... dobry kabel(e) rozruchowy bo prad bedzie z 200A jak nie wiecej, pomocna dlon i cos tam sprawdzisz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego prad ma byc tak duzy. Myslalem podpiac napiecie na kable ktory byl urwany. On jest bardzo cieki wiec takiego pradu raczej nie puszcza i sluzy tylko do zalaczenia elektromagnesu. Chyba ze mam zewrzec kable pomijac elektromagnes tylko zeby rozrusznik sie krecil.

 

Co dziwi to ze kontrolka sie zapalila na autostradzie jak samochod juz jechac i ten dziwny dzwiek jak by jakis wiatrak chodzil.

Nienawidze dignozowac tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten cienki kabel służy do uruchamiania elektromagnesu a elektromagnes załącza bardzo duzy prąd na rozrusznik.

To ze działa elektromagnes nie jest równoznaczne że rozrusznik i styki główne elektromagnesu są OK

 

Obsłuchaj skąd dochodzi ten dźwięk.

U mnie podobny dzwięk do chodzącego wentylatora wydaje podłej jakości pompa wstępna którą musiałem kupić w drodze na wigilię. :mad2:

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DO bendiksa dochodza jednak 4 kable (2 glowne pradowe), jeden an uruchomienie elektromagnesu oraz ten ktory przylutowalem jak by informujacy ze prad poszedl bo jest zmostkowany z kablem idacym do rozrusznika.

 

Na krotko nie da rady bo za malo miejsca od gory. Co zrobilem to pomierzyem napiecie w trakcie zapalania podawane na rozrusznik i jest 0,5 volta. A bendiks sie odzywa ale robi tylko raz "klick".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszelkiego rodzaju spinanie na krótko to możesz robić sobie z maluchem dużym fiatem ale nie z autew którym jest elektronika może to drogo kosztować :idea: najprawdopodobniej spaliło się uzwojenie w rozruszniku

trzeba niestety wyjąć na zewnatrz isprawdzić 1 szczotki,2 uzwojenia stojan iwirnik :shock:

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi. Mimo wielkiego wysilku poddaje sie i jutro do mechanika na podnosnik. Niech on sie martwi. Napisze co to bylo.

Mozecie mi tylko podpowiedziec gdzie jest ews w tym bmw. Bo czytałem duzo watkow i czasem ews siadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszelkiego rodzaju spinanie na krótko to możesz robić sobie z maluchem dużym fiatem ale nie z autew którym jest elektronika może to drogo kosztować

 

A styki wewnątrz elektromagnesu to co robią? Bluetoothem prąd do rozrusznika przesyłają?

Dyskusja była o możliwości spalenia tych styków i jest to prostacka ale skuteczna metoda sprawdzenia. Na pewno trzeba mocno uważać żeby nie zewrzeć czegoś za dużo więc generalnie nie polecam jej.

Ale jak kogoś przypili to na własne ryzyko. Jak wszelkie porady które na całym forum się ukazują.

 

Co do innych opcji wszelkiego spinania na krótko kabli jak najbardziej się z kolegą zgadam. :cool2:

NIE POLECAMY :!:

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza mechanika to rozrusznik. Według mnie tylko elektromagnes ale nie wiem czy można to kopić oddzielnie.

Rozrusznik zostanie poddany regeneracji (lepsze to niż nowy podróbka albo używka niewiadomo jaka).

Jutro lub pojutrze ma juz autko byc. Dlaczego się spalił i jak to możliwe ze wydawał z siebie dźwięk śmigieł samolotu to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nie mechanik za wyjęcie rozrusznika i regenerację i ponowne zamontowanie wziął 280 zł ( nowe szczotki , tulejki i przetoczenie stojana)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mysle ze poszedl tylko elektromagnes ale koszty beda wieksze u mnie bo to NL.

Regeneracjia 150 euro i wymiana nie wiadomo. BMW wiec tanio nie moze byc. Ogolnie po 320d moj zapal do diesla sie zmniejszyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mysle ze poszedl tylko elektromagnes ale koszty beda wieksze u mnie bo to NL.

Regeneracjia 150 euro i wymiana nie wiadomo. BMW wiec tanio nie moze byc. Ogolnie po 320d moj zapal do diesla sie zmniejszyl.

to nie jest tak do końca z tą awaryjnością ... akurat trafiliśmy na auta 8-12 letnie , to najgorszy okres dla auto ponieważ przez poprzednie lata zapewne nikt przy nich nic nie ruszał a przynajmniej przez pierwszych 5 .... a my trafiamy na ten okres że akurat rozrusznik , a to termostat, pompa , wtryski.... a potem już górki , bo już wszystko będzie wymienione , i taki gość kupi od Ciebie takie e46 320 d gdzie większość rzeczy wymieniłeś i będzie się cieszył bezawaryjnym autem!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje dlatego nie sprzedaje pomimo ze czasem mnie zdenerwuje. Wtryskow jeszcze nie przerabialem ale termostaty/swiece/przeplywki itp juz tak :) Poza tym kupilem 2x komplety opon i felgi a cene pewnie ktos da z 18 000. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.